Prevence šikanování, intolerance a násilí mezi dospívajícími
Pro současnou školu je charakteristické, že i přes opakovaně deklarovaný cíl, kterým je komplexní a harmonický rozvoj žákovy osobnosti, klade důraz především na školní výkonnost žáka. Emoční a sociální vývoj žáků, rozvoj samostatnosti a tvořivosti zůstává v pozadí. Zkušené školní psycholožky v této knize shrnují své zkušenosti s všestranným rozvíjením osobnosti žáků v alternativní humanisticky orientované škole. Jejich působení je založeno na těsné spolupráci s učiteli, výchovnými poradci, poradenskými psychology a rodiči. Ukazují, jak poznat a zlepšit sociální vztahy ve třídě, jak pracovat s dětmi s poruchami chování. Pomáhají žákům také při rozhodování o jejich profesní orientaci. Předkládají programy, které jsou zaměřeny na prevenci šikanování a agresivního chování. Publikace je určena učitelům, školním psychologům a výchovným poradcům.
Doc. PhDr. Eva Gajdošová, CSc., působí na katedře psychologie Filozofické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. Věnuje se rozvoji školní a pedagogické psychologie a praktické přípravě školních psychologů. PhDr. Gabriela Herényiová, CSc., působí na katedře psychologie Filozofické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. Věnuje se rozvoji školní a pedagogické psychologie a praktické přípravě školních psychologů.
Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.