Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha může čtenáři pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Přínosem pro čtenáře je soubor nástrojů, včetně ukázek možných kritérií, které lze v MŠ pro hodnocení vlastní práce použít. Jednotlivé kapitoly jsou doplněny příklady, které mnohdy demonstrují přístupy používané v dřívější v praxi MŠ. Jsou zařazeny s ohledem na jejich přetrvávající tendence a se záměrem poukázat na jejich negativní dopady pro rozvoj předškolního dítěte. Objevují se zde také výsledky různých výzkumných šetření, které by měly přispět k hlubšímu proniknutí do teoretických východisek autoevaluace. Na nich lze lépe pochopit, jak je autoevaluace v MŠ realizována a s jakými problémy se současná praxe potýká.
PhDr. Zora Syslová, Ph.D. pracovala v letech 1992–2009 jako ředitelka MŠ v Brně, je odbornou asistentkou na katedře primární pedagogiky PdF MU v Brně. Působí jako lektorka školicích středisek NIDV, PC, SSŠ, TSM Vyškov, Verlag Dashöfer atd., je členkou výboru Asociace předškolního vzdělávání a garantkou příkladů dobré praxe v projektu Cesta ke kvalitě (CZ.07/4.1.00/06.0014.)
O autorovi
Syslová, Zora
Zora Syslová
působí na Katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Zaměřuje se na předškolní pedagogiku, pedagogickou diagnostiku…
Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.