Celoroční plán aktivit pro mateřské školy

Nápadníček 2

Tištěná kniha (2022)

0 % 2 recenze

229 Kč

269 Kč −14 %, ušetříte 40 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2022)

Ilustrátor
Patricie Koubská
Počet stran
160
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2022
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23210501
EAN
9788026219644
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-1964-4
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

  • Co dělat s dětmi v MŠ aneb celoroční programy pro MŠ

Kniha aktivit pro MŠ navazuje na stejnojmenný úspěšný první díl a zaměřuje se na široký repertoár různých druhů činností: témata pro ranní kruh, výtvarné práce, hry s písmenky a textem, manipulační stolní hry, hudební aktivity, pokusy a objevy, konstrukční hry, sebeobslužné dovednosti, rozvoj pohybu a relaxace, manuální aktivity, dramatika a práce s pískovničkou. Kniha slouží jako soubor nápadů, jak dané aktivity ve všech těchto oblastech s dětmi provádět. Je tedy možné využít všechny aktivity, nebo pouze některé, pracovat s knihou tvořivě a brát si z ní nápady dle probíraného tématu.
Každé téma je na úvod opatřeno charakteristikou v rámci RVP a na závěr kapitoly pak přehlednou tabulkou, kterou je možno umístit na nástěnku pro rychlejší orientaci rodičů.

Marcela Trantinová je ředitelkou Mateřské školy Šestajovice. Věnuje se logopedii, rozvoji komunikačních a řečových dovedností dětí.
Jana Zetková vystudovala střední pedagogickou školu, obor učitelství pro MŠ. Této profesi se věnuje víc než 30 let. Je lektorkou keramické dílny pro děti.
Marie Bartošová působí jako učitelka v MŠ. Věnuje se hudebním projektům a lektorství dětské jógy.
Petra Dvořáková je metodičkou a lektorkou programu Začít spolu v organizaci Step by Step Česká republika, o.p.s. Vystudovala Univerzitu Hradec Králové, obor Pedagogika předškolního věku.
Patricie Koubská je speciální pedagožka a ilustrátorka. S nakladatelstvím Portál autorsky i ilustračně spolupracuje na mnoha knihách a pracovních listech, především ve spojitosti s předškolní pedagogikou.

O autorech

Trantinová, Marcela a kol.

Trantinová, Marcela a kol.

Všechny knihy autora

Patricie Koubská Mgr. Patricie Koubská (1973) je česká ilustrátorka a výtvarnice, která pravidelně ilustruje knihy nakladatelství Portál a je členkou Středočeského sdružení výtvarníků. Vytvořila také výtvarné podklady pro animace k seriálu ČT Biblická pátrání.

Všechny knihy autora

Recenze (2)

  • Autor recenze Žaneta Křížová Datum 7. 3. 2023


    Trantinová, Marcela a kol.: Nápadníček 2 - autor recenze: Žaneta Křížová
    https://vytvarna-vychova.cz/napadnicek-2/

    Kniha navazuje na první stejnojmenný díl Nápadníček. Tímto beru zpět pár vět z mé recenze na první díl, kde jsem uvedla, že mě kniha zklamala, protože obsahuje pouze podzimní a zimní témata. JARO a LÉTO je však podrobně zpracováno v tomto druhém díle. Je škoda, že tato celkem zásadní informace není uvedena na obálce knihy (třeba jen formou ilustrace). Bohužel ani v anotaci a úvodním slovu autorky není u prvního dílu zmínka, že by se kniha zabývala pouze první částí školního roku. Dle názvu kapitol to odtušit lze, ale až ve chvíli, když knihu držíte v rukou. Pro celoroční plán aktivit, jak je uvedeno v podtitulu knihy, je potřeba mít knihy obě. Ale věřte – stojí za to je mít doma. V málokterých publikacích jsem našla tolik nové inspirace jako v těchto dvou (a že za ty roky už mám poměrně širokou zásobu všemožných knih s aktivitami pro děti).

    Stejně jako u první dílu si cením velmi podrobného obsahu, díky kterému lze konkrétní aktivity vyhledat přímo v něm . Kniha je opět rozdělena do 8 témat, která jsou podrobně zpracována: Povolání; První pomoc není věda; S knihami se kamarádím; Kam, karkulko, kam? Šel zahradník do zahrady; Týden plný radosti; Rodina; Na silnici pozor dej. Určitě nejedno téma máte v tematických blocích a stálo by třeba za doplnění.

    Struktura každé hlavní kapitoly obsahuje charakteristiku tématu, dílčí cíle korespondující s cíli z RVP PV a jak lze spolupracovat s rodiči. Následuje stránka s činnostmi řízené pedagogem, kdy autorka pro každý den v týdnu stručně předkládá 1-3 činnosti, kde převažují diskuse a společné hry.

    Stěžejní částí je vzdělávací nabídka nepřímo řízených činností (děti plní aktivity samostatně nebo v menších skupinách), kdy každé téma je dále rozděleno do 11 podkapitol stejně pojmenovaných i barevných jdoucí za sebou vždy ve stejném pořadí. Každá podkategorie obsahuje 3-4 aktivity s uvedenými pomůckami a postupem.

    • ATELIÉR – výtvarné a pracovní činnosti;
    • KNIHY A PÍSMENA – práce s dřevěnými/plastovými písmeny, přepis písmen, práce s časopisy/fotografiemi/pracovními listy, výtvarné i pracovní aktivity;
    • MANIPULAČNÍ A STOLNÍ HRY – s modelínou, kolíčky, hlínou, víčky;
    • HUDBA – práce s hlasem, poznávání zvuků, vytleskávání slov, zvukové pexeso, práce s hudebními nástroji, určování první hlásky ve slově;
    • POKUSY A OBJEVY – vytváření hmatové knížky, tajné písmo apod.;
    • KOSTIČKY – stavění z kostek, plastových víček;
    • DOMÁCNOST – příprava jednoduchých jídel, věšení prádla, šití;
    • POHYB A RELAXACE – překážkové dráhy, pohybové hry, jóga, masáže;
    • DÍLNA – práce s hřebíky a kladívkem, šroubky, pilkou, přírodninami, špejlemi, ruličkami;
    • DRAMATIKA – námětové hry, hry v roli, pantomima;
    • PÍSKOVNIČKA – hry v pískovišti (schovávání předmětů/obrázků do písku a jejich hledání, otisky, kreslení do písku, stavění z písku.

    Publikace je doplněna o černobílé ilustrace Patricie Koubské a barevné fotografie od autorky pořízené při praxi. Na konci najdete i pár černobílých pracovních listů.

    A v čem má kniha přidanou hodnotu od ostatních? Pro mě svou strukturou, počtem neotřelých námětů, věnování se polytechnické výchově, která je tak trochu myslím opomíjena a hrám na pískovišti, kterým také není příliš věnována pozornost. Kdo si ji pořídí, určitě toho litovat nebude.

    autor recenze: Žaneta Křížová
    https://vytvarna-vychova.cz/napadnicek-2/
    Přečíst celou recezi Zavřít
  • Autor recenze Lenka Štveráčková Datum 3. 11. 2022


    Trantinová, Marcela a kol.: Nápadníček 2 - autor recenze: Lenka Štveráčková
    https://www.kritiky.cz/napadnicek-2-celorocni-plan-aktivit-pro-materske-skoly/

    Pracujete s dětmi v mateřské škole či různých zájmových kroužcích? Hledáte zajímavé inspirace pro práci s dětmi? Tak právě vám je určena novinka nakladatelství Portál s názvem Nápadníček 2, jejíž autorkou je Marcela Trantinová a kolektiv autorek.

    Hned na začátku příručky naleznete tabulku s příkladem plánu na celý týden. Kniha má celkem 8 hlavních témat, která jsou podrobně rozpracovaná. Jaká témata v publikaci najdete? Povolání, První pomoc není věda, S knihami se kamarádím, Kam, Karkulko, kam? Šel zahradník do zahrady, Týden plný radosti, Rodina a Na silnici pozor dej.

    Každý vzdělávací blok je detailně rozpracován. Najdete zde přesnou charakteristiku tématu, dílčí cíle korespondující s cíli z RV PV, jak lze spolupracovat s rodiči. Dále aktivity od pondělí až do pátku. Součástí každého tématu je přesné rozdělení aktivit pro nepřímo řízené činnosti v centrech aktivit jako je Ateliér, Knihy a písmena, Manipulační a stolní hry, Hudba, Pokusy a objevy, Kostičky a autíčka, Domácnost, Pohyb a relaxace, Dílna, Dramatika a Pískovnička. Na konci každého bloku je uvedena tabulka pro umístění na nástěnku pro rodiče.

    Autorky v této publikaci připravily pestrou nabídku různých aktivit, námětů na hudební či pohybové a polytechnické vzdělávání a mnoho dalších. Na konci publikace jsou k dispozici přílohy s pracovními listy i různými obrázky, a také seznam použité literatury a různé internetové zdroje, kde můžete dále čerpat.

    Nápadníček je určen pro všechny učitelky mateřských škol, jak začínající, ta i pro ty zkušenější, kde mohou načerpat mnoho nápadů pro práci s dětmi. Publikace mě moc zaujala a těšila jsem se, až vyjde. Tato metodická příručka je naprosto báječná. Jelikož mám doma již první díl, moc jsem se na ten druhý díl těšila a rozhodně mě nezklamal. V mateřské škole pracuji již více než 10 let. Na začátku své pedagogické praxe jsem měla možnost tento vzdělávací program „Začít spolu“ poznat. I když pracuji jinde, některé prvky používám dodnes. Gardnerova teorie mnohočetní inteligence je velice zajímavá a propracovaná.

    Kniha je přehledná, srozumitelně napsaná, plná zajímavých nápadů a aktivit, detailně rozpracovaná, s daným postupem i pomůckami, které k určité činnosti potřebujete. Nechybí ani souhrnná tabulka s konkretizovanými výstupy i činnostmi, které korespondují s cíli RVP MŠ.

    Velké plus dávám za černobílé ilustrace Patricie Koubské, které tak nějak k dětským knihám a učitelským publikacím prostě patří. Dále fotografie, které zachycují různé činnosti i hotové výrobky. Tuto metodickou příručku mohu jen doporučit. A že jim doma mám opravdu hodně.

    Nabízená témata korespondují s ročními obdobími, i se vzdělávacími oblastmi Dítě a společnost, Dítě a ten druhý, Dítě a jeho tělo, Dítě a jeho psychika, Dítě a svět. Při plánování vychází z RVP PV.

    Publikace je vydána se souhlasem Step by Step ČR o.p.s., jediným držitelem licence na šíření vzdělávacího programu Začít spolu v ČR.

    Tato metodická příručka navazuje na úspěšný první díl.

    Přečíst celou recezi Zavřít