Od 3 do 8 let

Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD

Tištěná kniha (2016)

0 % 2 recenze

271 Kč

339 Kč −20 %, ušetříte 68 Kč

Rozebráno

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2016)

Autor
Alena Tichá
Počet stran
184
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2016
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
11307803
EAN
9788026210818
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-1081-8
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

OBSAHUJE CD Autorky knížky zvou děti i dospělé na malou výpravu do světa hudby. První kroky vedou k dětské písničce. (Tu se lze naučit zpívat podle přiloženého CD.) U každé písničky jsou uvedena doporučení k jejímu nácviku a náměty, jak s ní dál pracovat při pohybovém či výtvarném ztvárnění. Získané zkušenosti může dítě využít při poslechu drobných skladbiček nahraných na přiloženém CD. Dospělí (rodiče či pedagogové) spolu s dětmi postupně objeví, že k nim hudba promlouvá, aniž musí používat slova, jako tomu bylo u písniček. Přesvědčí se, že beze slov lze zpívat a tančit, vyprávět příběhy, bez štětců a barev malovat obrazy i různé nálady. Kniha je určena dětem od 3 do 8 let, rodičům, pedagogům MŠ a na 1. stupni ZŠ. Hudební pedagožky A. Tichá a M. Raková, jimž v Portále vyšla úspěšná kniha Zpíváme a hrajeme si s nejmenšími (2007), přizvaly tentokrát ke spolupráci známou spisovatelku L. Štíplovou (autorku seriálových Čtyřlístků a dětských televizních Večerníčků), s jejímiž zhudebněnými básničkami v předkládané publikaci pracují.

O autorech

Raková, Milena

Raková, Milena

Všechny knihy autora

Štíplová, Ljuba

Štíplová, Ljuba

Všechny knihy autora

Alena Tichá vyučuje zpěv na PedF UK, odborně se zabývá metodikou hlasové výchovy a prací s dětmi hudebně a pěvecky zaostávajícími, učí hudební výchovu a vede dětský pěvecký sbor při ZŠ v Brandýse nad Labem, vede praktické kurzy na téma hlasová výchova dětí, práce s nezpěváky, hlasová výchova ve sboru a profesní únava hlasu pro IPOS Praha, ČOS (Orffovu spol.), ČHS a pedagogická centra. Je autorkou knihy Učíme děti zpívat a spoluautorkou knihy Lidové písničky a hry s nimi.

Všechny knihy autora

Recenze (2)

  • Datum 13. 7. 2016


    www.vasedeti.cz/tipy-a-rady/knihy-casopisy-film-divadlo/recenze-zpivame-a-naslouchame-hudbe-s-nejmensimi/

    Raková, Milena; Štíplová, Ljuba; Tichá, Alena: Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími + CD

    Nuninka

    Já jsem takový hudební antitalent, který se kvůli studiu začal věnovat hře na klavír, flétnu a také nějaké to zpívání, protože bez toho by to s dětmi nešlo.

    Jako každá máma jsem i já dětem od malička zpívala, nebo spíše pobrukovala melodii, protože ke zpěvu jsem se neodvažovala. Ale když jsem začala studovat pedagogickou školku pro mateřinky, musela jsem se hudebním věcem začít věnovat daleko více. Proto jsem s radostí hmátla po knize Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími. Vydalo ji nakladatelství Portál. Autorky jsou Milena Raková, Alena Tichá, hudební pedagožky a Ljuba Štíplová, dětská spisovatelka. (Autorka seriálových Čtyřlístků a televizních Večerníčků.) S publikací Zpíváme a nasloucháme hudbě s nejmenšími se vydáte na cestu do světa hudby. Od naprostého začátku, naslouchání hluku, různých zvuků, správné logopedické výslovnosti, uvolňování mluvidel, zpívání a k porozumění hudební řeči. Kniha je naprosto dokonalou pomůckou pro učitele v mateřských školách a na prvním stupni. Najdete v ní texty písniček, notový zápis a metodiku s popsaným cílem, přípravou hlasu, pohybem, rytmizací a také výtvarným nápadem. Vše srozumitelně, stručně a jasně popsané.

    U každé písničky je tedy popsané doporučení k nácviku a různé náměty, jak s textem pracovat dále, ať už jde o pohybové nebo výtvarné provedení. Pro toho, kdo hraje na klavír, je k dispozici notový zápis, s určeným doprovodem, což je opravdu super, protože písničky jsou opravdu originální. A aby to nebylo málo, k publikaci je také CD, takže písničky poslouží k poslechu i k nácviku při zpěvu. Kromě písniček jsou na CD poslechové skladby k příběhům nebo poznávání zvířat. Kniha je určena pro děti od 3-8 let. Některé skladby jsou pro malé děti obtížnější, ale není problém si to zjednodušit nebo něco vypustit. Např. místo zpívání se děti text mohou naučit jako říkanku.

    Já jsem si nejprve doma a pak ve školce s dětmi vyzkoušela Skákal pes. Ale pozor, tuhle určitě neznáte, protože pes skáče přes ploty

    Skákal pes, přes ploty, rozdřípnul si kalhoty,

    odřel si koleno, ten si pane dal!

    Kalhoty si vyspraví, jitrocel ho uzdraví,

    zkrátka věz, že ten pes bude skákat dál.

    Dětem jsem musela vysvětlovat slovo “ rozdřípnul a věz“, ale jinak se jim říkadlo velice líbilo. Já jsem si z toho místo písničky udělala říkadlo, protože se mi zdálo, že na zpívání je to docela náročné pro malé děti. Jako výtvarný nápad bylo trhání, lepení a šití záplaty. Tak to mělo u dětí velký úspěch. Mrzí mě, že jsem si to nenafotila, protože všechny záplaty si hned odnesly domů. Také jsme si vyzkoušely říkanku s pohybem a rytmizací. Nejprve vytleskávání a pak pomocí hudebních nástrojů. Cílem bylo děti naučit udržet rytmus, procvičit si jemnou motoriku při Vv. Ilustrace, které jsou v knize, vytvořily děti ze ZUŠ při poslechu cédéčka s písničkami, které je přidáno k publikaci. zpíváníZ knížky jsem nadšená, ať už jako učitelka v MŠ, kde ji využiju, tak také doma se svými dětmi. Texty písniček se jim také totiž líbí. Pak neváhejte a zpívejte a naslouchejte hudbě s dětmi.

    Přečíst celou recenzi Zavřít
  • O tom, že zpívání je pro děti důležité již v prenatálním věku, bylonapsáno mnoho. V pozdějším věku se doporučuje pouštět jim Mozarta,podporuje prý vývoj některých částí dětského mozku. Zpívání s maminkounejen podporuje paměť, ale i citové vazby. Ale kde pořád brátinspiraci pro hudební produkce? Můžete sáhnout po knížce z produkcenakladatelství Portál.
    Nedozvíte se pouze o tom, jak zpívat s dětmi, ale i jak důležité jsou pro náš svět zvuky nebo ticho. Ve zkratce zjistíte, jak a kde rezonují některé hlásky, proč je někdy třeba vyhledat logopeda, jak dítě uvolnit (ať už před zpíváním nebo kreslením či jinou aktivitou), dokonce i výslovnost jednotlivých hlásek.

    V knize je na padesát písňových textů doplněných notovým zápisem, metodickou radou, jak písničku pedagogicky využít, a výtvarným nápadem. Kniha tak může být přínosná nejen pro hudbymilovné rodiče, ale i učitelky mateřských i základních škol, prarodiče, „au-pairky“ a další.

    Pokud nejste hudebně nadaní, a tak nemůžete doplnit hudební produkci vlastním doprovodem, potěší vás bonus, kterým autoři knihu doplnili, audio CD, na kterém jsou jednak nazpívané jednotlivé písničky z knížky, ale i poslechové skladby včetně hudebních hádanek. Nejde tak jen o pouhý zpěvník, ale o opravdu dobře propracovaný metodický text.

    Malá ochutnávka z knihy:

    Malý šnek (text Ljuba Štíplová)

    1.
    Malý šnek u jahod
    ohrnoval pusinku
    „Dejte pryč
    tenhle plod,
    já chci papat brusinku!“

    2.
    Táta šnek
    přísně řek:
    „Nefňukej a lízni si!“
    Když si dal,
    ochutnal,
    div, že nelez do mísy!

    METODIKA
    Cíl
    Práce s rytmem, dodržování pomlk
    Příprava hlasu
    Přešlapujeme z nohy na nohu (dvoje šlápnutí znamená takt). Jakmile si děti zvyknou na pravidelné střídání nohou a pohyb se zautomatizuje, budou na padampam zpívat melodii písničky. Zpřehlední se tak přesnost rytmu v melodii i dodržování pomlk. Nestane se tak, že začnou zpívat už v pomlce.
    Pohyb a rytmizace
    Děti chodí v tempu písně, vytleskají první dobu každého taktu. Snaží se přesně dodržovat pomlky. Při poslechu písničky z CD mohou pohybem přesně vyjadřovat obsah textu, např. ohrnovat pusinku; dejte pryč tenhle plod – ukážou prstem; táta šnek přísně řek – vztyčí ukazováček; div, že nevlez do mísy – lízají marmeládu, strkají hlavičku až do mísy.
    Zdroj:www.meredit.cz.
    Přečíst celou recenzi Zavřít