Čtení by mělo přinášet radost, ne všechny děti však dokáží hltat jedno slovo za druhým a četbu si užívat. S touto publikací se čtení opět stane radostí. Kniha pomůže malým čtenářům od 6 let s rozvojem čtenářských dovedností a se schopností vnímat čtený text. Neexistuje univerzální metoda vhodná pro všechny děti, jejíž pomocí se naučí číst. Vždy půjde o průběžný pomalý nácvik, o trpělivost i toleranci k menším neúspěchům. Doporučuje se číst krátce, někdy i po částech a tak dlouho, dokud se nevytratí soustředění a motivace. A přesně takto je koncipován tento titul. Krátké texty napomáhají k tomu, aby čtenáři neztratili koncentraci, úkoly k textům zase procvičí porozumění textu, soustředění a pomohou s motivací do dalšího čtení. Dle dostupných studií se má za to, že dítě, které čte častěji, čte lépe a rozvíjí se zároveň i jeho slovní zásoba. Nejedná se tedy jen o rozvoj čtení, ale i o porozumění čtenému textu, který by žák měl plně chápat a umět vyjádřit jeho obsah bez výslovnostních obtíží. Tato publikace se proto nezaměřuje jen na vlastní čtení, ale i na vnímání čteného obsahu. Jednotlivé texty jsou seřazeny od jednodušších po složité. Vždy jsou k nim přiřazeny různé úkoly, zjišťující, zda žák všemu porozuměl. Úkoly jsou logické, vizuální, grafické, verbální i paměťové. Doporučuje se číst nahlas a spolupracovat buď se stálou přítomností dospělého nebo alespoň s následnou zpětnou kontrolou. Předpokládá se, že žáci budou psát přímo do publikace.
Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.