Mikulášský týden je tady! Využijte slevy 20 % na tištěné knihy!

Techniky úspěšné komunikace

Domluvit se dá s každým

Tištěná kniha (2018)

0 % 3 recenze

319 Kč

399 Kč −20 %, ušetříte 80 Kč

Rozebráno

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2018)

Překladatel
Latečková, Barbora
Počet stran
224
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2018
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
12602601
EAN
9788026213994
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-1399-4
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

  • Komunikace: Klíčový prvek úspěšných vztahů
  • Jak poznat manipulátora
Autor předkládá jednoduché, prověřené techniky k odstranění komunikačních bariér. Jejich cílem je navázat produktivní a konstruktivní dialog se šéfem, zákazníkem, kolegou či rodinným příslušníkem. Kniha objasňuje tajemství empatické komunikace podložené studiemi mozku. Nabízí verbální i neverbální způsoby, jak kohokoli upoutat. Popsáno je též sedm rychlých metod pro zvládání náročných situací. K postupům, které kniha vysvětluje, patří účinné naslouchání, projevování pochopení či uklidňování rozčileného protějšku. Autor nabízí i sadu antikonfliktních otázek, které lze použít například při prodeji či ve vypjatých situacím mezi kolegy. Text, který je humorně pojatý, je doplněn mnoha testy, tipy, otázkami a příběhy z praxe. Mark Goulston je obchodní poradce, konzultant, řečník a kouč. Působí jako krizový psychiatr a psychiatrii též vyučuje. Školí FBI a policii o způsobech vyjednávání s únosci. Přispívá do různých médií, vystupuje na televizních stanicích a píše blogy. Česky vyšla jeho kniha Nestůj si v cestě.

O autorovi

Goulston, Mark

Recenze (3)

  • Autor recenze Filip Šinkner Datum 17. 10. 2019

    http://www.casopisagora.cz/2019/09/domluvit-se-da-s-kazdym-aneb-techniky-uspesne-komunikace/

    Domluvit se dá s každým – alespoň to tvrdí název knihy Marka Goulstona, amerického psychiatra, který pracoval jako konzultant pro firmy, jako je například IBM, Goldman Sachs nebo Xerox. Školil také agenty FBI i policii o způsobech vyjednávání s únosci.

    Celá kniha je psána čtivým slohem, k zapojení čtenáře pomáhá i forma, kterou Goulston zvolil – promlouvá přímo ke čtenáři a vede s ním skrze knihu dialog. Vypráví příběhy, pokládá otázky a zadává úkoly. Domluvit se dá s každým (pro mě trochu překvapivý překlad původního názvu Just Listen) je psáno velmi asertivním způsobem. Autor se rozhodně nestydí za své úspěchy a nabádá čtenáře k tomu, aby se chovali podobně – dává například rady typu „Dokud jste neslyšeli ‚ne‘, řekli jste si o příliš málo.“. Na mě jakožto na čtenáře jeho styl psaní působil místy vychloubačně (každý příběh v knize končí jeho vítězstvím a na stopadesáté stránce už to na mě bylo moc). Také mě při čtení napadlo, že autor chvílemi překračuje tenkou hranici mezi vyjednáváním a manipulací.

    Goulston v knize popisuje působivou škálu komunikačních strategií, které vycházejí z jeho dlouholeté praxe. Strukturuje je do devíti pravidel a dvanácti nástrojů k úspěšné komunikaci. Všechny jsou popsány jednoduše, tak, aby jim rozuměl i čtenář, který nemá v podstatě žádné psychologické nebo manažerské znalosti – například „Aby druhý cítil, že je vnímán“ nebo „Léčba empatií“. Nejedná se o nové a přelomové metody, síla knihy je v její přístupnosti širokému publiku. Škoda jen, že autor rezignoval na odbornou hodnotu knihy – citovaných publikací je jen pár, a nejedná se o výzkumné poznatky, nýbrž o inspirační citáty v úvodech jednotlivých kapitol. Jedná se o autorský záměr – už ve druhé kapitole Goulston oznamuje čtenáři, že si „nekoupil knihu, aby se díval na obrázky mozků“.

    Obávám se, že čtenář, který by očekával, že se hned po přečtení stane komunikačním mistrem, bude zklamán. Myslím si, že hodně z technik, které Goulston v knize popisuje, vyžaduje zkušenost a cit, aby se neobrátily proti uživateli. Domluvit se dá s každým bych doporučil všem, kdo se chtějí seznámit nebo si osvěžit základní vyjednávací triky a dovednosti a nezaleknou se autorova průbojného stylu psaní.

    Přečíst celou recenzi Zavřít
  • Autor recenze Lenka Kateřina Tetivová Datum 21. 3. 2019

    Goulston, Mark: Domluvit se dá s každým - autor recenze: Lenka Kateřina Tetivová
    https://lenkat.signaly.cz/1901/domluvit-se-da-s-kazdym

    Snad každý z nás má v životě někoho, s kým se potřebuje domluvit - v rodině, osobním životě a v práci. Ale nedaří se nám to, nezabírá logika, argumenty, přesvědčování, naléhání, doprošování. Vyvádí nás to z rovnováhy, pociťujeme bezradnost a bezmoc. Můžeme to přirovnat k situaci rukojmího. Jsme uvězněni kvůli strachu, odporu, apatii, antipatii jiného člověka, nevíme, jak se zachovat a jak se osvobodit.

    Mark Goulston, autor knihy Domluvit se dá s každým, dokládá, že schopnost přesvědčit druhé, jimž jde hlavně o uskutečnění vlastních plánů, cílů a tužeb, nevyžaduje žádná kouzla. Je to sice umění a věda, ale snazší, než si myslíme. Mark Goulston je obchodní poradce, konzultant, řečník a kouč. Působí také jako krizový psychiatr, školí FBI a policii o způsobech vyjednávání s únosci. Zjistil, že disponuje zvláštním nadáním domluvit se s kýmkoliv v jakékoliv situaci. Ať už je to zarputilý šéf, naštvaný zaměstnanec, sebedestruktivní pracovní tým, rodina v krizi, rozhádaní partneři, únosci zadržující rukojmí, zoufalci s úmyslem spáchat sebevraždu. Nebyl si jist, co dělá jinak, ale jeho metody vždy fungovaly. Rozhodl se je prozkoumat a připojit k nim techniky, které se naučil od jiných kolegů a mentorů. Tak vznikla kniha jednoduchých a prověřené techniky k odstranění komunikačních bariér s cílem

    je navázat produktivní a konstruktivní dialog se šéfem, zákazníkem, kolegou či rodinným příslušníkem.

    Každá komunikace je v podstatě snahou domluvit se s lidmi a přesvědčit je, aby něco udělali jinak, než to dělali dosud. Chceme něco prodat, někoho přivést k rozumu, přesvědčit, že jsem ten správný člověk na určitou pracovní pozici nebo správný partner pro vztah.

    Situace, kdy si přeju, aby někdo něco udělal, se podobá vyjednávání s únoscem, i když ne v tak dramatické podobě. V principu jde o to, že se snažíme každého, koho potkáme, k něčemu přimět. Lidé, které denně potkáváme, mají své potřeby, přání, cíle, svoje tajemství, prožívají stres, jsou zaneprázdněni. Díky tomu před nás staví komunikační bariéry, dokonce reagují nepřátelsky.

    Podobá se to jízdě autem do strmého kopce. Pokud podřadíme, získáme znovu kontrolu. Většina lidí, když se nemohou s někým domluvit, přeřadí na vyšší rychlost. Začnou přesvědčovat, argumentovat, hádat se, zvyšovat hlas, nutit k něčemu. Autor nabízí techniky, které představují pravý opak - naslouchat, ptát se, zrcadlit, reflektovat, co říkají. Tak získají pocit,

    že je vnímáme, rozumíme jim a soucítíme s nimi.

    Naše situace a životy se liší, naše mozky však fungují podobně. Další kapitola vychází z neurovědy a popisuje, co se děje v hlavě člověka, kterého chceme přesvědčit a získat. Záleží na tom, jaká část jeho mozku je aktivní. Mozek tvoří tři vrstvy: spodní plazí mozek řeší jen akci a reakci bez přemýšlení, prostřední savčí mozek je sídlem emocí a svrchní mozek vyhodnocuje situace logicky a racionálně a činí vědomá rozhodnutí. Nelze se domluvit s někým, kdo je rozrušen nebo se cítí ohrožen, protože ho ovládly nižší vrstvy mozku. Jedna z technik, které autor v dalších kapitolách nabízí, ukazuje, jak u takového jedince oslovit jeho vyšší lidský mozek.

    Druhá část knihy obsahuje devět základních pravidel, jak se propojit s každým člověkem doma nebo v práci v každé fázi našeho života. V první řadě musíme zvládnout vlastní emoce. Asi všichni víme, jak bychom měli či spíše neměli reagovat ve vypjatých situacích, bohužel to nezvládáme rychle. Chvíli trvá, než se uklidníme, a ještě déle, než začneme zvažovat jiné možnosti. Mezitím může být pozdě. Autor hned v 1. kapitole této části nabízí techniku, jak se dostat téměř okamžitě z plazího do savčího a lidského mozku. V poslední kapitole se věnuje komunikaci s toxickými lidmi.

    Třetí část popisuje dvanáct rychlých způsobů, jak oslovit kohokoliv v jakékoliv fázi cyklu přesvědčování. Čtvrtá část ukazuje příklady použití těchto technik v sedmi obtížně zvladatelných situacích.

    Přestože jsem už přečetla mnoho knih o správné komunikaci, v knize jsem našla mnoho nových informací a podnětů, které mě posunuly. Doporučuji ji každému, komu záleží na dobrých mezilidských vztazích, ať už v rodině nebo na pracovišti.

    autor recenze: Lenka Kateřina Tetivová
    https://lenkat.signaly.cz/1901/domluvit-se-da-s-kazdym
    Přečíst celou recenzi Zavřít
  • Autor recenze Filip Šinkner Datum 14. 3. 2019

    Domluvit se dá s každým – alespoň to tvrdí název knihy Marka Goulstona, amerického psychiatra, který pracoval jako konzultant pro firmy, jako je například IBM, Goldman Sachs nebo Xerox. Školil také agenty FBI i policii o způsobech vyjednávání s únosci.

    Celá kniha je psána čtivým slohem, k zapojení čtenáře pomáhá i forma, kterou Goulston zvolil – promlouvá přímo ke čtenáři a vede s ním skrze knihu dialog. Vypráví příběhy, pokládá otázky a zadává úkoly. Domluvit se dá s každým (pro mě trochu překvapivý překlad původního názvu Just Listen) je psáno velmi asertivním způsobem. Autor se rozhodně nestydí za své úspěchy a nabádá čtenáře k tomu, aby se chovali podobně – dává například rady typu „Dokud jste neslyšeli ‚ne‘, řekli jste si o příliš málo.“. Na mě jakožto na čtenáře jeho styl psaní působil místy vychloubačně (každý příběh v knize končí jeho vítězstvím a na stopadesáté stránce už to na mě bylo moc). Také mě při čtení napadlo, že autor chvílemi překračuje tenkou hranici mezi vyjednáváním a manipulací.

    Goulston v knize popisuje působivou škálu komunikačních strategií, které vycházejí z jeho dlouholeté praxe. Strukturuje je do devíti pravidel a dvanácti nástrojů k úspěšné komunikaci. Všechny jsou popsány jednoduše, tak, aby jim rozuměl i čtenář, který nemá v podstatě žádné psychologické nebo manažerské znalosti – například „Aby druhý cítil, že je vnímán“ nebo „Léčba empatií“. Nejedná se o nové a přelomové metody, síla knihy je v její přístupnosti širokému publiku. Škoda jen, že autor rezignoval na odbornou hodnotu knihy – citovaných publikací je jen pár, a nejedná se o výzkumné poznatky, nýbrž o inspirační citáty v úvodech jednotlivých kapitol. Jedná se o autorský záměr – už ve druhé kapitole Goulston oznamuje čtenáři, že si „nekoupil knihu, aby se díval na obrázky mozků“.

    Obávám se, že čtenář, který by očekával, že se hned po přečtení stane komunikačním mistrem, bude zklamán. Myslím si, že hodně z technik, které Goulston v knize popisuje, vyžaduje zkušenost a cit, aby se neobrátily proti uživateli. Domluvit se dá s každým bych doporučil všem, kdo se chtějí seznámit nebo si osvěžit základní vyjednávací triky a dovednosti a nezaleknou se autorova průbojného stylu psaní.

    autor recenze: Filip Šinkner
    Recenze byla zpracována pro časopis Agora
    Přečíst celou recenzi Zavřít