Dyskalkulií trpí podle průzkumu 5–6 % dětí. Autorky knihy vysvětlují podstatu problému a nabízejí tipy, jak dětem se specifickou poruchou počítání pomoci. V knize najdeme vzorové úlohy a také doporučení různých strategií, které mohou být v práci s dětmi s touto poruchou užitečné.
Dyskalkulické obtíže zasahující základní početní dovednosti, tedy zpravidla jednoduché až primitivně vypadající počtářské dovednosti, nejsou zaviněny nedostatečným, ale ani sníženým nadáním dítěte. Dítě s dyskalkulií má problém s tím správně přečíst čísla, rozložit větší čísla na jednotky, desítky, stovky a další řády, neví si rady se základními matematickými operacemi.
Metody práce s dětmi s dyskalkulií uvedené v knize Dítě s dyskalkulií ve škole využijí i učitelé, kteří pracují s dětmi s dalšími poruchami učení, protože například dyslexie také ovlivňuje to, jak děti čtou číslice a pracují s nimi.
Jane Emerson je ředitelkou centra pro poruchy učení a zkušenou učitelkou, která pracuje s dětmi s SPU.
Patricia Babtie je zkušená učitelka, pracuje s dětmi s SPU.
Děti skutečně potřebují být schopny počítat správně, potřebují být schopny o číslech přemýšlet, naučit se klást relevantní otázky, analyzovat informace a dávat najevo, co si myslí, pomoci nákresů i použití matematických symbolů.
Mohlo by vás také zajímat: Inkluzivní pedagogika.
Knihu Dítě s dyskalkulií ve škole můžete koupit na našem e-shopu.