Viktorka HodonínKniha měsíce 2016-08Obejměte svého vnitřního kritika

2014
Kód
11306706
EAN
9788026206293

OBSAHUJE CD se 70 písničkami
Zpívání patřilo vždy k oblíbeným činnostem, děti vnímají melodie už od kolébky. Kniha přináší náměty, jak pomocí her a zábavných činností učit děti od nejútlejšího věku vnímat zvuky a rytmus a naslouchat hudbě. Přes bezprostřední prožívání je vede k aktivnímu zpěvu. Kniha je členěna podle věku dítěte. Přináší 70 písniček; každá je doplněna náměty činností, které podporují muzikálnost, rozvíjejí zpěv a zároveň působí na citový vývoj dítěte, pěstují vnímavost, fantazii, pozornost i paměť, rozšiřují slovní zásobu, zlepšují jeho komunikaci s okolím i "odvahu" se projevit, dát najevo svůj prožitek.
Některé písničky bude zpívat jen dospělý (napomůže mu přiložené CD). Ty učí dítě naslouchat, povedou ho k vnímání nálady a charakteru písničky, k porozumění textu a k reagování pohybem, hrou "na tělo". Dítě případně může doprovodit jednoduchou hrou na snadno ovladatelné hudební nástroje (či "kuchyňské" náčiní - hrnce, pokličky, skleničky, vařečky). Jiné, jednoduché písně jsou svou melodií i textem vybrány přímo pro zpívání přiměřené jednotlivým věkovým skupinám. Kniha, jejíž součástí je i CD, je určena pro rodiče a prarodiče dětí od narození do 8 let, učitelky MŠ a vychovatele.

04.05.2016

Tichá, Alena; Raková, Milena: Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími + CD

Pivatko

K recenzi nám nakladatelství Portál poskytlo knihu určenou pro děti od narození až do 8 let věku – Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími. Její součástí je i CD se 70 písničkami. Kniha přináší náměty, jak pomocí her a zábavných činností učit děti od nejútlejšího věku vnímat zvuky a rytmus a naslouchat hudbě.

Ač si nemyslím, že umím zpívat, tak mému synkovi, který má 10 měsíců, se moje zpívání líbí, už v bříšku jsem mu pouštěla jednu skupinu a doteď, když mu nejde spát, tak mu zazpívám jejich písničku a po jedné sloce usíná.

Právě proto jsem ráda, že se mi dostala do rukou knížka Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími, která je určena pro dětičky od narození do osmi let. Sestavily ji dvě dámy, a to Alena Tichá, která vyučuje na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a zabývá se prací s dětmi hudebně a pěvecky zaostalými, a Milena Raková, která je učitelkou v Mateřské škole a taneční pedagožka na Základní Umělecké škole.

Hned v úvodu se mi líbí, že kniha rodiče vybízí ke zpěvu a abychom ztratili zábrany, které v nás vybudovali učitelé, kteří nám často říkali, že zpívat neumíme, nebo v případě rodičů, že křičíme a je bolí třeba hlava. Odměna, která se nám pak dostane v podobě dětského smíchu a radosti a těch jiskřiček v očích, je nezapomutelná, alespoň pro mě.

V knize je 70 písniček s notami i akordy a jsou doplněny obrázky od dětí, u každé písničky je označena náročnost a pro kterou věkovou skupinu dětí se písničky hodí. U každé písničky je také napsáno, co se písničkou dítě naučí a to zpěv, pohyb, doprovázení na hudební nástroje i nalezené doma, jako hrnce, pokličky… a také výtvarné nápady, to znamená, co může dítě k písničce namalovat či vytvořit.

Knihu doprovází CD na kterém jsou všechny písničky nazpívané a to dětmi i dospělými, písničky jsou to krátké a zábavné, často mají necelou minutu, a proto děti baví a nemají čas se během jedné písničky nudit.

pictureproviderMému synkovi se zatím líbí nejvíce první písnička Myslivci, která pojednává o pejsích a díky ní se učí, jak dělá pejsek.

Mně se líbí ukolébavky, a to všechny.