Říkanky pro upevnění hlásek C, S, Z - portál

Tištěná kniha (2013)

0 % 1 recenze

123 Kč

145 Kč −15 %, ušetříte 22 Kč

Rozebráno

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2013)

Počet stran
55
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2013
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23307301
EAN
9788026205081
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-0508-1
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Kniha je čtvrtou publikací z cyklu logopedických textů určených převážně dětem, které mají v řeči větší obtíže než pouze výslovnostní. Obsahuje ilustrované básničky, které slouží k upevnění ostrých sykavek C, S, Z v různých pozicích ve slově. Básničky respektují vývoj řeči a jsou sestaveny tak, že neobsahují vývojově nejobtížnější hlásky R a Ř ani ostatní sykavky. V závěru je i několik říkanek k procvičení diferenciace ostrých a tupých sykavek. K jejich využití lze přistoupit, pouze když dítě umí C, S, Z i Č, Š, Ž.
Text jednoduchých říkanek jako u předchozích publikací doprovázejí obrázky ilustrující děj. Dítě říká, případně ukazuje, co vidí. Obrázky lze využít jako inspiraci k tvoření dalších vět, což je fáze, která bývá předstupněm automatizace hlásek, tedy užívání hlásek ve spontánním projevu.
Knihu ocení kliničtí i školští logopedi, učitelky a učitelé mateřských, základních a speciálních škol i rodiče.
PaedDr. Jitka Tučková (1950-2017) byla klinická logopedka. Externě přednášela na FTVS UK. V Portálu vydala knihy Říkanky pro rozvoj řeči (2007), Říkanky pro upevnění hlásek H, CH, K, G a měkčení (2011), Říkanky pro upevnění hlásky L (2012), Říkanky pro upevnění hlásek C, S, Z (2013) a Říkej si a hraj (2017).

O autorovi

Tučková, Jitka

Další knihy autora

Recenze (1)

  • Autor recenze Lenka Štveráčková Datum 25. 3. 2019

    Tučková, Jitka: Říkanky pro upevnění hlásek C, S, Z - portál - autor recenze: Lenka Štveráčková
    https://www.kritiky.cz/recenze-knih/2019/rikanky-pro-upevneni-hlasek-c-s-z/

    Ve své praxi učitelky mateřské školy se setkávám čím dál častěji s dětmi, které trpí mnohočetnými dyslaliemi nebo nemluví vůbec. Proč dnešní děti mluví hůře? Motorika mluvidel souvisí s hrubou motorikou našich dětí. Méně se hýbou, více času tráví u počítačů, telefonů a tabletů, v rodinách se méně mluví, než dříve, více se sleduje televize. Je proto nutné s dětmi individuálně pracovat, procvičovat jednotlivé hlásky, rozvíjet fonematický sluch, hrát s nimi hry, povídat si a zpívat.

    V této publikaci se autorka zabývá problematikou ostrých sykavek C, S, Z a diferenciaci ostrých sykavek s tupými. Sykavky se začínají objevovat kolem třetího roku věku, ovšem jsou vyslovovány nepřesně. K upevnění sykavek dochází až po pátém roce věku dítěte.

    Jednotlivé hlásky jsou obsaženy v černobílých obrázcích. Úkolem dětí je obrázek popsat, co na něm vidí, pomocí pedagoga, logopeda či rodiče opakovat říkanku a nakonec si obrázek vymalovat. Zcela přirozeně si děti procvičují vybrané hlásky. Při činnosti přemýšlí, jakou mají obrázky spolu souvislost a časovou posloupnost. Všímáme si přitom, jakou má dítě slovní zásobu, jak se vyjadřuje, zda dokáže pojmenovat běžná slova a také jak drží pastelku nebo tužku a jak dlouho u práce vydrží, zda se soustředí a činnost dokáže dokončit. Při popisu obrázku u dětí rozvíjíme slovní zásobu, samostatný slovní projev, logické myšlení, sluchovou diferenciaci hlásek, fonematický sluch a mnoho dalších dovedností.

    Kniha se mně moc líbila. Sama ji v praxi využiji, tak i ve své praxi logopedické asistentky. Rozhodně bych ji doporučila. Líbí se mně její zpracování. Výhodou jsou černobílé obrázky, které jsou vhodné k vykreslování.

    Velmi pěkně zpracovaná publikace pro rodiče, učitelky, logopedy či logopedická asistentky. Osobité a veselé ilustrace Patricie Koubské mám moc ráda a vždy mě vykouzlí úsměv na tváři.

    Ukázka z knihy:

    „Husopaska Vanesa,
    pásla husy u lesa.
    Husy se tam popásaly,
    syslové se na ně smáli.

    Přečíst celou recezi Zavřít