Sebereflexe, sociální kompetence a jejich rozvíjení

Osobnost předškolního pedagoga

Tištěná kniha (2017)

0 % 1 recenze

288 Kč

339 Kč −15 %, ušetříte 51 Kč

Rozebráno

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2017)

Počet stran
200
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2017
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23105601
EAN
9788026212430
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-1243-0
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Kniha se zaměřuje na nejdůležitější pracovní nástroj pedagogů, kteří pracují v mateřské škole, na jejich osobnost. Otevírá řadu důležitých a aktuálních témat, jako jsou například inkluze, komunikace s rodiči, pedagogická diagnostika nebo týmová spolupráce, a prostřednictvím příkladů z praxe, výstupů z vlastních nebo převzatých výzkumů a otázek k sebereflexi vede pedagogy k tomu, aby zrekapitulovali svůj způsob práce, zamysleli se nad tím, co jsou jejich silné a slabé stránky, a pokusili se sami najít oblasti, ve kterých mohou provést dílčí změny. Kniha je určena především předškolním pedagogům, učitelkám a učitelům mateřských škol, jako nástroj podporující kvalitní sebereflexi a profesní růst, dále ředitelkám a ředitelům mateřských škol jako soubor kritérií, ze kterých mohou vycházet při hodnocení svých zaměstnanců a případně při přijímání nových zaměstnanců, ale i jako studijní materiál pro budoucí učitele mateřských škol a jejich pedagogy. Mgr. Eva Svobodová a PhDr. Miluše Vítečková vyučují na PF JČU v Českých Budějovicích, obor učitelství pro MŠ. Autorsky se podílely na řadě publikací, například Do školky za zvířátky. Eva Svobodová je editorkou publikace Vzdělávání v mateřské škole a spoluautorkou knihy Metody dramatické výchovy v mateřské škole.

O autorovi

Svobodová, Eva, Vítečková, Miluše a kol.

Recenze (1)

  • Autor recenze Lenka Štveráčková Datum 11. 1. 2019

    Svobodová, Eva, Vítečková, Miluše a kol.: Osobnost předškolního pedagoga - autor recenze: Lenka Štveráčková
    https://www.kritiky.cz/recenze-knih/2018/osobnost-predskolniho-pedagoga-sebereflexe-socialni-kompetence-a-jejich-rozvijeni/

    Pracujete v mateřské škole? Chcete se stát učitelkou a splnit si tak svůj sen? Cítíte ve své práci nějaké mezery? Dokážete změnit svůj přístup k dětem i ostatním kolegům? Vydavatelství Portál přináší velice zajímavou publikaci s názvem Osobnost předškolního pedagoga a jeho sebereflexe.

    Kniha otevírá řadu důležitých témat jako jsou profesní kompetence učitele v mateřské škole, komunikace s rodiči i dětmi, problematika inkluze, spolupráce s kolegy, zpětná vazba i sebereflexe učitele jako muže, jeho přednosti a negativa, dále morální ctnosti předškolního pedagoga. Jsou zde otázky k sebereflexi na řadu témat i činností učitelky.

    Příručka je určena pro všechny začínající pedagogy, ale i pro zkušené, kteří chtějí mít zpětnou vazbu, zhodnotit svou práci, rozvíjet se dál, poučit se z chyb a mít dobrý pocit z dobře vykonané práce. V knize naleznete znění zákona 563/2004 – o pedagogických pracovnících.

    Součástí publikace je zveřejněný výzkum pomocí dotazníkového šetření na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Dotazníky byly určeny pro pedagogy, rodiče i uchazeče bakalářského oboru. Zjišťována byla hlavní motivace pro výkon profese učitelky mateřské školy, dále autorky neopomněly rozhovory s učitelkami od 64 let do 80 let, jak vidí zpětně svou profesi, co jim přinesla, pozitivní i negativní stránky tohoto náročného povolání.

    Kniha přinese mnoho inspirací a podnětů pro práci učitelkám mateřských škol, ředitelkám mateřských škol, které přijímají nové zaměstnance či jako studijní materiál pro budoucí pedagogy.

    Tato publikace mě zaujala a přečetla jsem jí jedním dechem. Mnoho zajímavých informací, otázek k přemýšlení a faktů. Touto problematikou se zajímám v rámci svého studia. Vybrala jsem si téma „Osobnost předškolního pedagoga a jeho sebereflexe.“ Myslím si, že mě tato kniha bude opravdu velkým pomocníkem. Je přehledná, srozumitelná. Líbí se mi, že obsahuje příběhy z praxe a nabízí mnoho otázek k vlastní sebereflexi. V dnešní době se na učitele kladou velké nároky. Mnoho dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, nedostatečná prestiž povolání učitele, řada rodičů, kteří neustále mluví do toho, jak má učitel jejich děti vzdělávat. Často se stává, že se u nich začnou projevovat psychosomatické potíže. Je proto nutné posilovat jejich sebereflexi. To se jim díky této publikaci bude dařit. Rozhodně bych ji doporučila všem učitelkám i ředitelkám. Určitě stojí za přečtení.

    Přečíst celou recezi Zavřít