Nastolování agendy; masová média a veřejné mínění

Agenda Setting

Tištěná kniha (2009)

0 % 0 recenzí

296 Kč

349 Kč −15 %, ušetříte 53 Kč

Rozebráno

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2009)

Překladatel
Kačer, Tomáš
Překladatel
Nečas, Vlastimil
Počet stran
256
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2009
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
21306901
EAN
9788073675912
Nakladatelství
Portál
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Kniha představuje jeden ze základních konceptů současných mediálních studií, který navazuje na myšlenky klasika mediálních teorií W. Lippmana. Někdy až neomezená moc médií a její účinky na publikum se odvíjejí především od toho, jaká témata ve své agendě vybírají jako ústřední a jaké mínění si o nich vytváří veřejnost. Otázka zní, proč vyzvedávají převážně tzv. černou kroniku a negativní zprávy a nepřispívají spíše k diferencované politické orientaci a zasvěcenému názoru veřejnosti. Autor je zakladatelem teorií týkajících se konceptu agenda setting. Ve své knize shrnuje stovky mediálních výzkumů na toto téma a kritickým způsobem se zabývá prameny a dopadem agendy nastolované médii. Kniha je určena studentům mediálních studií, politologie a sociologie. Maxwell McCombs vyučuje žurnalistiku na University of Texas v Austinu. Spolu s Donaldem Shawem zavedl roku 1968 termín agenda setting do mediálních studií a na toto téma publikoval řadu studií.

O autorovi

McCombs, Maxwell