Rozvoj grafomotoriky, prostorového vnímání, postřehu, orientace, logického

Zachraňme Černé ouško

Tištěná kniha (2009)

0 % 1 recenze

123 Kč

145 Kč −15 %, ušetříte 22 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2009)

Ilustrátor
Nevěčný, Jiří
Počet stran
64
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2009
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23304901
EAN
9788073675226
Nakladatelství
Portál
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Sourozenci Šárka a Lukáš se snaží zachránit svého psa Černé ouško, který nedopatřením zůstal ve vesmírné raketě. Aby ho děti získaly zpět, musejí se vydat do kosmu a před návratem na Zemi vyřešit mnoho úkolů. Didaktická publikace s dobrodružným příběhem pro předškoláky a nejmladší školáky pomáhá rozvíjet grafomotoriku, prostorové vnímání, postřeh, orientaci, logické myšlení a základní početní dovednosti. Kniha je určena pro děti od 5 do 7 let, které si ji budou číst s rodiči. Mgr. J. Nevěčný vystudoval speciální pedagogiku na Univerzitě Palackého v Olomouci. Pracuje jako systémový inženýr, věnuje se převážně školení a vzdělávání dospělých. A. Nevěčná, DiS., absolvovala VOŠ a SPŠE v Olomouci V současnosti je na mateřské dovolené.

O autorech

Nevěčný, Jiří

Nevěčný, Jiří

Všechny knihy autora

Nevěčná, Alena

Nevěčná, Alena

Všechny knihy autora

Nevěčný, Jiří

Nevěčný, Jiří

Všechny knihy autora

Recenze (1)

  • Podle odborníků přibývá poslední dobou dětí, které nejenže nerady, ale také velmi málo kreslí obrázky na jakékoli téma, spíše se u nich vyskytuje tendence vybarvovat. S tím pak jde ruku v ruce schopnost prostorového vnímání, postřehu apod. Velmi zajímavou publikací v tomto směru, která se dětem věnuje z úplně jiného pohledu, je kniha Jiřího a Aleny Nevěčných Zachraňme Černé ouško.

    Současné děti obecně vůbec málo čtou. Přednější je pro ně televize nebo počítač a rodiče, kteří tráví většinu času mimo domov v práci, pak v té malé chvilce, kterou si vyhradí, nemají velké možnosti přesvědčit své děti o výhodách čtení, ale i jeho nutnosti apod. Výsledkem pak je, že tyto děti nemají jednak vztah ke knihám, ale ani snahu učit se něco nového. Přinutit takové dítko k tomu, aby si pak s námi sedlo ke stolu, něco nakreslilo, přečetlo nebo se zdokonalovalo v početních úkonech je nesmírně těžké, ba dokonce mnohdy až nemožné.

    Tresty jsou v tomto směru naprosto zbytečné a rozhodně nevedou k ničemu dobrému, možná by bylo vhodnější se porozhlédnout po něčem zajímavém, co by děti motivovalo samo k tomu, aby si zkusily procvičovat abecedu, vypočítat pár příkladů nebo si poslechnout pěknou pohádku.

    Říká se tomu škola hrou a mnohaleté zkušenosti pedagogů jí dávají zelenou i do budoucna. Moderní pedagogika a psychologie předškolního a počátku školního věku se snaží přiblížit svými metodami a výchovně vzdělávací činností individuálním schopnostem každého dítěte a především vytvářet motivující prostředí a to tak, aby ve většině aktivit, které dítě provádí, byly zastoupeny bohatě pojmy jako hra, tvořivost a radost z něčeho nového, radost z poznávání.

    Stejným způsobem vytvořili autoři jmenované knížky její obsah, kdy je hra prezentována jako výchovný prostředek. Výchova a potažmo vzdělávání dětí ve věku 5-7 let je v této knize uskutečňováno ve všech činnostech, které děti musí provést k tomu, aby zachránili malého pejska jménem Černé ouško, který nedopatřením zůstal ve vesmírné raketě. Sourozenci Šárka a Lukáš mají před sebou spoustu úkolů, které musí vyřešit při své cestě do kosmu, aby se jim podařilo pejska dostat v pořádku na Zem.

    Celý příběh je postaven na dětské zvídavosti a s tím spojeným nenásilným vzděláváním, učením, které děti podstupují postupně, při plnění jednotlivých úkolů. Čekají na ně ve formě kreslení a vybarvování, ale i složitějších věcí, jako je spojování čar na obrázku. Zvládnou touto hrou i početní úkoly pro tuto věkovou kategorii nebo si procvičí písmenka abecedy. K tomu je připravena i odměna – penízky, jež děti naleznou na některých stránkách a po splnění úkolu si je vystřihnou a nalepí na připravený obrázek v knížce. A navíc – nejde jen o strohé příkazy, které se musí udělat, nýbrž naopak. Děti jsou vedeni oběma sourozenci, kteří jejich pomoc potřebují v určitých situacích při pátrání po svém pejskovi a i tak je tato skutečnost v knize vysvětlována. A nechybí ani vyprávění o malém mimozemšťanovi Akimovi, který se také stává jakýmsi průvodcem pro děti v jejich snažení.

    Zachraňme Černé ouško je nepochybně pro dítě a jeho vývoj velkým přínosem a pomáhá nabudit spontánní aktivitou důležité prvky pro jeho rozvoj a učení. Splňuje tak aspekty aktivní účasti dítěte na poznávání a vzdělávání. Jedná se o didaktickou publikaci, která pomáhá rozvíjet grafomotoriku, tedy vlastně jakési pohyby nutné pro psaní, ale i prostorové vnímání, postřeh, orientaci, samozřejmě s tím související logické vnímání a početní dovednosti zaměřené na základy pro předškoláky a nejmladší školáky. Knihu mohu doporučit všem rodičům takto starých dětí, jistě se stane oblíbenou pomůckou připravující dítě do školy tak, aby bylo zcela nenásilnou formou výuky vychováváno a vzděláváno.

    Knihu Zachraňme Černé ouško vydalo nakladatelství Portál v roce 2009.

    Iveta Pešková

    Zdroj: www.svetdetskefantazie.cz

    Přečíst celou recezi Zavřít