(formulář pro odstoupení od kupní smlouvy)
Tyto obchodní podmínky platí při nákupu v internetovém obchodě http://obchod.portal.cz, provozovaném obchodní společností Portál, s.r.o., Klapkova 2, Praha 8, 182 00, IČO: 49623354, DIČ: CZ49623354, registrována v OR u MS v Praze pod spisovou značkou oddíl C, vložka 24697 ze dne 1.1.1991.
Obchodní podmínky jsou součástí uzavřené kupní smlouvy a upravují vztahy mezi Portál, s.r.o., jakožto prodávajícím, na jedné straně a kupujícím na straně druhé. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Je-li smluvní stranou nikoli spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami jinými zákony, které upravují vztahy mezi podnikateli navzájem.
Ceny jsou platné v době objednávky a jsou konečné, tj. včetně DPH, popř. všech dalších daní a poplatků, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit.
Akční ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově určenou. Slevy zboží v akci, akční nabídky a případné osobní slevy nelze kombinovat a sčítat.
Kupující má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností, po jakou dobu zůstává nabídka nebo cena v platnosti, a to na emailu eshop@portal.cz.
Námi nabízené platební metody nezpoplatňujeme.
Knihy zasíláme prostřednictvím České pošty, Zásilkovny a společnosti DPD na adresu udanou nakupujícím. V případě nezastižení adresáta na udané adrese Česká pošta a společnost DPD skladuje zásilku sedm dní a poté ji vrací zpět prodávajícímu. V případě opakovaného doručení zásilky účtujeme znovu poštovné. Pokud si chcete objednat zboží hned, ale odeslat až později, napište tuto skutečnost do poznámky při dokončování objednávky.
Vážení zákazníci nabízíme vám několik možností, jak převzít vaši objednávku.
Dopravce | Způsob dopravy | Hodnota objednávky pod 999,- Kč | Hodnota objednávky nad 999,-Kč | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Platba kartou on-line | Platba předem na účet | Platba dobírkou | Platba dobírkou | Ostatní platby | ||
Česká Pošta | Balíkovna na adresu | 79,-Kč | 79,-Kč | 118,-Kč(79+39) | 39,-Kč | poštovné zdarma |
DPD | DPD Pickup | 59,-Kč | 59,-Kč | 98,-Kč(59+39) | 39,-Kč | poštovné zdarma |
DPD | Doručení na adresu | 79,-Kč | 79,-Kč | 118,-Kč(79+39) | 39,-Kč | poštovné zdarma |
Zásilkovna | Doručení na výdejnu | 59,-Kč | 59,-Kč | 98,-Kč(59+39) | 39,-Kč | poštovné zdarma |
Česká Pošta - Balíkovna na adresu (DR) - Doručení balíku přímo do rukou adresáta na určenou adresu, a to již následující pracovní den po podání.
DPD - doručení na adresu - Doručení balíku přímo do rukou adresáta na určenou adresu, a to již následující pracovní den.
DPD Pickup - Vyzvednutí balíku v síti poboček DPD Pickup.
Zásilkovna - Vyzvednutí balíku v síti poboček Zásilkovny.
Prodejní doba : Každý pracovní den od 10.00 do 17.00 hodin.
U osobních odběrů neúčtujeme expediční poplatek!
V případě nákupu e-knih je potřeba se zaregistrovat. Zakoupené e-knihy si stáhnete v sekci Můj účet/Seznam zakoupených e-knih.
V e-shopu Portál můžete nakupovat jednou objednávkou současně e-knihy i jiné produkty (tištěné knihy, audioknihy, DVD). Pokud máte v objednávce e-knihu i jiný produkt, zvolte prosím jako způsob dopravy Poštou, DPD nebo Zásilkovnou. V případě, že si objednáváte knihy s volbou osobního odběru v našich kamenných knihkupectvích, nákup e-knih proveďte samostatnou objednávkou. E-kniha se vám i v těchto případech po připsání platby na účet Portálu objeví ke stažení v sekci Můj účet/Seznam zakoupených e-knih.
Obsahuje-li objednávka pouze e-knihy, při stažení z profilu uživatele neúčtujeme expediční poplatek!
Při platbě převodem z účtu nebo platební kartou expedujeme zboží až po připsání platby na náš účet. Jako variabilní symbol platby použijte číslo objednávky. Číslo našeho účtu: 25306081/0100.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Dodací lhůta - Vaše objednávky vyřídíme nejpozději do 5 pracovních dnů od jejich odeslání.
Zasílání na Slovensko - Portál Slovakia - objednávky ze Slovenska přeposíláme našemu slovenskému partnerovi, který je vyřizuje podle svých možností v co nejkratším termínu.
Platba za zboží dodávané do SR je možná pouze na dobírku.
Poštovné platíte pouze za doručení v rámci Slovenska.
Více informací o vaší objednávce můžete také získat zde:
Portál Slovakia , PaedDr. Nadežda Čabiňáková, Horská 810, miestna časť Horný Slavkov, 059 91 Veľký Slavkov, pošta: 059 81 Dolný Smokovec, Slovenská republika, mobil: 00421 910 995 655, tel./fax: 00421 524 422 056, e-mail: portalslovakia@portalslovakia.sk http://www.portalslovakia.sk/
Žádná jiná omezení při dodání zboží, vyjma těch, které jsou uvedeny v sekci „Dodací podmínky“, neuplatňujeme.
Pokud se zákazník rozhodne objednávku z jakéhokoliv důvodu zrušit, je třeba, aby ihned informoval provozovatele obchodu (písemně, emailem nebo telefonicky) dříve, než bude zboží vyexpedováno. Objednávka je v takovém případě provozovatelem bezplatně stornována.
Kupující spotřebitel má podle § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu a bez jakékoli sankce! Formulář pro odstoupení od smlouvy najdete zde.
V případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží!
Zboží spotřebitel vrací pokud možno v neporušeném stavu a nejlépe v neporušeném obalu, a to na vlastní náklady nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. K zásilce musí být přiloženy veškeré dokumenty, a to včetně faktury (postačí kopie), nebo musí být vznik smlouvy jinak hodnověrně prokázán. Zákazník odešle vrácené zboží na adresu provozovatele. Prodávající vrátí kupujícímu již zaplacenou kupní cenu na jím udané číslo bankovního účtu či jinak na základě vzájemné dohody, a to nejpozději do 14 dnů od okamžiku odstoupení. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Po předání či prokázání odeslání vráceného zboží kupujícím, vrátí mu prodávající všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Prodávající má nárok na úhradu za snížení hodnoty zboží, pokud došlo k jeho používání a částečnému opotřebení. Výše uvedená možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů se podle § 1837 občanského zákoníku nevztahuje:
Odstoupení od smlouvy (stejně tak vracené zboží) zašlete na adresu:
Portál, s.r.o., Klapkova 2, 182 00 Praha 8.
Zboží objednané na e-shopu, u něhož byl zvolen osobní odběr, je rezervováno k vyzvednutí na naší kamenné pobočce. Jelikož je možno si toto zboží před zakoupením na pobočce prohlédnout, nevztahuje se na něj možnost vrácení bez udání důvodu. Je však možné ho do 14 dní od zakoupení vyměnit přímo na pobočce za jiné zboží.
Jakost zboží při převzetí kupujícím od prodávajícího
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
Projeví-li se vada v průběhu 12 měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
Práva kupujícího při nesplnění jakosti při převzetí:
Není-li neúměrné k povaze vady, právo
Je-li to neúměrné k povaze vady, právo na bezplatné odstranění vady. Ve všech případech potom právo na přiměřenou slevu.
Vady, které se na zboží vyskytnou v době 24 měsíců od převzetí
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Právo z vady se nevztahuje na následující případy:
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud před převzetím o vadě věděl.
Záruční doba začíná běžet převzetím zboží zákazníkem. Při výměně zboží neběží nová záruka.
V případě, že se v průběhu 24 měsíců od převzetí zboží vyskytne na tomto zboží vada, má kupující, v závislosti na povaze této vady, při uplatnění práva z vady tato práva:
V případě oprávněné reklamace má spotřebitel právo na náhradu nákladů spojených s reklamací. V případě neoprávněné reklamace je prodávající povinen vydat písemné odůvodnění tohoto zamítnutí a zároveň spotřebitel nemá nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodejce nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně.
Pokud není uvedeno jinak, poskytujeme na zboží záruční lhůtu 24 měsíců od okamžiku převzetí zboží kupujícím. Při reklamaci je nutné uvést důvod reklamace (popis závady) a zřetelně vadu označit. Reklamované zboží zašlete prodejci včetně kopie dokladu vystaveného prodejcem. Dopravu zboží zpět k prodejci hradí zákazník. Zboží zaslané dobírkou nebude převzato.
Reklamované zboží zasílejte na adresu: Portál, s.r.o., Klapkova 2, 182 00 Praha 8. Na zásilku uveďte „Reklamace e - shop“.
Kupující může podat reklamaci:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. O výsledku reklamace vyrozumí prodávající kupujícího elektronickou poštou, pokud se s kupujícím nedohodne jinak.
Reklamační protokol (potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje) je zaslán zákazníkovi emailem bezprostředně po přijetí reklamace. V případě osobního uplatnění je předán ihned.
Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem písemně nedohodne na delší lhůtě. Při nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel stejná práva jako v případě podstatného porušení smlouvy. Doručení nového zboží v případě oprávněné reklamace hradí prodávající. Reklamace se nevztahují na námitky k obsahu knih.
Dále prodávající vydá bezodkladně po vyřízení reklamace spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí. O vyřízení reklamace musí prodávající kupujícího informovat - do té doby se má za to, že reklamace vyřízena nebyla.
Spotřebitel se může se svou stížností obrátit na:
APEK - asociace pro elektronickou komerci jejíž jsme členem: http://www.apek.cz/
ČOI - Česká obchodní inspekce: http://www.coi.cz
Platforma pro řešení sporů on-line: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
S účinností od 1.2.2016 má spotřebitel právo využít tzv. mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Subjektem mimosoudního řízení je v případě internetového obchodu Česká obchodní inspekce!
Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu:Informace o zpracování osobních údajů
Registrace v internetovém obchodě
Registrace v internetovém obchodě znamená pro kupujícího především zjednodušení stávajících i budoucích nákupů, zjednodušení užívání ostatních rubrik webu a může přinést uživateli zákaznické výhody.
Vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí zněním obchodních podmínek, které je platné a účinné v den odeslání elektronické objednávky kupujícím.
Tyto obchodní podmínky, jejichž součástí je i reklamační řád, nabývají účinnosti dne 1.1.2019 Změny obchodních podmínek a reklamačního řádu jsou vyhrazeny.