Rozvoj grafomotoriky, prostorového vnímání, postřehu, orientace, logického

Zachraňme Černé ouško

Tištěná kniha (2009)

0 % 1 recenze

123 Kč

145 Kč −15 %, ušetříte 22 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2009)

Ilustrátor
Nevěčný, Jiří
Počet stran
64
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2009
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23304901
EAN
9788073675226
Nakladatelství
Portál
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Sourozenci Šárka a Lukáš se snaží zachránit svého psa Černé ouško, který nedopatřením zůstal ve vesmírné raketě. Aby ho děti získaly zpět, musejí se vydat do kosmu a před návratem na Zemi vyřešit mnoho úkolů. Didaktická publikace s dobrodružným příběhem pro předškoláky a nejmladší školáky pomáhá rozvíjet grafomotoriku, prostorové vnímání, postřeh, orientaci, logické myšlení a základní početní dovednosti. Kniha je určena pro děti od 5 do 7 let, které si ji budou číst s rodiči. Mgr. J. Nevěčný vystudoval speciální pedagogiku na Univerzitě Palackého v Olomouci. Pracuje jako systémový inženýr, věnuje se převážně školení a vzdělávání dospělých. A. Nevěčná, DiS., absolvovala VOŠ a SPŠE v Olomouci V současnosti je na mateřské dovolené.

O autorech

Nevěčný, Jiří

Nevěčný, Jiří

Všechny knihy autora

Nevěčná, Alena

Nevěčná, Alena

Všechny knihy autora

Nevěčný, Jiří

Nevěčný, Jiří

Všechny knihy autora

Recenze (1)

  • Podle odborníků přibývá poslední dobou dětí, které nejenže nerady, ale také velmi málo kreslí obrázky na jakékoli téma, spíše se u nich vyskytuje tendence vybarvovat. S tím pak jde ruku v ruce schopnost prostorového vnímání, postřehu apod. Velmi zajímavou publikací v tomto směru, která se dětem věnuje z úplně jiného pohledu, je kniha Jiřího a Aleny Nevěčných Zachraňme Černé ouško.

    Současné děti obecně vůbec málo čtou. Přednější je pro ně televize nebo počítač a rodiče, kteří tráví většinu času mimo domov v práci, pak v té malé chvilce, kterou si vyhradí, nemají velké možnosti přesvědčit své děti o výhodách čtení, ale i jeho nutnosti apod. Výsledkem pak je, že tyto děti nemají jednak vztah ke knihám, ale ani snahu učit se něco nového. Přinutit takové dítko k tomu, aby si pak s námi sedlo ke stolu, něco nakreslilo, přečetlo nebo se zdokonalovalo v početních úkonech je nesmírně těžké, ba dokonce mnohdy až nemožné.

    Tresty jsou v tomto směru naprosto zbytečné a rozhodně nevedou k ničemu dobrému, možná by bylo vhodnější se porozhlédnout po něčem zajímavém, co by děti motivovalo samo k tomu, aby si zkusily procvičovat abecedu, vypočítat pár příkladů nebo si poslechnout pěknou pohádku.

    Říká se tomu škola hrou a mnohaleté zkušenosti pedagogů jí dávají zelenou i do budoucna. Moderní pedagogika a psychologie předškolního a počátku školního věku se snaží přiblížit svými metodami a výchovně vzdělávací činností individuálním schopnostem každého dítěte a především vytvářet motivující prostředí a to tak, aby ve většině aktivit, které dítě provádí, byly zastoupeny bohatě pojmy jako hra, tvořivost a radost z něčeho nového, radost z poznávání.

    Stejným způsobem vytvořili autoři jmenované knížky její obsah, kdy je hra prezentována jako výchovný prostředek. Výchova a potažmo vzdělávání dětí ve věku 5-7 let je v této knize uskutečňováno ve všech činnostech, které děti musí provést k tomu, aby zachránili malého pejska jménem Černé ouško, který nedopatřením zůstal ve vesmírné raketě. Sourozenci Šárka a Lukáš mají před sebou spoustu úkolů, které musí vyřešit při své cestě do kosmu, aby se jim podařilo pejska dostat v pořádku na Zem.

    Celý příběh je postaven na dětské zvídavosti a s tím spojeným nenásilným vzděláváním, učením, které děti podstupují postupně, při plnění jednotlivých úkolů. Čekají na ně ve formě kreslení a vybarvování, ale i složitějších věcí, jako je spojování čar na obrázku. Zvládnou touto hrou i početní úkoly pro tuto věkovou kategorii nebo si procvičí písmenka abecedy. K tomu je připravena i odměna – penízky, jež děti naleznou na některých stránkách a po splnění úkolu si je vystřihnou a nalepí na připravený obrázek v knížce. A navíc – nejde jen o strohé příkazy, které se musí udělat, nýbrž naopak. Děti jsou vedeni oběma sourozenci, kteří jejich pomoc potřebují v určitých situacích při pátrání po svém pejskovi a i tak je tato skutečnost v knize vysvětlována. A nechybí ani vyprávění o malém mimozemšťanovi Akimovi, který se také stává jakýmsi průvodcem pro děti v jejich snažení.

    Zachraňme Černé ouško je nepochybně pro dítě a jeho vývoj velkým přínosem a pomáhá nabudit spontánní aktivitou důležité prvky pro jeho rozvoj a učení. Splňuje tak aspekty aktivní účasti dítěte na poznávání a vzdělávání. Jedná se o didaktickou publikaci, která pomáhá rozvíjet grafomotoriku, tedy vlastně jakési pohyby nutné pro psaní, ale i prostorové vnímání, postřeh, orientaci, samozřejmě s tím související logické vnímání a početní dovednosti zaměřené na základy pro předškoláky a nejmladší školáky. Knihu mohu doporučit všem rodičům takto starých dětí, jistě se stane oblíbenou pomůckou připravující dítě do školy tak, aby bylo zcela nenásilnou formou výuky vychováváno a vzděláváno.

    Knihu Zachraňme Černé ouško vydalo nakladatelství Portál v roce 2009.

    Iveta Pešková

    Zdroj: www.svetdetskefantazie.cz

    Přečíst celou recenzi Zavřít

Nastavení cookies:Aby web fungoval, jak má

Chceme, aby pro vás bylo procházení webu co nejpříjemnější. Proto používáme soubory cookies, které ho pomáhají neustále rozvíjet a zlepšovat. Navíc nám a našim partnerům umožňují zobrazovat relevantní obsah jen pro vás. Ke zpracování některých cookies potřebujeme váš souhlas, který nám dáte kliknutím na „Povolit všechny cookies“. Nastavení si můžete kdykoliv upravit. Poskytnuté informace jsou v bezpečí a nedostane se k nim, kdo nemá. Více najdete na stránce Informace o cookies.