Jak pomáhat dětem, ktré mají potíže s početními úlohami.
Specifické poruchy učení jsou nejčastějším postižením, se kterým se učitelé setkávají. Logicky by na každé škole měl být pedagog, který je schopen s takovými žáky pracovat. Vše nasvědčuje, že tomu tak není. Autor knihy je diplomovaný matematik, který pracuje jako terapeut dyskalkulie a pedagog. V době mých studií se budoucí učitelé matematiky vůbec neseznamovali s poruchami učení a tím, jak takovými žáky pracovat.
Kniha má osm kapitol a vedle předmluvy a kapitoly o tom, co je to dyskalkulie, se zabývá rozeznáváním dyskalkulie, jejími projevy a pohledem na dyskalkulii očima postiženého dítětě, také návodem pro rodiče a učitele, jak dětem pomáhat. Vzhledem k tomu, že dyskalkulické dítě není schopno se naučit matematice běžnými metodami, obsahuje kniha praktické náměty, jak nenásilně ukázat dětem, že matematika je smysluplná a užitečná. Bohužel přečtení knihy nestačí k tomu, aby se čtenář rychle naučil pracovat s postiženými dětmi. Matematiku jste se také na VŠ nenaučili tak, že byste si o ní přečetli. Z komunikace s učiteli matematiky jsem zjistil, že většina nemá vůbec ponětí, co to je porucha učení a domnívají se, že když je žák slabý v matematice, tak je dyskalkulik. Dyskalkulik je dítě, které má běžnou nebo dokonce nadprůměrnou inteligenci a má dílčí potíže v některých oblastech vzdělávání.
Poslední kapitola knihy obsahuje různé definice dyskalkulie a požadavky na dítě očima učebních dokumentů. Kniha zaplňuje nabídku literatury pro pracovníky, kteří se zabývají výukou matematiky a prací s postiženými dětmi. Rozhodně ji mohu doporučit do knihoven škol a rodičů postižených dětí.
Vašíček Karel