Kniha měsíce 2017-07Kniha měsíce 2017-07KlokArt 2017-07Výstava Karel 2017-07Den D v e-shopu 2017-0730 - 70 % slevy 2017_07Papuchalk Petr 2017-07

Kniha měsíce 2017-07Kniha měsíce 2017-07KlokArt 2017-07Výstava Karel 2017-07Den D v e-shopu 2017-0730 - 70 % slevy 2017_07Papuchalk Petr 2017-07
BONUSY PRO VÁS
ČASOPISY SLEVY 30 – 70%
Zábavné výtvarné lekce

Zábavné výtvarné lekce

Vaše cena s DPH
229 Kč 206 Kč
Ušetříte
Dostupnost
Skladem

Košík

Autor
Podtitul
Náměty pro děti od 4 do 10 let
Ilustrátor
Vondrová, Petra
Nakladatel
Portál
ISBN
978-80-7367-480-9
Počet stran / vazba
152 / Brožovaná
Rok vydání
2008
Kód
23205201
EAN
9788073674809
Obálka v tiskové kvalitě


Náměty pro děti od 4 do 10 let
Přírodniny, plastové kelímky, lahve a víčka, kartony, modelovací hmoty, textilie, těstoviny, čočka a další potraviny se v rukách malých tvůrců, vedených kreativním pedagogem mohou proměnit ve svébytná umělecká dílka. Některé lekce jsou inspirované moderním sochařstvím a objektovým uměním a jejich součástí jsou medailonky renomovaných tvůrců. Děti získají nenásilnou formou teoretický rámec pro praktické výtvarné pokusy, pracují s levným a dostupným zbytkovým či odpadovým materiálem.
Knihu určenou pro výuku výtvarné výchovy dětí předškolního a mladšího školního věku ocení pedagogové na prvním stupni ZŠ, učitelé MŠ a ZUŠ i studenti středních pedagogických škol a výtvarného oboru na VŠ.

Zábavné výtvarné lekce
Zábavné výtvarné lekce
Zábavné výtvarné lekce
Zábavné výtvarné lekce
Zábavná výtvarka
Co může vzniknout když máme k dispozici kámen, tři větvičky, temperové barvy, štětec, černou tuž a klubíčko vlny? Fantazii a tvořivosti se meze nekladou. Zejména děti jsou v ní mistři! Z šestice výše vyjmenovaných věcí by dokázaly stvořit stovky výtvorů a i kdyby oku dospělého nepřipomínaly naprosto nic, děti by stejně své výtvory pyšně ukazovaly.
Nechápavě by přitom kroutily hlavou nad malou představivostí velkých. Obyčejné klubko vlny, do kterého se zapíchají větvičky a pomaluje se temperami, totiž může být raketou, robotem, anténou nebo například pestrobarevným broukem. Na výrobu takového brouka předkládáme návod z knihy Zábavné výtvarné lekce, která je studnicí námětů z oblasti výtvarné výchovy pro děti od 4 do 10 let.


Cíl lekce
Seznámit se s atypickými výtvarnými podklady – s kamenem a větvičkami. Rozšířit si znalosti o broucích. Rozvíjet kreativitu a fantazii při výrobě brouka.

Potřeby k motivaci
- kniha Náš hmyz (Zahradník, J., Hobrlandtová, J.: Náš hmyz. Albatros, Praha 1981)
- kousek papíru
- nůžky
- pravítko
- tužka

Pomůcky a materiál
- kámen
- tři větvičky
- temperové barvy
- štětec
- černá tuš
- klubíčko vlny

Motivace
Povídáme si o broucích – které druhy známe, kde brouci žijí, čím se živí apod. Učitelka blíže seznámí děti s pěnodějkou červenou.
Příklad vyprávění:
„Pěnodějka patří k broukům s výraznými barevnými krovkami. Dosahuje délky pouze jednoho centimetru (učitelka ukáže dětem připravený papírový proužek o velikosti jednoho centimetru). Pěnodějku najdeme na loukách i pasekách. Ráda sedá v trávě, na bodlácích i na keřích. Když ji někdo vyruší, dokáže se vzdálit velkým skokem.“
Učitelka ukáže dětem pěnodějku na obrázku v knížce Náš hmyz a ve stejné publikaci vyhledá obrázky dalších brouků – například klopušky červené, ploštičky běžné nebo kněžice pásované. Potom se učitelka ptá dětí, jak by mohl vypadat kouzelný brouk a co by mohl umět.



Příprava
V přírodě si najdeme větší placatý kámen a tři delší větvičky. Učitelka vystřihne z papíru proužek o délce jeden centimetr.

Postup
Barvami a štětcem namalujeme na kámen podle fantazie tělo brouka a na větvičky jeho nohy. Barvy necháme zaschnout. Vlnou připevníme všechny tři větvičky ke kameni. Tuší a štětcem dokreslíme broukovi oči.

Obměna
Vytvoříme jiného živočicha – pavouka, motýla apod.

Zakončení
Položíme vytvořené brouky do trávy. Prohlédneme si je. Hodnotíme jejich barevnost. Každý z autorů vymyslí svému broukovi jméno a řekne ostatním, kde jeho brouk žije a zda umí nějaké kouzlo.