Účinná řešení každodenních problémů

101 tipů pro rodiče dětí s autismem

Tištěná kniha (2016)

0 % 1 recenze

254 Kč

299 Kč −15 %, ušetříte 45 Kč

Rozebráno

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2016)

Překladatel
Jelínková, Miroslava
Počet stran
168
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2016
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
22206301
EAN
9788026211068
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-1106-8
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Záchvaty vzteku, nezvyklé reakce na běžné situace nebo komunikační problémy, to jsou úkoly, které rodiče dětí s autismem řeší každý den. Děti s autismem chápou běžné situace jinak než jejich vrstevníci, jejich smyslové vnímání je odlišné, a od toho se také odvíjejí jejich nezvyklé a někdy velmi intenzivní reakce. Rodiče dětí s autismem a samozřejmě děti samotné pak zažívají stres, který lze vhodným přístupem eliminovat. Autorky se věnují především problémům souvisejícím s takzvanou autistickou triádou, tedy problémům s komunikací, sociálními dovednostmi a chováním. Arnold Miller je klinický psycholog a vysokoškolský učitel. V knize představuje svou metodu práce s dětmi s poruchou autistického spektra. Theresa C. Smith s Arnoldem Millerem dlouhodobě spolupracuje. Má dospívajícího syna s autismem.

O autorech

Miller, Arnold

Miller, Arnold

Všechny knihy autora

Smith, Theresa C.

Smith, Theresa C.

Všechny knihy autora

Recenze (1)

  • Datum 24. 10. 2016

    Autoři nabízejí rodičům, pečujícím osobám a také odborníkům konkrétní možnosti při řešení skutečně každodenních obtíží s chováním, prožíváním a také myšlením dětí - a podle mého názoru též řady dospělých - s poruchou autistického spektra (PAS).

    Oblasti, na něž se zaměřili, rozdělili na pozornost, komunikaci a interakci, na práci se vztekem a stresem obecně. Neopomíjejí samozřejmě ani rozvoj komunikačních dovedností a prožívání. Stručně seznamují čtenáře s Millerovou metodou, porovnávají ji aktuálně s velmi rozšířeným přístupem ABA (aplikovaná behaviorální analýza). Jednotlivé rady prokládají doplňujícím vysvětlením, příklady i obecnými informacemi k tématu.

    Za velký přínos titulu považuji zaměření autorů na zdánlivé drobnosti, které nám však při péči o děti s PAS mohou snadno uniknout nebo také výrazně komplikovat domluvu a spolupráci; například zdůrazňují, abychom si při potížích dítěte s navazováním a udržením očního kontaktu podávali předměty ve výši svých očí a vedli je tak k automatizaci pohledu do očí druhého člověka. Ve stejném duchu můžeme podpořit rozvoj kreslení tím, že dětem pod průsvitný papír vložíme předlohu, která by je mohla podnítit k obkreslování. A když děti chválíme, nezapomeňme konkrétně pojmenovat za co, nejen dítko ocenit obecnou pochvalou.

    Kvalitu textu částečně komplikuje nevysoká kvalita překladu na stylistické rovině, nejspíše ve snaze o co nejvěrnější převod obsahu. Do textu takto rušivě zasahují neobratná vyjádření a spojení, kombinace laických a odborných pojmenování. Obsahově však kniha nabízí podnětná, prakticky využitelná, konkrétní doporučení.

    Knihu po obsahové stránce doporučuji všem, kteří se v soukromém i pracovním životě setkávají s dětmi i dospělými s poruchou autistického spektra.

    Dagmar Brejlová, psycholožka a překladatelka
    www.brejlova.cz/

    Recenze byla zpracována pro nakladatelství Portál

    Přečíst celou recenzi Zavřít

Nastavení cookies:Aby web fungoval, jak má

Chceme, aby pro vás bylo procházení webu co nejpříjemnější. Proto používáme soubory cookies, které ho pomáhají neustále rozvíjet a zlepšovat. Navíc nám a našim partnerům umožňují zobrazovat relevantní obsah jen pro vás. Ke zpracování některých cookies potřebujeme váš souhlas, který nám dáte kliknutím na „Povolit všechny cookies“. Nastavení si můžete kdykoliv upravit. Poskytnuté informace jsou v bezpečí a nedostane se k nim, kdo nemá. Více najdete na stránce Informace o cookies.