Základy sociální psychologie

Základy sociální psychologie

Hayesová, Nicky

Portál, 2013

229 Kč195 Kč

Skladem

plusminusPřidat do košíku

Anotace

Kontexty sociální interakce
Konverzace a komunikace
Interakce s druhými
Přitažlivost druhých lidí
Postoje, jejich změny a měření
Konflikt a spolupráce

Jsme společenští tvorové. Neustále se stýkáme s jinými lidmi, vyměňujeme si názory, spolupracujeme či soupeříme. Kultura, životní prostředí, sociální skupina nebo rodina silně ovlivňují naše činy a chování. Poznáním sociálních kontextů poznáme lépe sebe, pochopíme snáze ostatní ve svém okolí a uvědomíme si, proč se s nedůvěrou díváme na ty, kteří se od nás liší. Přehledně, systematicky, ale čtivě napsaná učebnice shrnuje základní teorie a výzkumy jednoho z nejdůležitějších oborů psychologie.

Bibliografické údaje

  • Autor:

  • Překladatel:Štěpaníková, Irena

  • Nakladatel:Portál

  • ISBN:978-80-262-0534-0

  • Počet stran / vazba:168 / Brožovaná

  • Rok vydání:2013

  • Kód:21300710

  • EAN:9788026205340

  • Obálka v tiskové kvalitě:Stáhnout

Čtenářské recenze

Další informace

Ochota pomoci
Většina studií indikuje, že jde-li o "dobrou věc", jsme ochotni pomoci poměrně často. Darley a Latané instruovali mužské herce, aby přistupovali k náhodným chodcům na ulici a každého žádali o deset centů. Když herec nezdůvodnil, k čemu peníze potřebuje, dostal je jen od 30% lidí. Když vysvětlil, že potřebuje peníze na telefon, obdržel kladnější reakci.
Dokonce 64% oslovených chodců mu dalo peníze. Když pak herec řekl, že mu byla ukradena peněženka, dostal peníze od 70 % chodců. Z toho jasně vyplývá, že lidé spíše věnují peníze, pokud si myslí, že jde o dobrou věc. To může platit i v jiných situacích.
Když byli obchodníci s mincemi požádáni, aby určili cenu za mince v hodnotě dvanácti dolarů, závisela suma, kterou nabízeli, na tom, o jak "dobrou" věc šlo. Všem bylo řečeno, že prodávající mince zdědil, ale v jedné skupině bylo navíc řečeno, že peníze potřebuje na nákup vysokoškolských učebnic. Nabídky těchto obchodníků byly značně vyšší (v průměru více než třináct dolarů) oproti průměru v kontrolní skupině (pod devět dolarů).
I toto ukazuje, že náš odhad závažnosti věci ovlivňuje naši ochotu pomoci.

  • OBJEDNÁVKY KNIH KNIHKUPECTVÍ

    telefon:
    283 028 202

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)

  • OBJEDNÁVKY KNIH JEDNOTLIVCI A ORGANIZACE

    telefon:
    283 028 203
    283 028 204

    provozní doba:
    9.00 – 18.00 hod.
    (každý všední den)

  • REKLAMACE A DOTAZY E-SHOP

    telefon / e-mail:
    283 028 205
    kanclir@portal.cz

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)