Viktorka HodonínKniha měsíce 2016-07Piráti z Ledového moře
Hry a aktivity pro zkoumání emocí

Hry a aktivity pro zkoumání emocí

Vaše cena s DPH
279 Kč 251 Kč
Ušetříte
Dostupnost
Skladem

Košík

Autor
Podtitul
pro děti školního věku
Nakladatel
Portál
ISBN
978-80-262-0920-1
Počet stran / vazba
144 / Brožovaná
Rok vydání
2015
Kód
11107401
EAN
9788026209201


Zábavné hry a aktivity jsou určené pro děti ve věku 7–13 let a jejich cílem je pomoci dětem zkoumat, chápat a pozitivně vyjadřovat vlastní pocity. Jednotlivé aktivity se zabývají např. vztahy mezi vrstevníky, navazováním přátelství, ale i šikanou nebo žárlivostí. Jejich cílem je podpořit u dětí zdravé sebevědomí, rozvíjet jejich ambice a motivaci a pomoci jim, aby se v kolektivu cítily dobře a bezpečně. Každá aktivita je jasně vysvětlená, její popis zahrnuje cíl, jehož má být dosaženo, pomůcky, jež jsou k tomu zapotřebí, a celkový průběh.

Vanessa Rogers je učitelka, má dlouholeté zkušenosti v práci s mládeží. Na toto téma napsala řadu knih. V Portále vyšla v roce 2011 její kniha Kyberšikana.

Hry a aktivity pro zkoumání emocí
Hry a aktivity pro zkoumání emocí
Hry a aktivity pro zkoumání emocí
Hry a aktivity pro zkoumání emocí
Hry a aktivity pro zkoumání emocí
07.12.2015

Emoce mohou komplikovat život jak dospělým, tak dětem. Vyzkoušela jsem, že vyjádřit pocity mohou děti velice hezky i prostřednictvím her.

Hry pomáhají žákům upevnit vztahy s kamarády, navázat nová přátelství a mimo jiné zajišťují, aby se v kolektivu cítili dobře. Herní aktivity, o nichž se zmíním, protože mi připadají zajímavé, jsem čerpala z knihy Hry a aktivity pro zkoumání emocí. Publikaci vydalo letos nakladatelství Portál a její autorkou je Vanessa Rogers. Spisovatelka je zároveň aprobovanou učitelkou a sociální pracovnicí pro mládež. Možná znáte její úspěšnou knihu Kyberšikana.

Publikace je primárně určena dětem školního věku, konkrétně věkové kategorii 7 – 13 let. Jedná se tedy o žáky základní školy. Jednotlivé popisované aktivity mají jasně dané schéma: Na začátku je představen cíl, jehož má být dosaženo (například napomoci dětem rozpoznat osoby, s nimiž si mohou promluvit, mají – li nějaké problémy či trápení), poté jsou vyjmenovány potřebné pomůcky (papír, psací potřeby, klubko vlny a jiné), následuje samotný průběh hry.

Zajímavá byla Hra s barvami, kdy se žáci zaměřovali na barvy a pocity s nimi spojené:

Děti si při ní uvědomily, že i barvy mohou být nositeli emocí.

Různé barvy pro ně představovaly různé věci, nálady a pocity. Jaké?

Například:

Červená barva vyvolávala v dětech: zlo, srdíčko z lásky, lásku, teplo...

Modrá barva: studená, mokrá, voda, dovolená u moře...

Zelená barva: uklidňující, nuda, voňavá, jaro, tráva....

Fialová barva: radost, nedočkavost, švestkový koláč...

Oranžová barva: dobrá na dělání úkolů, hodná...

Žlutá barva: teplo, slunce, horko...

Stejná barva vyvolávala u dětí různé emoce.

Hra Moje časová osa má za úkol, aby žáci diskutovali o všech zásadních věcech, jež se jim v životě přihodily. Zapotřebí jsou jen fixy a dlouhý arch papíru, který zachytí časovou osu. Žáci začínají bodem „narození“ a končí bodem „teď“. Zaznamenávají do svých os své důležité životní milníky tak, že pozitivní zapisují nad linku a méně pozitivní pod linku. Jednotlivé události je třeba s dětmi prodiskutovat.

Kniha může být výbornou inspirací a pomocníkem pro učitele, vychovatele i vedoucí dětských zájmových útvarů.