Kniha měsíce 2016-12E-kniha jako dárekSoutěž
Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole

Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole

Vaše cena s DPH
277 Kč 249 Kč
Ušetříte
Dostupnost
Rozebráno


Přihlaste se a nechte si hlídat dostupnost


Autor
Podtitul
Možnosti integrace na ZŠ a SŠ
Ilustrátor
Zindulková, Veronika
Nakladatel
Portál
ISBN
978-80-7367-687-2
Počet stran / vazba
200 / Brožovaná
Rok vydání
2010
Kód
22204601
EAN
9788073676872
Obálka v tiskové kvalitě


Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praktická metodická příručka se věnuje problematice individuální integrace žáků a studentů s poruchami autistického spektra, zvl. Aspergerovým syndromem, popř. s HFA – vysocefunkčním autismem, na druhém stupni ZŠ, na osmiletém gymnáziu a na střední škole. Autoři shrnují nejnovější poznatky o poruchách autistického spektra, charakterizují možnosti integrace a v návaznosti na ně popisují nejčastější úskalí, která se mohou při integraci objevit. Osobní zkušenosti autorů se prolínají s konkrétními kazuistikami studentů integrovaných na osmiletém gymnáziu.
Mgr. Miroslav Vosmik je pedagog a výchovný poradce na víceletém gymnáziu, na němž jsou integrováni studenti s PAS.
PhDr. Lucie Bělohlávková pracuje jako speciální pedagog terapeutického střediska APLA v Praze.

Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole
Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole
Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole
Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole
Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole
Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole
Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole - rec. E. Šírová

Hodnocení knihy:

Publikace Mgr. Vosmika (výchovný poradce a pedagog na víceletém gymnáziu Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze) a dr. Bělohlávkové (speciální pedagožka terapeutického střediska APLA v Praze) vznikla na základě jejich spolupráce při integraci dětí s Aspergerovým syndromem na osmiletém gymnáziu a z jejich potřeby předat své těžce nabyté zkušenosti i dalším pedagogům, rodičům i pedagogicko-psychologickým odborníkům a zlepšit tak nejen povědomí o dětech s Aspergerovým syndromem, ale především zvýšit jejich šance na úspěšné studium a život v běžné škole. Autoři přiměřeně podrobně a strukturovaně poskytují potřebné a veškeré dosud dostupné informace pro integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžných škol. Opírají se přitom o vlastní pozitivní i negativní zkušenosti s integrací dětí s AS na víceleté gymnázium. Stěžejní část této příručky je věnována tvorbě individuálního vzdělávacího plánu a přípravě na příchod studenta s AS do běžné školy. Autoři správně zdůrazňují nutnost neustálé a intenzivní spolupráce školy, rodiny a poradenských zařízení, jejichž přehled a konkrétní seznam také přikládají spolu s užitečnými odkazy na literaturu a internetové zdroje.

 

Připomínky, nedostatky:

V práci jsou na různých místech zakomponovány kasuistiky různých studentů s AS po malých částech a chyběl mi tak celistvější pohled na jednotlivé příběhy. Zpočátku jsem se v nich ani pořádně neorientovala. Uváděné situace z jejich školního života ve mne vždy vyvolaly řadu doplňujících otázek, na které jsem již v knize nenalezla odpověď. Uváděné kasuistiky jsou předkládány z pohledu školy a velice bych uvítala i pohled rodičů či poradenského zařízení.

PhDr. Eva Šírová, Ph.D.