Kniha měsíce 2017-03Souboje barevVP sleva Collegium 2017-03KlokArt 2017-03Výstava Karel 2017-03
101 tipů pro rodiče dětí s autismem

101 tipů pro rodiče dětí s autismem

Vaše cena s DPH
299 Kč 269 Kč
Ušetříte
Dostupnost
Skladem

Košík

Autor
Podtitul
Účinná řešení každodenních problémů
Překladatel
Jelínková, Miroslava
Nakladatel
Portál
ISBN
978-80-262-1106-8
Počet stran / vazba
168 / Brožovaná
Rok vydání
2016
Kód
22206301
EAN
9788026211068
Obálka v tiskové kvalitě


Záchvaty vzteku, nezvyklé reakce na běžné situace nebo komunikační problémy, to jsou úkoly, které rodiče dětí s autismem řeší každý den. Děti s autismem chápou běžné situace jinak než jejich vrstevníci, jejich smyslové vnímání je odlišné, a od toho se také odvíjejí jejich nezvyklé a někdy velmi intenzivní reakce. Rodiče dětí s autismem a samozřejmě děti samotné pak zažívají stres, který lze vhodným přístupem eliminovat.
Autorky se věnují především problémům souvisejícím s takzvanou autistickou triádou, tedy problémům s komunikací, sociálními dovednostmi a chováním.
Arnold Miller je klinický psycholog a vysokoškolský učitel. V knize představuje svou metodu práce s dětmi s poruchou autistického spektra. Theresa C. Smith s Arnoldem Millerem dlouhodobě spolupracuje. Má dospívajícího syna s autismem.

101 tipů pro rodiče dětí s autismem
101 tipů pro rodiče dětí s autismem
101 tipů pro rodiče dětí s autismem
101 tipů pro rodiče dětí s autismem
101 tipů pro rodiče dětí s autismem
101 tipů pro rodiče dětí s autismem

Miller, Arnold; Smith, Theresa C.: 101 tipů pro rodiče dětí s autismem - recenzent Dagmar Brejlová

Autoři nabízejí rodičům, pečujícím osobám a také odborníkům konkrétní možnosti při řešení skutečně každodenních obtíží s chováním, prožíváním a také myšlením dětí - a podle mého názoru též řady dospělých - s poruchou autistického spektra (PAS).

Oblasti, na něž se zaměřili, rozdělili na pozornost, komunikaci a interakci, na práci se vztekem a stresem obecně. Neopomíjejí samozřejmě ani rozvoj komunikačních dovedností a prožívání. Stručně seznamují čtenáře s Millerovou metodou, porovnávají ji aktuálně s velmi rozšířeným přístupem ABA (aplikovaná behaviorální analýza). Jednotlivé rady prokládají doplňujícím vysvětlením, příklady i obecnými informacemi k tématu.

Za velký přínos titulu považuji zaměření autorů na zdánlivé drobnosti, které nám však při péči o děti s PAS mohou snadno uniknout nebo také výrazně komplikovat domluvu a spolupráci; například zdůrazňují, abychom si při potížích dítěte s navazováním a udržením očního kontaktu podávali předměty ve výši svých očí a vedli je tak k automatizaci pohledu do očí druhého člověka. Ve stejném duchu můžeme podpořit rozvoj kreslení tím, že dětem pod průsvitný papír vložíme předlohu, která by je mohla podnítit k obkreslování. A když děti chválíme, nezapomeňme konkrétně pojmenovat za co, nejen dítko ocenit obecnou pochvalou.

Kvalitu textu částečně komplikuje nevysoká kvalita překladu na stylistické rovině, nejspíše ve snaze o co nejvěrnější převod obsahu. Do textu takto rušivě zasahují neobratná vyjádření a spojení, kombinace laických a odborných pojmenování. Obsahově však kniha nabízí podnětná, prakticky využitelná, konkrétní doporučení.

Knihu po obsahové stránce doporučuji všem, kteří se v soukromém i pracovním životě setkávají s dětmi i dospělými s poruchou autistického spektra.

Dagmar Brejlová, psycholožka a překladatelka
www.brejlova.cz/

Recenze byla zpracována pro nakladatelství Portál