Viktorka HodonínKniha měsíce 2016-07Piráti z Ledového moře
300 her pro děti s autismem

300 her pro děti s autismem

Vaše cena s DPH
199 Kč 179 Kč
Ušetříte
Dostupnost
Skladem

Košík

Autor
Podtitul
Rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností
Překladatel
Jelínková, Miroslava
Nakladatel
Portál
ISBN
978-80-262-0177-9
Počet stran / vazba
136 / Brožovaná
Rok vydání
2012
Kód
22205301
EAN
9788026201779
Obálka v tiskové kvalitě


Děti s poruchou autistického spektra mají obtíže se sociální interakcí, představivostí a komunikací. Často nedokážou navázat oční kontakt, jejich řeč se někdy omezuje na echolalické opakování slov a vět. Kniha nabízí nápady, jak využít každodenní činnosti k rozvíjení komunikačních schopností dítěte s autismem. Jídlo, jednoduché hračky, zajímavé materiály či dětské hudební nástroje mohou posloužit nejen k tomu, aby se dítě zabavilo, ale také nám pomohou navázat s dítětem kontakt a komunikaci. Kniha osloví rodiče a vychovatele dětí s poruchou autistického spektra. Inspiraci v ní najdou i speciální pedagogové, kteří pracují s dětmi s mentálním postižením.
Simone Griffin je logopedka a řadu let pracuje s dětmi s autismem.
Dianne Sandler je speciální pedagožka a řadu let pracuje s dětmi s autismem. Také působí jako návrhářka hraček pro děti se speciálními potřebami.

300 her pro děti s autismem
300 her pro děti s autismem
300 her pro děti s autismem
300 her pro děti s autismem
300 her pro děti s autismem

Griffin, Simone; Sandler, Dianne: 300 her pro děti s autismem - recenzent Petra Hrdinová

Kniha obsahuje jednoduché náměty pro společnou činnost rodiče (vychovatele) a dítěte s PAS. Činnosti jsou pro větší přehlednost rozděleny do pěti skupin podle využití pomůcek, kterými dítě ke sdílené aktivitě motivujeme, nebo v jakém prostředí dítěti hry nabízíme (1. Jídlo, 2. Hračky, 3. Hry – pohybové, hudební, s látkou, společenské, hry na…, 4. Hry venku, 5. Hry doma a ve škole). U každé činnosti najdeme její jednoduchý popis a námět, jak aktivitu využít pro rozvoj komunikace s dítětem.

Knihu využijí především rodiče,méně odborníci. Jedná se spíše o nabídku zábavných činností, které přinesou zúčastněným společný pozitivní zážitek, než o návod, jak u dítěte cíleně budovat komunikaci. Hry jsou pro komunikaci využitelné především v době, kdy dítě začíná mluvit, jednoslovně popisuje věci, učí se používat řeč funkčně. V úvodu je velmi hezky a stručně zpracován přehled možných komunikačních strategií ze strany rodičů – tj. jak navodit v běžném denním režimu situace, kdy je dítě nuceno komunikovat, aby dostalo oblíbenou hračku, pochutinu atd.

Petra Hrdinová
Centrum terapie autismu

Recenze byla zpracována pro nakladatelství Portál