Výchova a vzdělávání dětí s ADHD

Hyperaktivní předškoláci

Tištěná kniha (2015)

0 % 1 recenze

191 Kč

225 Kč −15 %, ušetříte 34 Kč

Rozebráno

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2015)

Počet stran
144
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2015
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23105001
EAN
9788026209287
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-0928-7
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Kniha je věnována neklidným dětem. Autorka vychází ze své pedagogické a poradenské zkušenosti. Učitelům předškolních dětí nabízí teoretické uvedení do tématu, věnuje se roli učitele a jeho vlastnostem a dovednostem, které mu pomohou lépe zvládat práci s dětmi s ADHD. Popisuje specifika ADHD u předškoláků a zaměřuje se na komunikaci s dětmi. V knize nabízí také praktické tipy pro práci s dětmi, hry a různé další činnosti, jimiž je možné dítě s ADHD zaujmout. Věnuje se také spolupráci s rodiči. Kniha je proložena příklady z praxe autorů knihy. Bc. Petra Škrdlíková je ředitelka MŠ Milosrdných bratří v Brně. Jejím životním tématem je hyperaktivní chování u dětí. Snaží se dětem s hyperaktivitou porozumět a pomoci jejich rodičům a učitelům, aby je pochopili a dělali pro ně to, co je rozvíjí, co jim pomáhá, a také – co jim neškodí. Na témata spojená s hyperaktivním chováním a syndromem ADHD přednáší na seminářích a vede v souvislosti s nimi poradenství.

O autorovi

Škrdlíková, Petra

Další knihy autora

Recenze (1)

  • Datum 10. 7. 2017

    Bc. Petra Škrdlíková je speciální pedagožka, ředitelka mateřské školy, vedoucí rodičovských skupin a matka kdysi neklidného dítěte. Svoje mnohaleté zkušenosti přenesla do knihy Hyperaktivní předškoláci – Výchova a vzdělávání dětí s ADHD.

    Kniha je logicky členěna do 9 kapitol. První část knihy je více teoretická, slouží k zorientování se v dané problematice; druhá část je spíše praktická. Kniha je protkána konkrétními příklady situací ilustrující danou problematiku. V přílohách je uveden příklad vyplněného individuálního vzdělávacího programu pro dítě s ADHD, také básničky vhodné k jednotlivým činnostem v mateřské škole. V závěru knihy nalezneme seznam souvisejících legislativních dokumentů, bohužel však bez vyhlášky č. 72/2005 Sb. v aktuálním znění.

    První kapitola vysvětluje terminologii, etiologii, symptomatologii a diagnostiku ADHD včetně odlišení ADHD od ADD. Druhá kapitola akcentuje důležitost vytvoření bezpečného rodinného zázemí. Třetí kapitola předkládá aspekty, které vstupují do vztahu mezi dítětem s ADHD a pedagogem. Čtvrtá kapitola pojednává o spolupráci školy a rodiny. Přínosné jsou zejména doporučení, jak vést rozhovor s rodiči. V páté kapitole autorka informuje o integraci – o jejím rozdílu s inkluzí a o rolích rodiny, školy a poradenského zařízení. Šestá kapitola obsahuje informace o možnostech ovlivnění chování hyperaktivního dítěte pomocí verbální a neverbální komunikace a komunikace pomocí jednání. V sedmé kapitole se dočteme o emocích dítěte, jak s nimi pracovat a také např. jak dítě učit empatii. V osmé kapitole se dozvídáme více o výchově, mýtech ve výchově a také o oblastech, které musíme více podporovat při výchově hyperaktivních dětí. Devátá kapitola je cenným zdrojem nápadů, jak pracovat s dětmi s ADHD doma i v mateřské škole.

    Publikace vystihuje problematiku hyperaktivity komplexně. Kniha je velice přínosná, obsahuje praktické návody na práci s hyperaktivními dětmi a povzbuzuje dospělé při jejich nelehké práci s dětmi s ADHD.

    Autorka knihu věnovala pedagogům a rodičům, kteří „se snaží být neklidným dětem dobrými průvodci v jejich hledání cesty životem.“ Knihu ocení také ti odborníci, kteří pracují s dětmi s ADHD.

    Mgr. Helena Červinková

    Recenze byla zpracována pro nakladatelství Portál

    Přečíst celou recezi Zavřít