Cvičení pro rozvoj řeči

Fufi a její kamarádi

Tištěná kniha (2023)

0 % 2 recenze

215 Kč

269 Kč −20 %, ušetříte 54 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2023)

Ilustrátor
Sojková, Irena
Počet stran
80
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2023
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23312901
EAN
9788026220886
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-2088-6
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

  • Objevte svět logopedie. Odborné knihy pro rodiče, učitele a klinické logopedy
Poutavé pracovní listy jsou zaměřené na rozvoj řeči především u dětí s vývojovou dysfázií, ale i u těch, které mají menší slovní zásobu, obtíže ve sluchovém či zrakovém vnímání, nebo jen potřebují podpořit chuť ke komunikaci. Barevné zpracování, přehlednost, jasná struktura osloví i děti zvídavé, které nenavštěvují logopedické ambulance. Využít je mohou rodiče, logopedi i pedagogové MŠ. Každý pracovní list je doplněn o metodický pokyn, kde se rodič dozví, jak s listem pracovat a co je cílem uvedených cvičení. Celou knížkou provází děti liška Fufi s kamarády – holčičkou Emou a chlapcem Pepou. Ukazují dětem okolní svět, nechávají prostor pro fantazii, učení a společně objevují věci z každodenního života. Zábavnou formou tak u dětí rozvíjí oblasti, které jsou důležité pro správný vývoj řeči – porozumění, slovní zásobu a tvorbu vět, sluchové a zrakové vnímání. Pracovní listy jsou řazeny dle obtížnosti od těch nejjednodušších (pro děti s těžší formou vývojové dysfázie, nebo děti v mladším školním věku) po složitější (využitelné i pro starší děti). Ilustrace jsou uzpůsobeny tomu, aby odpovídaly potřebám dětí s narušenou komunikační schopností a umožnily procvičení více oblastí najednou.
Kateřina Šafářová pracuje jako logoped v Praze, kde rovněž vystudovala Karlovu univerzitu.
Dále na knize spolupracovala s Denisou Strobelovou Michaelou Chotěborovou, která vydala odbornou publikaci Vývojová dysfázie: Průvodce pro rodiče a další zájemce o tuto problematiku. Obě působí také jako klinické logopedky.
Irena Sojková je vystudovaná výtvarnice a pedagožka. Ilustračně spolupracovala např. na knize Dveře do pohádky nebo Haakon a Luna.

O autorech

Šafářová, Kateřina a kol.

Kateřina Šafářová a kol.
Kateřina Šafářová pracuje jako klinický logoped ve VFN v Praze na Foniatrické klinice, která poskytuje rehabilitační pobyty dětem s vývojovou dysfázii. Vystudovala Karlovu Univerzitu v Praze.
Dále na knize spolupracuje s Denisou StrobelovouMichaelou Chotěborovou, která minulý rok vydala odbornou publikaci Vývojová dysfázie: Průvodce pro rodiče a další zájemce o tuto problematiky.
Irena Sojková je vystudovaná výtvarnice a pedagožka. Ilustračně spolupracovala např. na knize Dveře do pohádky nebo Haakon a Luna.

Všechny knihy autora

Sojková, Irena

Sojková, Irena

Všechny knihy autora

Recenze (2)

  • Autor recenze ? Datum 2. 7. 2024


    Šafářová, Kateřina a kol.: Fufi a její kamarádi - autor recenze: ?
    https://www.instagram.com

    Mám doma jednu předškolačku a pak téměř čtyřletého chlapíka a musím tady vynachválit knížku Fufi a její kamarádi. Je to knížka, která je určená pro rozvoj řeči a je opravdu krásně pojatá.

    Nyní, když se připravuji s dcerou na zápis do první třídy, který se mi zdá hodně náročný s ohledem na to, že za mě se zkoušely maximálně barvy a tvary, tak tato knížka je skvělý zdroj inspirace a je zde něco pro dceru i mladšího syna.

    Rozvíjíte zde slovní zásobu, zdokonalujete zde užití předložek, sluchově rozlišujete první písmena a mnoho dalšího. Kniha dává také prostor pro fantazii.

    Přečíst celou recenzi Zavřít
  • Autor recenze BARBORA BLAŽKOVÁ Datum 11. 3. 2024


    Šafářová, Kateřina a kol.: Fufi a její kamarádi - autor recenze: BARBORA BLAŽKOVÁ
    http://casopisagora.cz

    Publikace Fufi a její kamarádi: cvičení pro rozvoj řeči je materiál zejména pro rodiče a logopedy či pedagogy mateřských škol, kteří hledají graficky přitažlivý materiál k podpoře rozvoje řeči u dětí.

    Autorka publikace, Lucie Šafářová, působí coby logopedka ve zdravotnictví a ve spolupráci s ilustrátorkou Irenou Sojkovou vytvořily podlouhlou knížku, která obsahuje 36 dvoustran s ilustracemi o formátu A4 na straně jedné, doplněné o stručný teoretický základ a především instrukci, jak s daným obrázkem cíleně pracovat na straně druhé. Uživatelům se tak do ruky dostává příručka plná pracovních listů zaměřených na rozvoj řeči u dětí s vývojovou dysfázií, oslabenou slovní zásobou, nebo třeba potížemi v oblasti zrakové a sluchové percepce.

    Malé i velké čtenáře provází na jejich cestě liška Fufi se svými kamarády Emčou a Pepou. Každý pracovní list, dvoustránka, je zarámována určitou více či méně všední situací z každodenního života, jako je návštěva lesa, kavárny, ráno v mateřské školce, nebo třeba dovolená na horách, podivný sen či třeba vyprávění děděčkových historek.

    Pracovní listy jsou postupně řazeny podle obtížnosti od nejjednodušších cvičení, kdy jsou děti povzbuzovány k trénování k citoslovcí (resp.onomatopoie jako ííi, brum, haf), ke cvičením složitějším, vhodnějším i pro starší či verbálně zdatnější děti, kdy děti trénují mj. i paměť a porozumění a mají například za úkol zkusit převyprávět příběh.

    Publikace Fufi a její kamarádi nabízí ke každému pracovnímu listu nejen metodický pokyn, k rozvoji jaké dovednosti je dané cvičení určené a jak k němu přistoupit, ale také alternativní strategie využití, tipy a možnosti využití dalších materiálů, předmětů či doplňujících aktivit tak, aby pro dítě byl nácvik spíše hrou. A na to autorka klade obzvlášť důraz, aby aktivity byly především zábavou pro všechny zúčastněné, aby splňovaly tři hlavní kritéria:

    • hravost
    • praktičnost
    • individuálnost

    A tak například u prvního pracovního listu nabádá autorka dospěláky, aby si neváhali připravit herní žetony a nákladní auto, které každý správně pojmenovaný žeton naloží a odveze, případně nabádá rodiče s dětmi, aby si občas měnili role a děti se stali zkoušejícími rodičů, kteří se mají snažit uhodnout, co za zvíře dítě řeklo apod. Za mě paráda!

    Coby milovnice čtení a sebevzdělávání jsem v knize postrádala snad jen trochu prostoru věnovaného byť jen stručným informacím o tom, co to vlastně ty “vady řeči” jsou, kde se berou, nebo třeba co to znamená ta vývojová dysfázie. Řada rodičů totiž tyto termíny slýchá, ale moc si neumí představit, co se za nimi skrývá a jak jim mají rozumět. Ač samozřejmě chápu, že značka ideál je mít k ruce svého logopeda, se kterým to lze dopodrobna prodiskutovat. A také rozumím tomu, že autorce šlo především o nabídnutí praktických nápadů k tréninku, nikoliv o umoření uživatelů teorií.

    Na knize je v pozitivním smyslu znát, že autorka při její tvorbě spolupracovala nejen s ilustrátorkou, ale také s kolegyněmi klinickými logopedkami, protože pokrytím témat je poměrně vzevrubná. Věřím, že každý, kdo pracuje s dětmi, mi dá za pravdu, že tzv. práce s dětmi se mnohdy spíše podobá tvořivé dobrodružné alchymii, kdy společně hledáme, co danému dítěti sedne. Materiálů a pomůcek, kterými se lze inspirovat, či je zkusit v praxi využít, tak snad nebude nikdy příliš. A logopedům, rodičům či předškolním pedagogům, přijde jistě vhod.

    autor recenze: BARBORA BLAŽKOVÁ
    http://casopisagora.cz
    Přečíst celou recenzi Zavřít