v mateřské škole

Věkově heterogenní třídy

Tištěná kniha (2022)

0 % 1 recenze

254 Kč

299 Kč −15 %, ušetříte 45 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2022)

Počet stran
152
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2022
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23106801
EAN
9788026219606
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-1960-6
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Kniha se zabývá tématem věkově heterogenních a homogenních tříd. Jaké jsou výhody heterogenního uspořádání? Co udělat pro to, aby se v nich daly naplňovat výchovně vzdělávací záměry? Na co bychom se měli při práci s heterogenní skupinou zaměřit? Věkově heterogenní třídy umožňují individualizované vzdělávání snáze než homogenní, lze v nich vytvářet malé skupinky a pracovat s dětmi podle jejich možností. Mladší děti se navíc učí lépe od starších spolužáků a kamarádů než od dospělých. Učitelka je facilitátorem, nabízí dětem připravené prostředí a podporuje jejich samostatnost.
Autorky nabízejí jak zahraniční zkušenosti s heterogenním uspořádáním tříd v mateřské škole, tak příklady dobré praxe z prostředí českých mateřských škol. Kniha obsahuje i výsledky výzkumu české situace v předškolním vzdělávání.

Doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., je vysokoškolská pedagožka s předchozí pedagogickou praxí v mateřské škole. V Portále vyšla řada knih, na nichž se autorsky podílela.

O autorovi

Syslová, Zora a kol.

Recenze (1)

  • Autor recenze Lenka Štveráčková Datum 7. 3. 2023


    Syslová, Zora a kol.: Věkově heterogenní třídy - autor recenze: Lenka Štveráčková
    https://www.kritiky.cz/vekove-heterogenni-tridy-v-materske-skole-prirucka-pro-ucitelky-materskych-skol/

    Výchova a vzdělávání v mateřské škole je nesmírně důležitá a má svůj historický vývoj. Publikace vysokoškolské pedagožky Zory Syslové a dalších několika odborníků, jejíž název je Věkově heterogenní třídy v mateřské škole vás seznámí s problematikou rozdělení tříd heterogenních a homogenních.

    Co v knize vlastně najdete? Čeká vás mnoho zajímavých informací, novinek, poznatků ze zahraničí, ale i výzkumné šetření o uspořádání tříd, jak je to u nás v České republice, ale i v zahraničí, také jaké jsou aspekty věkové heterogenity pro rozvoj dítěte a nakonec zde najdete metodická doporučení, jak třídy v mateřských školách uspořádat.

    Tato publikace vám zodpoví na řadu otázek ohledně organizace vzdělávání v heterogenních třídě.

    Pro 2.polovinu 20.století bylo typické věkově homogenní uspořádání tříd, postupně se tento model stíral a dnes se více přiklánějí k věkově heterogenních třídám. Součástí publikace jsou náměty na výtvarné aktivity, které podporují tvořivost dětí, dále také různé náměty na podporu matematických představ, předčtenářské gramotnosti a nejen to.

    Na konci knihy je uveden seznam použité literatury, věcný rejstřík i anotace knihy v angličtině. Kniha je určena pro učitelky mateřských škol a studentů pedagogiky pro mateřské školy.

    Kniha je opravdu skvělá, moc mě zaujala a vím, že se k ní určitě budu vracet. Je plná zajímavých myšlenek, výzkumného šetření i fakt, které určitě s uspořádáním třídy souvisí. Důležité je, že výsledky této problematiky se opírají o výzkumná šetření. Nelze jednoznačně říci, zda je správné homogenní nebo heterogenní uspořádání tříd. Jelikož pracuji jako učitelka v mateřské škole, mám zkušenosti z obou uspořádání a musím říci, že homogenní uspořádání předškoláků a jejich systematická příprava do 1.třídy má své obrovské výhody, jak pro práci učitelky, tak i pro děti. Publikace bude přínosná pro začínající učitelky, tak i pro ty zkušenější, které se chtějí více o této problematice dozvědět.

    Přečíst celou recezi Zavřít