Hra a její využití v předškolním vzdělávání

Tištěná kniha (2014)

0 % 0 recenzí

237 Kč

279 Kč −15 %, ušetříte 42 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2014)

Počet stran
184
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2014
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23104701
EAN
9788026206989
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-0698-9
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Předškolní věk je považován za věk hry, neboť hra tvoří základní činnost dítěte v tomto období. Prostřednictvím hry dítě poznává svět. Ve světě hry, tj. ve světě symbolů, fantazie, snů a přání uspokojuje své potřeby a vyjadřuje sebe samo, rozvíjí svůj intelekt, tvořivost, vyjadřuje emoce, socializuje se. Současné pojetí předškolního vzdělávání klade na hru dítěte velký důraz. Považuje ji za nástroj rozvíjení dětské osobnosti, za základní metodu, kterou je třeba při výchově a vzdělávání dětí užívat, aby byl naplněn vzdělávací obsah kurikula. Učení hrou by mělo být prožitkové a kooperativní, mělo by být založeno na přímých zážitcích dítěte, mělo by podporovat zvídavost, radost z učení a zájem o objevování. Předškolní vzdělávání má navazovat na spontánní činnosti dítěte, jeho vlastní plány, zájmy, potřeby a vůli. V tomto duchu má dítě dále cíleně podněcovat a stimulovat tak, aby byly naplněny cíle předškolního vzdělávání.
Publikace se věnuje hře dětí předškolního věku, pojednává o specificích hry a v pojetí současného předškolního vzdělávání předkládá učitelkám mateřských škol řadu praktických informací a návodů, jak integrovaný vzdělávací obsah koncipovat u dětí formou hry s ohledem na jejich věk a vývojové zvláštnosti tak, aby byl naplněn princip individualizace. Praktická rovina navazuje na teoretická východiska této problematiky doplněná o ukázky z praxe. Tato provázanost vede učitelky k hlubšímu pochopení daného tématu a tím k zefektivnění jejich práce s dětmi. Kniha je určena pedagogům mateřských škol.
Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D., působí v Ústavu pedagogických věd Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, úzce spolupracuje s praxí v oblasti preprimárního i primárního vzdělávání.

O autorovi

Suchánková, Eliška