Jak pomáhat dětem, které mají potíže s početními úlohami

Dyskalkulie

Tištěná kniha (2015)

0 % 1 recenze

235 Kč

277 Kč −15 %, ušetříte 42 Kč

Rozebráno

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2015)

Překladatel
Pištorová, Jana
Počet stran
168
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2015
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
22203502
EAN
9788026209850
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-0985-0
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Dyskalkulie je specifická porucha matematických schopností, která postihuje operace s čísly, matematické představy, prostorové představy apod. Občas se stane, že dítě, které v ostatních školních předmětech nezaostává, nebo je naopak velmi úspěšné, není schopno spočítat základní početní úlohy a ocitá se v bludném kruhu. Vlastní chyby v matematice ho deprimují, je frustrováno špatnými známkami v jediném předmětu a začne počty a matematiku odmítat a všechny své síly soustředí na jiné předměty. Rodiče si s ním občas nevědí rady a dávají mu najevo, že je "hloupé", když nezvládá tak jednoduché úlohy. Důležité je pochopit, že u dítěte s dyskalkulií nejde o celkový nedostatek inteligence, nýbrž nedostatek schopností v jediné oblasti - v matematice. Autor v knize postupně popisuje projevy dyskalkulie a krok za krokem na jednotlivých příkladech a rozborech základních početních úkonů a úloh nabízí recept, jak překonat psychické bariéry dyskalkulického dítěte vůči matematice a jak ho bezbolestně přivést k bezproblémovému počítání. Kniha je psána pro rodiče, speciální pedagogy a učitele matematiky na ZŠ.
Hendrik Simon je diplomovaný matematik, promoval na Pedagogické fakultě kolínské univerzity v Německu. Pracuje jako terapeut dyskalkulie a jako odborný pedagog.

O autorovi

Simon, Hendrik

Recenze (1)

  • Jak pomáhat dětem, ktré mají potíže s početními úlohami.

     

    Specifické poruchy učení jsou nejčastějším postižením, se kterým se učitelé setkávají. Logicky by na každé škole měl být pedagog, který je schopen s takovými žáky pracovat. Vše nasvědčuje, že tomu tak není. Autor knihy je diplomovaný matematik, který pracuje jako terapeut dyskalkulie a pedagog. V době mých studií se budoucí učitelé matematiky vůbec neseznamovali s poruchami učení a tím, jak takovými žáky pracovat.

     

    Kniha má osm kapitol a vedle předmluvy a kapitoly o tom, co je to dyskalkulie, se zabývá rozeznáváním dyskalkulie, jejími projevy a pohledem na dyskalkulii očima postiženého dítětě, také návodem pro rodiče a učitele, jak dětem pomáhat. Vzhledem k tomu, že dyskalkulické dítě není schopno se naučit matematice běžnými metodami, obsahuje kniha praktické náměty, jak nenásilně ukázat dětem, že matematika je smysluplná a užitečná. Bohužel přečtení knihy nestačí k tomu, aby se čtenář rychle naučil pracovat s postiženými dětmi. Matematiku jste se také na VŠ nenaučili tak, že byste si o ní přečetli. Z komunikace s učiteli matematiky jsem zjistil, že většina nemá vůbec ponětí, co to je porucha učení a domnívají se, že když je žák slabý v matematice, tak je dyskalkulik. Dyskalkulik je dítě, které má běžnou nebo dokonce nadprůměrnou inteligenci a má dílčí potíže v některých oblastech vzdělávání.

     

    Poslední kapitola knihy obsahuje různé definice dyskalkulie a požadavky na dítě očima učebních dokumentů. Kniha zaplňuje nabídku literatury pro pracovníky, kteří se zabývají výukou matematiky a prací s postiženými dětmi. Rozhodně ji mohu doporučit do knihoven škol a rodičů postižených dětí.

     

    Vašíček Karel

    Přečíst celou recenzi Zavřít