Kniha měsíce 2017-12Výstava Karel 2017-1230 - 70 % slevy 2017-12Husa Líza opět v prodeji

Kniha měsíce 2017-12Výstava Karel 2017-1230 - 70 % slevy 2017-12Husa Líza opět v prodeji
BONUSY PRO VÁS
ČASOPISY SLEVY 30 – 70 %
Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD

Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD

Vaše cena s DPH
339 Kč 305 Kč
Ušetříte
Dostupnost
Skladem

Košík

Autor
Podtitul
Od 3 do 8 let
Nakladatel
Portál
ISBN
978-80-262-1081-8
Počet stran / vazba
184 / Brožovaná
Rok vydání
2016
Kód
11307803
EAN
9788026210818
Obálka v tiskové kvalitě


OBSAHUJE CD
Autorky knížky zvou děti i dospělé na malou výpravu do světa hudby. První kroky vedou k dětské písničce. (Tu se lze naučit zpívat podle přiloženého CD.) U každé písničky jsou uvedena doporučení k jejímu nácviku a náměty, jak s ní dál pracovat při pohybovém či výtvarném ztvárnění. Získané zkušenosti může dítě využít při poslechu drobných skladbiček nahraných na přiloženém CD. Dospělí (rodiče či pedagogové) spolu s dětmi postupně objeví, že k nim hudba promlouvá, aniž musí používat slova, jako tomu bylo u písniček. Přesvědčí se, že beze slov lze zpívat a tančit, vyprávět příběhy, bez štětců a barev malovat obrazy i různé nálady. Kniha je určena dětem od 3 do 8 let, rodičům, pedagogům MŠ a na 1. stupni ZŠ.
Hudební pedagožky A. Tichá a M. Raková, jimž v Portále vyšla úspěšná kniha Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími (2007), přizvaly tentokrát ke spolupráci známou spisovatelku L. Štíplovou (autorku seriálových Čtyřlístků a dětských televizních Večerníčků), s jejímiž zhudebněnými básničkami v předkládané publikaci pracují.

Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD
Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD
Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD
Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD
Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD
Milena Raková; Ljuba Štíplová; Alena Tichá: Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími
O tom, že zpívání je pro děti důležité již v prenatálním věku, bylo napsáno mnoho. V pozdějším věku se doporučuje pouštět jim Mozarta, podporuje prý vývoj některých částí dětského mozku. Zpívání s maminkou nejen podporuje paměť, ale i citové vazby. Ale kde pořád brát inspiraci pro hudební produkce? Můžete sáhnout po knížce z produkce nakladatelství Portál.
Nedozvíte se pouze o tom, jak zpívat s dětmi, ale i jak důležité jsou pro náš svět zvuky nebo ticho. Ve zkratce zjistíte, jak a kde rezonují některé hlásky, proč je někdy třeba vyhledat logopeda, jak dítě uvolnit (ať už před zpíváním nebo kreslením či jinou aktivitou), dokonce i výslovnost jednotlivých hlásek.

V knize je na padesát písňových textů doplněných notovým zápisem, metodickou radou, jak písničku pedagogicky využít, a výtvarným nápadem. Kniha tak může být přínosná nejen pro hudbymilovné rodiče, ale i učitelky mateřských i základních škol, prarodiče, „au-pairky“ a další.

Pokud nejste hudebně nadaní, a tak nemůžete doplnit hudební produkci vlastním doprovodem, potěší vás bonus, kterým autoři knihu doplnili, audio CD, na kterém jsou jednak nazpívané jednotlivé písničky z knížky, ale i poslechové skladby včetně hudebních hádanek. Nejde tak jen o pouhý zpěvník, ale o opravdu dobře propracovaný metodický text.

Malá ochutnávka z knihy:

Malý šnek (text Ljuba Štíplová)

1.
Malý šnek u jahod
ohrnoval pusinku
„Dejte pryč
tenhle plod,
já chci papat brusinku!“

2.
Táta šnek
přísně řek:
„Nefňukej a lízni si!“
Když si dal,
ochutnal,
div, že nelez do mísy!

METODIKA
Cíl
Práce s rytmem, dodržování pomlk
Příprava hlasu
Přešlapujeme z nohy na nohu (dvoje šlápnutí znamená takt). Jakmile si děti zvyknou na pravidelné střídání nohou a pohyb se zautomatizuje, budou na padampam zpívat melodii písničky. Zpřehlední se tak přesnost rytmu v melodii i dodržování pomlk. Nestane se tak, že začnou zpívat už v pomlce.
Pohyb a rytmizace
Děti chodí v tempu písně, vytleskají první dobu každého taktu. Snaží se přesně dodržovat pomlky. Při poslechu písničky z CD mohou pohybem přesně vyjadřovat obsah textu, např. ohrnovat pusinku; dejte pryč tenhle plod – ukážou prstem; táta šnek přísně řek – vztyčí ukazováček; div, že nevlez do mísy – lízají marmeládu, strkají hlavičku až do mísy.
Zdroj:www.meredit.cz.
13.07.2016

www.vasedeti.cz/tipy-a-rady/knihy-casopisy-film-divadlo/recenze-zpivame-a-naslouchame-hudbe-s-nejmensimi/

Raková, Milena; Štíplová, Ljuba; Tichá, Alena: Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD

Nuninka

Já jsem takový hudební antitalent, který se kvůli studiu začal věnovat hře na klavír, flétnu a také nějaké to zpívání, protože bez toho by to s dětmi nešlo.

Jako každá máma jsem i já dětem od malička zpívala, nebo spíše pobrukovala melodii, protože ke zpěvu jsem se neodvažovala. Ale když jsem začala studovat pedagogickou školku pro mateřinky, musela jsem se hudebním věcem začít věnovat daleko více. Proto jsem s radostí hmátla po knize Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Vydalo ji nakladatelství Portál. Autorky jsou Milena Raková, Alena Tichá, hudební pedagožky a Ljuba Štíplová, dětská spisovatelka. (Autorka seriálových Čtyřlístků a televizních Večerníčků.) S publikací Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími se vydáte na cestu do světa hudby. Od naprostého začátku, naslouchání hluku, různých zvuků, správné logopedické výslovnosti, uvolňování mluvidel, zpívání a k porozumění hudební řeči. Kniha je naprosto dokonalou pomůckou pro učitele v mateřských školách a na prvním stupni. Najdete v ní texty písniček, notový zápis a metodiku s popsaným cílem, přípravou hlasu, pohybem, rytmizací a také výtvarným nápadem. Vše srozumitelně, stručně a jasně popsané.

U každé písničky je tedy popsané doporučení k nácviku a různé náměty, jak s textem pracovat dále, ať už jde o pohybové nebo výtvarné provedení. Pro toho, kdo hraje na klavír, je k dispozici notový zápis, s určeným doprovodem, což je opravdu super, protože písničky jsou opravdu originální. A aby to nebylo málo, k publikaci je také CD, takže písničky poslouží k poslechu i k nácviku při zpěvu. Kromě písniček jsou na CD poslechové skladby k příběhům nebo poznávání zvířat. Kniha je určena pro děti od 3-8 let. Některé skladby jsou pro malé děti obtížnější, ale není problém si to zjednodušit nebo něco vypustit. Např. místo zpívání se děti text mohou naučit jako říkanku.

Já jsem si nejprve doma a pak ve školce s dětmi vyzkoušela Skákal pes. Ale pozor, tuhle určitě neznáte, protože pes skáče přes ploty

Skákal pes, přes ploty, rozdřípnul si kalhoty,

odřel si koleno, ten si pane dal!

Kalhoty si vyspraví, jitrocel ho uzdraví,

zkrátka věz, že ten pes bude skákat dál.

Dětem jsem musela vysvětlovat slovo “ rozdřípnul a věz“, ale jinak se jim říkadlo velice líbilo. Já jsem si z toho místo písničky udělala říkadlo, protože se mi zdálo, že na zpívání je to docela náročné pro malé děti. Jako výtvarný nápad bylo trhání, lepení a šití záplaty. Tak to mělo u dětí velký úspěch. Mrzí mě, že jsem si to nenafotila, protože všechny záplaty si hned odnesly domů. Také jsme si vyzkoušely říkanku s pohybem a rytmizací. Nejprve vytleskávání a pak pomocí hudebních nástrojů. Cílem bylo děti naučit udržet rytmus, procvičit si jemnou motoriku při Vv. Ilustrace, které jsou v knize, vytvořily děti ze ZUŠ při poslechu cédéčka s písničkami, které je přidáno k publikaci. zpíváníZ knížky jsem nadšená, ať už jako učitelka v MŠ, kde ji využiju, tak také doma se svými dětmi. Texty písniček se jim také totiž líbí. Pak neváhejte a zpívejte a naslouchejte hudbě s dětmi.