Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let

Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let

Simard, Lucie Brault

Portál, 2019

249 Kč212 Kč

Skladem

plusminusPřidat do košíku

Anotace

Kniha obsahuje více než 70 her, které rozvíjejí vyjadřovací schopnosti malých dětí při integraci všech vjemů. Pro rozvoj řeči u dětí od dvou do pěti let ji mohou využít logopedické preventiskty a učitelky v mateřské škole i rodiče. U každé aktivity jsou jasně popsány jednotlivé kroky, doporučení pro práci se staršími dětmi, vyznačeny jsou schopnosti, které se při dané aktivitě rozvíjejí, ponechán je i prostor pro vlastní poznámky.
Lucie Brault Simard je kanadská pedagožka a autorka knih pro rozvoj malých dětí.

Bibliografické údaje

  • Autor:

  • Překladatel:Fejková, Jaroslava

  • Nakladatel:Portál

  • ISBN:978-80-262-1522-6

  • Počet stran / vazba:200 / Brožovaná

  • Rok vydání:2019

  • Kód:23209601

  • EAN:9788026215226

  • Obálka v tiskové kvalitě:Stáhnout

Čtenářské recenze


  • Simard, Lucie Brault: Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let - autor recenze: Žaneta Křížová

    http://vytvarna-vychova.cz/hry-pro-rozvoj-reci/

    Pokud na základě obálky váháte, zda je publikace pro rozvoj řeči přínosná, věnujte chvíli času těmto řádkům. Jak asi tušíte – její obsah vás překvapí. Než se hlouběji začneme věnovat obsahu knihy, hned na začátku bych podotkla, že všechny hry lze modifikovat pro předškolní děti ve věku 5-6 let. Kniha je dobrým zásobníkem her, které využijete od nejmenších dětí a pokud hry vhodně ztížíte, nebála bych se některé nabídnout i mladšímu školnímu věku, protože řeč je potřeba rozvíjet v každém věku.

    Ačkoliv kniha v názvu uvádí, že se jedná o hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let, tak v obsahu najdeme jednu hru už od 1 roku. Hry jsou v obsahu i knize řazené podle věku po půl roce – od 1 roku (1 hra), od 18. měsíců (2 hry), od 2 let (11 her), od 2,5 let (4 hry), od 3 let (26 her), od 3,5 let (20 her), od 4 let (6 her), od 4,5 let (1 hra). Publikace čítá přesně 71 her. Doporučený věk však berte jako návrh, je potřeba se řídit řečovou úrovní dětí, protože některé děti mluví daleko dříve a jiné naopak daleko později. Zda jsou hry od 2 let skutečně zvládnutelné s touto věkovou skupinou, nemohu bohužel prakticky ověřit.

    Jak můžete vidět na ukázce, celý text je formátově dobře upraven, je přehledný, hry jsou očíslované, vhodně pojmenované, jejich název zlehka napovídá, o čem jsou. Každá hra zaujímá v knize dvoustranu a obsahuje doporučený věk, postup, návrhy (další práce s danou hrou), místo na naše poznámky a co daná hra u dětí rozvíjí/procvičuje/osvojuje. Některé hry navíc obsahují přípravu, předpoklad (co už musí děti umět, aby mohly hrát danou hru) a ilustraci.

    Následující body představují druhy her, s kterými se v publikaci setkáme. Nejedná se pouze o hry na rozšiřování slovní zásoby, rozvoj vyjadřovacích schopností, výslovnosti, porozumění pojmům. Aby děti rozvíjely svou řeč, je nutné zároveň rozvíjet všechny smysly, pozornost, paměť, logické myšlení, kreativitu, prostorové pojmy atd. Děti mají za úkol:

    - ukazovat na barvy, tvary, obrázky, oblečení,

    - opakovat trojice slov,

    - zjistit, v čem jsou 2 předměty podobné i rozdílné,

    - rozpoznat, které slovo ze dvou je delší,

    - určit, co je menší/větší/stejné,

    - najít obrázek, který je ve „skutečnosti“ větší (loď x pavouk)

    - řadit tři obrázky podle velikosti podle skutečnosti (loď x delfín x jablko),

    - vybrat větu, která je logická a větu, která nedává nesmysl,

    - doplňovat slova do vět,

    - vyprávět příběh podle třech obrázků (z pexesa, lota),

    - hádat obrázky podle popisu,

    - předvést přesné pohyby podle slovních instrukcí,

    - osvojovat si prostorové pojmy – nad, vedle, pod, před, za, na, dole, u, nejblíž, nejdál, daleko…,

    - používat 1. a 2. osobu,

    - přiřazovat slovesa k předmětům,

    - slabikovat slova,

    - najít slovo ze stejné významové kategorie,

    - třídit předměty podle materiálu,

    - hledat slova opačná, synonyma atd.

    Hry lze hrát s jednotlivci i ve skupině dětí, proto bych knihu doporučila rodičům, prarodičům a pedagogům MŠ, kteří chtějí u dětí rozvíjet a obohacovat řeč. Věřím, že na základě výpisu her i ukázky z knihy shledáte stejně jako já publikaci za velmi nápaditou, která se vám stane dobrým pomocníkem při práci s dětmi.

    autor recenze: Žaneta Křížová
    http://vytvarna-vychova.cz/hry-pro-rozvoj-reci/

    - 11.05.2020


  • Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let – výborná příručka pro učitelky i rodiče - autor recenze: Lenka Štveráčková

    https://www.tvojechvilka.cz/hry-pro-rozvoj-reci-pro-deti-od-2-let-vyborna-prirucka-pro-ucitelky-i-rodice/

    Řeč není vrozená a nevyvíjí se sama od sebe. Je to běžná lidská dovednost, je člověku přirozená. Přibližně třetina pětiletých dětí vykazuje chybnou artikulaci, výslovnost a nedostatky v řečových projevech. Kojenci začínají komunikovat pomocí pláče i úsměvu. Dávají najevo své libosti a nelibosti. Později začínají žvatlat a říkat svá první slova. Je nutné dětem vše komentovat, co děláme a co vidíme, používat krátké věty, chuť učit dítě, co ho zajímá, povzbuzovat jeho zvědavost, prostě mu poskytovat správný mluvní vzor. Lucie Brault Simard je kanadská pedagožka a je autorkou knihy Hry pro rozvoj řeči pro děti od 2 let.

    Kniha obsahuje 71 her které rozvíjí vyjadřovací schopnosti malých dětí. Každá z her má uveden doporučený věk, co si předem připravit, přesný postup, další návrhy pro činnosti, souhrn toho, co si dítě daným cvičením rozvíjí a nakonec prostor pro vaše poznámky. Hry pro rozvoj řeči, které jsou v této příručce jsou určeny dětem od 1 roku až do 4 a půl roku věku. Každá hra je označena pro jaký věk je vhodný. I když je u her uveden věk, spíše se řiďte podle úrovně řečových dovedností u dítěte, než podle věku. Nemusí to být totiž směrodatné.

    Jaké aktivity v příručce naleznete? Např. hledání stejných obrázků, poznávání zvuků zvířat, hledání schovaných předmětů, poznávání co je nahoře, dole či uprostřed, určování si tělesného schématu tzn. uložení jednotlivých částí těla, třídění obrázků dle různých kritérií, smyslové hry, dokončení příběhu, tichá pošta, vyprávění příběhů, co je a není pravda, vytváření skupin podle jednotlivých charakteristik, poznávání protikladů. Pomocí těchto her si děti procvičí zrakové, sluchové vnímání, logické myšlení, prostorové představy, předmatematické dovednosti – pojmy větší, menší, jemnou motoriku, geometrické tvary, barvy, protiklady, ale především tím rozvíjí slovní zásobu, jazykový cit, samostatný slovní projev a mnoho dalšího.

    Tato příručka je pro mě velkým přínosem, jelikož při své práci logopedické asistentky tyto činnosti rozhodně využiji a ráda jí doporučím svým kolegyním. Je přehledná, aktivity jsou systematicky řazeny od nejjednodušších po ty složitější. Tuto knihu bych doporučila rodičům dětí, kteří se chtějí svým dětem věnovat a smysluplně je rozvíjet. S touto publikací se jim to určitě bude dařit. Aktivity jsou pestré a zábavné a budou děti bavit. Zažijte s nimi spousty legrace. Zábavnou formou si děti procvičí mnoho činností, aniž by si to uvědomovaly, že se vlastně učí. Především bych ocenila prostor pro poznámky i to, co vlastně danou aktivitou děti rozvíjí. Pokud víme, co danou hrou procvičujeme, příště se zaměříme na jiné tak, abychom při všestranné přípravě předškoláka na něco nezapomněly.

    Tato příručka je určena učitelkám mateřských škol, logopedickým asistentkám a rodičům dětí s řečovými poruchami.

    - 07.04.2020


  • Nejen pro děti od dvou let! - autor recenze: Chensie Ips
    http://www.svet-mezi-radky.cz/2019/12/recenze-hry-pro-rozvoj-reci-lucie.html

    Tato publikace nakladatelství Portál má lehce zavádějící podnadpis knihy Pro děti od dvou let. Po otevření totiž budete překvapení. Kanadská pedagožka a autorka knih pro rozvoj malých dětí se ve své logopedické publikaci zaměřila na děti od jednoho roku!

    Hry se tedy týkají dětí od...

    jednoho roku

    osmnácti měsíců

    dvou let

    dvou a půl roku

    tří let

    tři a půl roku

    čtyř let

    čtyř a půl roku

    Kapitola Doporučený věk: od 1 roku obsahuje stejně jako hry pro čtyř a půl leté pouze jednu hru, zbylé pasáže jsou mnohem obšírnější. Kupříkladu her pro dvouleté děti je deset, zatímco pro tříleté až pětadvacet. Celkem si na své přijdete s jedna sedmdesáti hrami, které můžete využít pro vzdělání a zábavu svých ratolestí.

    Na začátku knihy vás samozřejmě mimo Úvodu čeká také Slovo autorky. Ta vás instruuje o tom, co vlastně je řeč a jaký je systém znaků. Po krátkém vzdělávacím začátku se ocitáte v množství her.

    Učit se mluvit je něco jako vařit. Je třeba nejdřív nakupovat, vybírat zboží, které se bude hodit pro přípravu pokrmu podle vybraného receptu, poté dávkovat přísady... (Str. 11)

    Každá hra obsahuje seznam materiálu, který potřebujete ke hraní (někdy se jedná o hry, u kterých není potřeba propriet). Mezi podstatné zmíněné prvky patří samozřejmě postup, návrhy ozvláštnění hry či přímo, čím hra dětem prospívá. Vymožeností, která se mi zalíbila, je prostor na osobní poznámky, který se v případě, že dětem hru přiblížíte na tělo, rozhodně hodí.

    Při pročtení knihy vás nejspíš překvapí, že některé hry s dětmi hrajete, aniž byste si toho byli vědomy. Snažíte se jim rozšířit zásobu a přitom je bavit. Některé hry tedy budete již znát, ale jiné naopak budou příhodným zpestřením vzdělávání a zábavy vašeho dítěte.

    Rozhodně knihu doporučuji všem rodičům, kteří chtějí pomáhat dětem ve vývoji a rozvíjet jejich mluvnické schopnosti. Učení zábavnou formou dětem pomůže rozmluvit se, ale také s nimi kvalitně strávíte čas a užijete si své ratolesti.

    Co na titul říká Chensie? Mám pětiletého chlapce, se kterým jsem hry hrála, i když už není cílovým hráčem. A osmnáctiměsíčního, se kterým hraju tyto hry, aniž bych o tom nějak přemýšlela. Prostě se snažíte rozvíjet mysl svého dítka. Teď budu mít větší možnosti, protože seznam her je opravdu veliký a snadno nás se syny nadchne. Chcete-li se svými dětmi utužit pouto a věnovat jim kvalitně svůj čas, není nad hraní, jež má vzdělávací prvky. :)

    - 13.01.2020

  • OBJEDNÁVKY KNIH KNIHKUPECTVÍ

    telefon:
    283 028 202

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)

  • OBJEDNÁVKY KNIH JEDNOTLIVCI A ORGANIZACE

    telefon:
    283 028 203
    283 028 204

    provozní doba:
    9.00 – 18.00 hod.
    (každý všední den)

  • REKLAMACE A DOTAZY E-SHOP

    telefon / e-mail:
    283 028 205
    kanclir@portal.cz

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)