Ztraceni v rudolfínské Praze

Tištěná kniha (2017)

0 % 2 recenze

159 Kč

199 Kč −20 %, ušetříte 40 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2017)

Ilustrátor
Libor Drobný
Počet stran
128
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2017
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
11312301
EAN
9788026212072
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-1207-2
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Gamebooková kniha vypráví napínavý příběh dvou současných dětí, Vojty a Klárky, které se nedopatřením dostanou do minulosti a ocitnou v Praze Rudolfa II. Kniha je určena především pro děti mladšího školního věku a kombinuje čtení s logickými úkoly, jejichž splnění posouvá děj dopředu. Děti se přirozenou zábavnou formou dozvídají informace z české historie a poznávají naše hlavní město z trochu jiného úhlu. Rena Šindelářová působí jako redaktorka několika webů.

O autorech

Šindelářová, Renata

Šindelářová, Renata

Všechny knihy autora

Libor Drobný Libor Drobný (1984) je známý český ilustrátor, jehož obrázky zdobí řadu knih pro děti. Je skutečně hrdý na svou Velkou knížku Praha pro malé vypravěče (2017). Jedná se o detailně ilustrovanou knihu o Praze. Slouží jako podnět pro dětskou fantazii a inspiruje k vyprávění příběhů nejmenší čtenáře. K jeho autorským knihám patří dále titul Jak Kubík přestal být mlsný. Tato knížka o zdravém stravování vyšla v roce 2015 a vše je v ní představeno pomocí bohatých ilustrací ze země skřítků. Má velmi rád komiksy a v roce 2016 vydal Suri a Katu, komiks s detektivní zápletkou. Spolupracuje s časopis pro děti. Ilustroval řadu knih nakladatelství Portál, například Jak přežít, když se často bojím nebo Kdo zatočí s Naschválníkem.

Všechny knihy autora

Recenze (2)

  • Datum 5. 10. 2017

    Ztraceni v čase - Radka Zadinová
    www.webmagazin.cz/index.php?stype=all&id=16012

    Gamebooková kniha spisovatelky Renaty Šindelářové, kterou zrovna vydalo nakladatelství Portál "Ztraceni v rudolfinské Praze" není jen tak obyčejná kniha o obyčejných dětech - a možná právě proto, ačkoli je určená především dětem ve věkové kategorii od 9 do 13 let, její kouzlo osloví i ty, kteří se této kategorii zcela vymykají. Jako například já. A nemyslím si, že budu ojedinělý případ.

    Kniha totiž není jen příběhem dětí, které se přenesly v čase do dob Rudolfa II. - a kde se dozvíte spoustu věcí, jež jste nikdy nevěděli nebo jste je už dávno zapomněli. Třeba o tom, že katedrála sv. Víta, jejíž základní kámen položil již Karel IV. byla dostavěna až v roce 1929. Nebo třeba, že Karlovo náměstí je nejen největším náměstím v Čechách, ale vůbec v celé Evropě. A že jeho dřívější název zněl Dobytčí trh. Dozvíte se víc o tom, jak se lidé v té době chovali, co nosili, co jedli, kde spali. Ale také o tom, že nejen dnes, ale už i tehdy lidé viděli jen to, co vidět chtěli. Nejde tu však jen o příběh, protože i kdyby sebezajímavější, pořád by to byl jen jeden z mnoha příběhů, kterými je náš knižní svět už maličko přesycený. Tahle kniha je ale jiná.

     

    Od začátku do konce vás provází hádanky, rébusy, početní úlohy a jiné zapeklitosti, které doplňují text a navádějí vás na další stránku, protože... Protože tahle kniha není o tom, přečíst ji od první do poslední stránky. Na to by zkrátka byla moc obyčejná. Ale jelikož spisovatelka Renata Šindelářová ví, jak zavařit mozkové závity - a to nejen dětí, jimž je tato kniha určená, pohrává si s vámi do posledního dechu. Tedy stránky. Text i rébusy jsou tu na přeskáčku, pokud neuhodnete, nedostanete se dál. Prostě nenajdete stránku, kde máte pokračovat. Takže, milé děti, vůbec se nestyďte požádat rodiče o pomoc. Nebojte se přiznat, že si s některými úkoly nevíte rady. Já sama (a to už dětství hledám skoro mezi vykopávkami) jsem si několikrát polohlasně říkala: Dělá si ze mě srandu? Ne, není to jednoduché, ale je to zábava. A to se přiznat nestydím. Bavilo mě to. Moc. Byla jsem zase malou holkou a i když jsem únavou padala doslova na pusu, pořád jsem si říkala, ještě stránku, ještě tenhle úkol... 

     

    Doporučuji mít po ruce papír a tužku, protože některé úkoly si prostě musíte hodit na papír. Já jsem si udělala tzv. metr a odškrtávala si stránky, kterými jsem už prošla. Něco je snadné a vyřešíte to hned, něco vám hlavu zamotá víc a někdy budete muset hledat nápovědu v textu. Prostě, tahle spisovatelka umí ... Vymyslet takhle úžasně vtipně a poučně napsanou knihu, udělat z ní bojovou hru pro celou rodinu, udržet v napětí čtenáře a badatele až do konce a navíc do příběhu zaplést i hodně z historie, takže se nenásilnou formou vlastně učíme, to prostě člověk musí umět. 

     

    Kniha, která je něco na způsob škola hrou, bude bavit i děti, jenž nemají ke čtení zrovna kladný vztah. Protože ono ani tak nejde o to, přečíst si příběh Klárky a Vojty, dětí ze současnosti, které nahlédnou pod pokličku dob dávno minulých. Jde spíš o to s nimi jejich příběh prožít. Zkusit si, jaké to je ve středověkém vězení, vymyslet způsob, jak se z toho vězení dostat. Vidět svět očima chudých, i těch bohatstvím zhýčkaných. Podívat se jinýma očima i na sebe - protože kdo by po takovém dobrodružství zůstal stejný? Klárka a Vojta určitě ne. 

     

    Takže zbývá co? Koupit si tuto knihu a vrhnout se vstříc tomu, co nabízí. A že toho nabízí hodně, to snad nemusím opakovat.

    Přečíst celou recenzi Zavřít
  • Datum 5. 10. 2017

    Gemebook Ztraceni v rudolfinské Praze seznámí děti hravou formou s historií Prahy - Magdalena Hudcová
    zakatedrou.cz/?p=4521

    V nakladatelství Portál vyšla další zajímavá publikace pro děti mladšího školního věku, kterou bychom chtěli představit našim čtenářům. Nejedná se o obyčejnou knihu, ale o gemebook, který umožňuje aktivnější zapojení čtenářů a větší hravost. Prostřednictvím příběhu hlavních hrdinů Vojty a Klárky, kteří se najednou objeví v době vlády Rudolfa II., se dětští čtenáři seznamují s historií Prahy.

    Hlavními hrdiny knihy jsou Klárka a Vojta. Klárka má jiný koníček než ostatní spolužáci, baví ji historie. Bohužel se ve škole stane terčem šikany. Společně s Vojtou se nedopatřením dostanou do doby vlády Rudolfa II. Ocitnou se na stejném místě, ale o několik století zpět v čase. Některá místa a památky poznávají, některé vypadají jinak, než znají z dnešní doby. Klárka a Vojta mají rozdílné vlastnosti, ale při řešení problémů se dobře doplňují a mohou se od sebe navzájem mnoho věcí naučit. Zkušenosti, které Klárka během dobrodružného výletu získá, ji pomohou bojovat proti šikaně spolužáků.

    V úvodu knihy autorka seznamuje čtenáře se způsobem, jakým mají s knihou pracovat. Možná by nebylo na škodu rozvést návod více podrobněji a názorněji také pro méně nadané nebo mladěí děti. Bylo by škoda, kdyby knihu odložily ještě dříve, než ji začnou číst jen proto, že nevědí, jak na ni.

    Jedná se o gamebook. Děj se tedy neposouvá otočením listu knihy na další stránku. Čtenář musí využít různých dovedností (vyhledat v textu, vypočítat, vyřešit rébus, najít na mapě …), aby zjistil, na které straně bude příběh pokračovat. V několika případech si čtenář může sám vybrat z nabídnutých variant dalšího pokračování. Řešení samotných úkolů využívá dovednosti z různých školních předmětů a často je pro čtenáře přínosné (prohlédnou si mapu centra Prahy, mapu Pražského hradu, část hvězdné mapy, zjistí správná data astronomických zvěrokruhů …). Některé úkoly jsou příliš jednoduché, jiné jsou dost obtížné. Vyplatí se poslechnout doporučení autorky knihy a čísla stran si zapisovat. Jinak hrozí, že se čtenář v knize snadno ztratí.

    Na levém listu každé dvojstránky je uveden text příběhu a v obdélníku na jeho spodním okraji je napsáno zadání úkolu, které je třeba vyřešit s pomocí grafiky na pravém listu. Obrázky v knize jsou černobílé a jednoduché, bez větších detailů. Jsou však názorné a jasně srozumitelné, pro potřeby čtenáře tedy dostačující. Naskýtá se zde možnost, využít černobílé obrázky jako omalovánku.

    S publikací lze pracovat na dalších úkolech a projektech (srovnávat historii a současnost, srovnávat charakterové vlastnosti hlavních postav …). Textů z knihy lze také využít jako motivaci při probírání dalšího učiva. V knize se děti dozvědí nejen dějepisná fakta našeho hlavního města, ale mohou vidět, jak najednou dokázala Klárka své dějepisné znalosti aplikovat při řešení různých problémů.

    Kniha je určena pro děti od 9 do 13 let, ale myslím, že zaujme i starší čtenáře. Jen se obávám, že obtížnější úkoly by mohly některé děti odradit ve čtení. Velký přínos bude mít kniha především pro ty děti, které bydlí v Praze nebo hlavní město v nedávné době navštívily, případně se s jeho historickými památkami nějakým způsobem seznámily. Zajímavý děj a řešení úkolů pravděpodobně zaujme také ostatní čtenáře, budou však ochuzeni o konfrontaci s vlastní zkušeností. Hlavní protagonisté mají obdobné vlastnosti a zájmy jako většina dětí dnešní doby.

    Myslíme si, že kniha dětské čtenáře zaujme a doporučujeme ji pořídit do dětských knihoven.

    Přečíst celou recenzi Zavřít