Kniha pomocí příběhů ukazuje základní údaje o krizi a krizové intervenci a na širokém spektru kazuistik ilustruje hlavní postupy řešení krizových situací. Pojednává o jednotlivých typech těchto situací a ukazuje vodítka pro řešení. Kazuistiky pocházejí z oblasti telefonické intervence i z rozhovorů tváří v tvář. Záměrem knihy není podat vyčerpávající informace o krizové intervenci, ale ukázat praktické příběhy krize, které mohou potkat kohokoli z nás. Každý příběh je originální a neexistuje pro něj jediné řešení, každý pracovník postupuje jiným způsobem a používá různé metody v různém kontextu. Předkládaný text má proto čtenáře podporovat v hledání dalších cest a vlastních způsobů krizové práce. Z toho důvodu publikace zahrnuje pasáže, které se čtenářem interagují pomocí otázek a úkolů. Knihu lze používat jako pracovní materiál v kurzech krizové intervence, se studenty pomáhajících profesí na vyšších odborných školách i v rámci vysokoškolského studia, v intervizních skupinách apod.
O autorech
Brož, Filip
Filip Brož absolvoval výcviky v krizové intervenci a pracuje mj. jako arteterapeut a konzultant Linky důvěry.
Daniela Vodáčková je psycholožka, psychoterapeutka a supervizorka, která se několik desetiletí zabývá tématem krizové intervence. Dvacet let vyučovala na katedře sociální práce FF UK.
Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.