Celoroční projekt pro MŠ

Třída plná nápadů

Tištěná kniha (2023)

0 % 1 recenze

212 Kč

249 Kč −14 %, ušetříte 37 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2023)

Ilustrátor
Šolcová, Petra
Počet stran
144
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2023
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23210701
EAN
9788026220336
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-2033-6
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

  • Co dělat s dětmi v MŠ aneb celoroční programy pro MŠ
Kniha aktivit pro MŠ zaměřená na celý školní rok. Autorka nabízí učitelkám mateřských škol pestrou škálu různých aktivit: pohádky a básničky (s odkazy na literaturu), výtvarné a pohybové činnosti, hudební chvilky, recepty, procházky, činnosti v prostoru, v přírodě a na hřišti s důrazem na prožitkové učení. Jde o další z řady školních programů, který se komplexně věnuje náplni RVP a to tak, aby to bavilo děti i paní učitelky.
Petra Vondrová působí jako pedagožka českého jazyka a výtvarné výchovy na různých stupních vzdělávání. Věnuje se i lektorování seminářů s výtvarným zaměřením pro vzdělávací instituce. Inspiraci k výtvarné tvorbě čerpá především z přírody i ze světa výtvarného umění. Nejraději tvoří s přírodními, textilními a odpadovými materiály. V nakladatelství Portál vydala knihy Výtvarné techniky pro děti (2001), Výtvarné náměty pro čtvero ročních období (2005), Zábavné výtvarné lekce (2008), Výtvarné inspirace na celý rok (2011) a Třída plná barev (2021).

O autorech

Vondrová, Petra

Vondrová, Petra

Všechny knihy autora

Šolcová, Petra

Šolcová, Petra

Všechny knihy autora

Recenze (1)

  • Autor recenze Žaneta Křížová Datum 12. 12. 2023


    Vondrová, Petra: Třída plná nápadů - autor recenze: Žaneta Křížová
    https://vytvarna-vychova.cz/trida-plna-napadu/

    Já tyto celoroční ucelené projekty můžu. Knížka je rozdělena na 7 hlavních témat: Já a moje rodina; Dopravní prostředky všude kolem nás, Zimní hrátky v lese; Co objevíme u potoka?; Velikonoce; Květiny, kvítka, kvítečka; Zoologická zahrada. Součástí je i 7 černobílých příloh, které převážně slouží jako šablony pro výtvarnou činnost. Dle témat lze odtušit, že některá jdou použít jen ve vybraném období, některá víceméně celoročně. V rámci témat jde o takové seznámení, nához několika činností. Neočekávejte proto vyčerpávající zásobník.

    V úvodu každé kapitoly je v pár větách popsáno, o čem bude pojednávat. Následují pohybové aktivity, hry, povídání o tématu, tip na knihu pro čtení pohádky, básničky, někdy i písničky, vaření či pečení, tipy na procházku, ale převážně tvoření, kdy v každé kapitole najdete 4-6 námětů, což je myslím slušná zásoba. Na konci kapitoly nechybí shrnutí, co všechno se děti naučily, co si vyrobily, upekly.

    A co jsem si z knížky převzala do praxe já? U zoologické zahrady jsem si opsala teoretické povídání snad od všech zvířat, protože tyto podrobnější informace opomíjím, a přitom si myslím, že by to děti zaujalo. Dále jsem si přepsala otázky k diskusi hlavně u jednotlivých dopravních prostředků, několik básniček od známých autorů a nejednu výtvarnou činnost.

    Protože jsem se nejvíc těšila na výtvarné činnosti, především na různé techniky, které i autorka v úvodu knihy slibuje, zaměřila jsem se při recenzi hlavně na ně. Z 90 % zde najdete prostorové práce, což bylo pro mě trochu zklamáním, protože je spíše řadím do pracovních činností, které až tak nevyhledávám. Autorka předkládá výrobky z různých odpadových (krabiček, trubiček, kelímků), přírodních materiálů, ale pracuje hojně i se sádrou, samotvrdnoucí hmotou. Děti pak objekt barevně dotváří různými výtvarnými technikami jako koláží, akční malbou. Autorka se snaží, aby děti nepracovaly jen štětcem, ale zkusily si kartáčky, drátěnku – za tento počin dávám palec nahoru, stejně tak za tvoření venku, za kombinaci forem práce. Další plus dávám fotografiím hotových výrobků, které jsou téměř u všech námětů, díky nimž si pedagog udělá okamžitě představu o výsledku, náročnosti a snáze se rozhodne, zda chce činnost s dětmi realizovat. Nejedná se jen o objekty, děti frotují kůru stromu, vytváří ploché obrazce z pampelišek, lepí vylisované květy na papír.

    Na základě teoretického povídání i výtvarným činnostem, bych knihu doporučila učitelkám pracující s 5- 6letými dětmi. U mladších dětí bych se bála, že příliš materiálů pro výuku nepoužiju.

    Publikaci hodnotím průměrnou známkou z důvodu menší nabídky činností u jednotlivých témat a výtvarné činnosti, která mě až tolik nenadchla, ale já razím v tomto oboru trochu jinou výtvarnou cestu, takže neberte toto tvrzení jako dogma.

    autor recenze: Žaneta Křížová
    https://vytvarna-vychova.cz/trida-plna-napadu/
    Přečíst celou recezi Zavřít