Kniha měsíce 2017-11Člověk a jeho symbolyPoslušnost vůči autoritě30 - 70 % slevy 2017-11

Kniha měsíce 2017-11Člověk a jeho symbolyPoslušnost vůči autoritě30 - 70 % slevy 2017-11
BONUSY PRO VÁS
ČASOPISY SLEVY 30 – 70 %
Hyperaktivní předškoláci

Hyperaktivní předškoláci

Vaše cena s DPH
225 Kč 203 Kč
Ušetříte
Dostupnost
Skladem

Košík

Autor
Podtitul
Výchova a vzdělávání dětí s ADHD
Nakladatel
Portál
ISBN
978-80-262-0928-7
Počet stran / vazba
144 / Brožovaná
Rok vydání
2015
Kód
23105001
EAN
9788026209287
Obálka v tiskové kvalitě


Kniha je věnována neklidným dětem. Autorka vychází ze své pedagogické a poradenské zkušenosti. Učitelům předškolních dětí nabízí teoretické uvedení do tématu, věnuje se roli učitele a jeho vlastnostem a dovednostem, které mu pomohou lépe zvládat práci s dětmi s ADHD. Popisuje specifika ADHD u předškoláků a zaměřuje se na komunikaci s dětmi. V knize nabízí také praktické tipy pro práci s dětmi, hry a různé další činnosti, jimiž je možné dítě s ADHD zaujmout. Věnuje se také spolupráci s rodiči. Kniha je proložena příklady z praxe autorů knihy.
Bc. Petra Škrdlíková je ředitelka MŠ Milosrdných bratří v Brně. Jejím životním tématem je hyperaktivní chování u dětí. Snaží se dětem s hyperaktivitou porozumět a pomoci jejich rodičům a učitelům, aby je pochopili a dělali pro ně to, co je rozvíjí, co jim pomáhá, a také – co jim neškodí. Na témata spojená s hyperaktivním chováním a syndromem ADHD přednáší na seminářích a vede v souvislosti s nimi poradenství.

Hyperaktivní předškoláci
Hyperaktivní předškoláci
Hyperaktivní předškoláci
Hyperaktivní předškoláci
Hyperaktivní předškoláci
Hyperaktivní předškoláci
Škrdlíková, Petra: Hyperaktivní předškoláci - recenzent Mgr. Helena Červinková

Bc. Petra Škrdlíková je speciální pedagožka, ředitelka mateřské školy, vedoucí rodičovských skupin a matka kdysi neklidného dítěte. Svoje mnohaleté zkušenosti přenesla do knihy Hyperaktivní předškoláci – Výchova a vzdělávání dětí s ADHD.

Kniha je logicky členěna do 9 kapitol. První část knihy je více teoretická, slouží k zorientování se v dané problematice; druhá část je spíše praktická. Kniha je protkána konkrétními příklady situací ilustrující danou problematiku. V přílohách je uveden příklad vyplněného individuálního vzdělávacího programu pro dítě s ADHD, také básničky vhodné k jednotlivým činnostem v mateřské škole. V závěru knihy nalezneme seznam souvisejících legislativních dokumentů, bohužel však bez vyhlášky č. 72/2005 Sb. v aktuálním znění.

První kapitola vysvětluje terminologii, etiologii, symptomatologii a diagnostiku ADHD včetně odlišení ADHD od ADD. Druhá kapitola akcentuje důležitost vytvoření bezpečného rodinného zázemí. Třetí kapitola předkládá aspekty, které vstupují do vztahu mezi dítětem s ADHD a pedagogem. Čtvrtá kapitola pojednává o spolupráci školy a rodiny. Přínosné jsou zejména doporučení, jak vést rozhovor s rodiči. V páté kapitole autorka informuje o integraci – o jejím rozdílu s inkluzí a o rolích rodiny, školy a poradenského zařízení. Šestá kapitola obsahuje informace o možnostech ovlivnění chování hyperaktivního dítěte pomocí verbální a neverbální komunikace a komunikace pomocí jednání. V sedmé kapitole se dočteme o emocích dítěte, jak s nimi pracovat a také např. jak dítě učit empatii. V osmé kapitole se dozvídáme více o výchově, mýtech ve výchově a také o oblastech, které musíme více podporovat při výchově hyperaktivních dětí. Devátá kapitola je cenným zdrojem nápadů, jak pracovat s dětmi s ADHD doma i v mateřské škole.

Publikace vystihuje problematiku hyperaktivity komplexně. Kniha je velice přínosná, obsahuje praktické návody na práci s hyperaktivními dětmi a povzbuzuje dospělé při jejich nelehké práci s dětmi s ADHD.

Autorka knihu věnovala pedagogům a rodičům, kteří „se snaží být neklidným dětem dobrými průvodci v jejich hledání cesty životem.“ Knihu ocení také ti odborníci, kteří pracují s dětmi s ADHD.

Mgr. Helena Červinková

Recenze byla zpracována pro nakladatelství Portál