Jak přežít, když nerozumím emocím

Jak přežít, když nerozumím emocím

Glasser, Judith M.; Menkes Kushner, Jill

Portál, 2018

199 Kč169 Kč

Skladem

plusminusPřidat do košíku

Anotace

Každý den se děti učí něco nového. Čtení, jízdě na kole, hře na hudební nástroj… A jsou tu i jiné věci, které je možné se učit, třeba pochopení toho, co druzí cítí a co si myslí. Této schopnosti se říká empatie. Když se ti podaří zlepšit svou empatii, budeš lépe vycházet s ostatními lidmi a budeš se také mnohem lépe cítit.
Tato kniha, ve které najdeš spoustu úkolů, tipů a zábavných aktivit, ti pomůže dívat se na věci z různých úhlů pohledu, pochopit, že různí lidé projevují své pocity různým způsobem, a také díky ní budeš věnovat větší pozornost svým vlastním pocitům. Zjistíš, co ti napoví, jak se druzí lidé cítí, uvědomíš si souvislosti mezi tím, co si myslíš a co cítíš, a také více porozumíš tomu, proč různí lidé dávají své pocity najevo různým způsobem.
Judith M. Glasser je klinická psycholožka s více než třicetiletou praxí s dětmi a rodinami. Specializuje se na terapii ADHD a ADD.
Jill Menkes Kushner je pedagožka a editorka.

Bibliografické údaje

  • Autor:

  • Podtitul:Pomocník k rozvíjení empatie

  • Překladatel:Diestlerová, Petra

  • Nakladatel:Portál

  • ISBN:978-80-262-1309-3

  • Počet stran / vazba:88 / Brožovaná

  • Rok vydání:2018

  • Kód:12503801

  • EAN:9788026213093

  • Obálka v tiskové kvalitě:Stáhnout

Čtenářské recenze

  • Glasser, Judith M.; Menkes Kushner, Jill: Jak přežít, když nerozumím emocím - autor recenze: Laura Bechyňová
    http://casopisagora.cz/2018/09/jak-prezit-kdyz-nerozumim-emocim/

    Kniha Jak přežít, když nerozumím emocím autorek Judith M. Glasser a Jill M. Kuschner vyšla v Portálu po vzoru svých předešlých titulů jako je např. Jak přežít, když se bojím nebo Jak přežít, když mě všechno štve. Každá kniha je napsaná jinými autory, ale spojuje je jejich smysl – pomoct dětem ve chvílích, kdy mohou zažívat těžkosti.

    Jak název napovídá, autorky si kladou za cíl, aby děti (zejména děti s ADHD) porozuměly empatii a našly cestu, jak ji rozvíjet. Kniha je proto určena přímo dětem a zábavnou a odlehčenou formou se věnuje pojmu empatie.

    Kniha jemným způsobem normalizuje dětem situace, kdy např. nevychází s ostatními kvůli svému impulzivnímu jednání, a říká jim: je to OK, a pojďme se na to společně podívat. Kniha je strukturovaná do osmi kapitol, které se soustředí na postupný vývoj – porozumění pojmu empatie, emoce u mne, emoce u druhých. Není to manuál „když něco, tak tohle“, spíše dětem nabízí možnosti, učí je různorodosti pohledů i prožívání emocí. Každý jsme jiný a různé situace v nás vyvolávají různé pocity.

    Autorky se zaměřují na hlavní pocity jako štěstí, překvapení, strach, smutek a hněv. Tyto pocity pak mapují na rovině osobního prožívání (kdy jste naposledy cítili překvapení?), tzn. klade se důraz na pochopení vlastních emocí a pocitů. Poté autorky nabízí, jak se v takových situacích mohou cítit jiní lidé a jak to mohou vyjadřovat, ať už slovně (např. jaké obraty se používají) či neverbálně. Kniha také pracuje s KBT rozlišením pocitu a myšlenky, přičemž ukazuje, jak se naše pocity mohou změnit na základě toho, jakými informacemi disponujeme či jak zacházíme s myšlením.

    Průběžné ilustrace a komiksy dopřávají lehkou čtivost, praktické příklady zase prostor k aktivnímu zamyšlení dítěte a interakci. Kniha obsahuje také několik tzv. přestávek; věcí, které příliš nesouvisí s tématem, a jejichž cílem je dopřát dítěti „time-off“. Závěrem pak kniha poskytuje tipy na knihy pro rodiče či děti, ale i tipy na filmy jako je např. populární animovaný film V hlavě.

    Knihu bych doporučila školním psychologům, ale i rodičům, učitelům a jiným, kteří pracují s dětmi a kteří si chtějí více osvojit jednoduchý jazyk, díky kterému mohou dětem přiblížit emoce a empatii, příp. je odkázat na přečtení samotné publikace.

    - 18.10.2018

  • OBJEDNÁVKY KNIH KNIHKUPECTVÍ

    telefon:
    283 028 202

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)

  • OBJEDNÁVKY KNIH JEDNOTLIVCI A ORGANIZACE

    telefon:
    283 028 203
    283 028 204

    provozní doba:
    9.00 – 18.00 hod.
    (každý všední den)

  • REKLAMACE A DOTAZY E-SHOP

    telefon / e-mail:
    283 028 205
    kanclir@portal.cz

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)