Kniha měsíce 2018-10Nedostupný otecPsychologie - komiksový úvod

Kniha měsíce 2018-10Nedostupný otecPsychologie - komiksový úvod
BONUSY PRO VÁS
ČASOPISY SLEVY 30 – 70 %
Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!

Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!

Vaše cena s DPH
159 Kč 143 Kč
Ušetříte
Dostupnost
Skladem

Košík

Autor
Podtitul
Hudební činnosti v logopedické prevenci
Nakladatel
Portál
ISBN
978-80-262-1333-8
Počet stran / vazba
64 / Brožovaná
Rok vydání
2018
Kód
23309901
EAN
9788026213338
Obálka v tiskové kvalitě


Kniha přináší metodický materiál pro logopedickou prevenci i profylaxi a elementární hudební výchovu v předškolních zařízeních. V oblasti rozvoje komunikačních schopností je zaměřena na rozvoj slovní zásoby. Obsahuje 14 jednoduše, ale velmi účelně, zhudebněných jazykových her. Publikace obsahuje návrhy motivace k činnostem, děti společně s učitelkou učí správně mluvit robota Oskara, a rozsáhlou obrazovou přílohu.
Kniha je určena pro práci s předškolními dětmi, včetně dětí s narušenou komunikační schopností a odlišným mateřským jazykem.
Mgr. Milena Kmentová, Ph.D., absolvovala r. 2000 speciální pedagogiku – učitelství na speciálních školách s prohloubenou HV. Od roku 2004 pracuje v CMŠ Laura v Praze. Dále působí na katedře hudební výchovy PedF UK. Vede akreditované semináře v NIDV a lektoruje pravidelně pro Českou obec sokolskou.

Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!
Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!
Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!
05.09.2018
Kmentová, Milena: Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko! - autor recenze: Lenka Štveráčková
http://www.kritiky.cz/recenze-knih/2018/slovo-sluvko-slovicko-honem-pobez-pisnicko-hudebni-cinnosti-v-logopedicke-prevenci/

V dnešní době je mnoho dětí s logopedickými vadami. Je třeba tomuto tématu věnovat mnoho pozornosti. Procvičovat, zpívat, vytleskávat. K tomu vám zajisté pomůže novinka vydavatelství Portál Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž písničko. 

O čem kniha je?

Tato publikace je soubor aktivit, které spojují hudební činnosti a jazykové hry zaměřené na rozvoj slovní zásoby. Všechny popisované aktivity nějakým způsobem reagují na speciální potřeby dětí s narušenou komunikační schopností nebo s odlišným mateřským jazykem.

V knize najdete náměty pro práci s dětmi v rámci logopedické prevence. Např. zdrobněliny, protiklady, písničky dle ročního období, číslovky či omalovánky.

Proč byste si to měli přečíst?

Pokud hledáte zajímavé inspirace pro práci s dětmi, tato kniha jich má nespočetné množství. Papírová loutka robota Oskara „učí děti mluvit“ prostřednictvím hudebních činností.

To nejlepší na této knize?

Nejvíce se mě líbila předloha papírové loutky Oskara a dále různé omalovánky, které se pojí k daným tématům. Na této knize se mě moc líbí propojení s praxí. Není to jen suchá teorie, ale naleznete zde 14 zhudebnělých jazykových her s námětem, různé motivace k činnostem, rizika i další zkušenosti s provedením hry.

Zaujaly mě i návody na použití plastových tyčí boomwhackers. Máme je v mateřské škole a dětem se moc líbí.

Co se nám nezdálo?

Nic zásadního.

Pro koho je kniha určena?

Pro práci s předškolními  dětmi, s dětmi s narušenou komunikační schopností, či jiným mateřským jazykem.

24.04.2018
Praktický pomocník pro rodiče i pedagogy! - autor recenze: Chensie Ips
http://www.svet-mezi-radky.cz/2018/04/recenze-slovo-sluvko-slovicko-honem.html

Publikace má podtitul Hudební činnosti v logopedické prevenci, který mluví za vše. Je jedním ze spousty užitečných děl pro pedagogy a rodiče. Na stránkách nakladatelství Portál máte možnost najít knihu přesně na míru, která vám poradí a pomůže s rozvojem vašich dětí. Já osobně mám s jejich tituly velmi dobré zkušenosti a můj syn různé básničky i písničky velmi dobře přijímá a tzv. škola hrou v předškolním věku ho víc než baví.

Kniha vás překvapí svou velikostí, kterou lze přirovnat k A4. Jedná se o brožovanou publikaci, která je už od úvodu napěchovaná informacemi k dané problematice. Tento metodický materiál vznikl v přímé spolupráci s dětmi v mateřské škole, také byl v mateřských školách ověřován, takže nemusíte mít obavy, že by se vám do rukou právě dostala kniha, jejíž rady jsou sice dobře míněné, ale neověřené. Díky té praxi je publikace skutečné kýžená. 

Jak autorka uvádí, tak titul je prakticky souborem aktivit, které pomáhají dětem rozvíjet slovní zásobu na základě hudební činnosti a jazykových her. V úvodu se dozvídáte, v čem vám kniha má pomoci, co je jejím účelem, jakým způsobem máte rozvíjet informace, které vám předá. Naučí vás je využívat v praxi a pomůže vám praktikovat zábavnou činnost na svých dětech. Hned za úvodem jsou další neméně podstatné informace, které se týkají stručné charakteristiky her a jejího věkového zařazení. 

Mimo poukázaných rytmických her s hudebním doprovodem v rámci dětských písniček kniha obsahuje také bonusy v podobě černobílých kreseb, které děti mohou vybarvovat, překreslovat, plnit různé rébusy a kreativně se samy s příručkou seznamovat. 

 

Pokud se budete řídit touto knihou, pravděpodobně naučíte své dítko velké slovní zásobě, kterou se nebude obávat správně používat. Předejdete špatnému vyslovování či můžete své dítko sami odnaučit ráčkování či šišlání, apod. Snadněji si přivykne rytmu a naučí se nové a zajímavé písničky. Samozřejmě, jako při každé činnosti s dětmi, je potřeba trpělivosti a nejspíš si budete chtít některé písničky přizpůsobit. Ovšem tohle je opravdu spíše takový návod, který vás posune tím správným směrem, nemusíte vše brát doslovně a jakmile se s vypořádáte se všemi příklady, můžete je opakovat znovu nebo si utvořit své vlastní písničky, kterými pomůžete svým dětem rozvíjet se. 

Proč tak dobře funguje spojení jazykových her a hudebních činností?Protože hudební složka stimuluje a prodlužuje sluchovou pozornost dětí a zároveň dává náboj, strukturu a rámec celé hře. (Str. 4)

Ilustrátorka Lucie Fričová velmi hezky ztvárnila děti a dětské obrázky, které knize dodávají vřelost. Některé jsou černobílé, jiné naopak příjemně barevné. Naprosto se hodí k nenásilným rytmickým hrám, které vypovídají o ročních obdobích, zvířatech, rostlinách, atd...

Knihu je podle všeho možné využívat pro vzdělávání jednotlivce, ale i skupinky dětí. Záleží, jaké máte možnosti a jak to vyhovuje vašim dětem. Podle toho, co jsem měla možnost vyzkoušet, je potřeba znát své vlastní dítko, abyste věděli, jak ho pomocí písní zabavit, ale i mu pomoci rozvíjet svou mysl.

Samozřejmě primárně je titul zřejmě určený pro předškolní vzdělávání v mateřské škole, ale nevidím žádný důvod, proč by se čtrnácti účelně zhudebněnými písněmi nemohly pracovat i maminky. Není těžké pochopit, jakým způsobem se má s příklady pracovat a jak je předložit dětem. 

Takové vzdělávání zabaví nejen děti, ale i rodiče. Nemyslím si, že je titul určený jen pro děti, které mají nějaké narušené komunikační schopnosti. Každé dítě přeci potřebuje širokou slovní zásobu a když se naučí rytmu a zpěvu písní vůbec mu to neublíží. Je to jen další podnětný rozvoj, který dětem pomáhá psychicky růst.