Připravenost na školní docházku, včasná diagnostika případných obtíží a vhodné metody a prostředky podpory všestranného rozvoje dětí v předškolním věku jsou témata, která poutají čím dál větší pozornost učitelek mateřských škol i rodičů dětí předškolního věku.
Přestože na toto téma byla již zpracována řada odborných publikací, má předkládaná publikace co nabídnout zejména učitelkám mateřských škol. Publikace je členěna do 13 tematicky zaměřených kapitol. Autorka se v nich věnuje nejen obvyklým tématům spojeným se školní zralosti, jako jsou např. motorika, řeč, pozornost atd., ale nabízí také užitečné informace a tipy, jak o tomto tématu komunikovat s rodiči dětí.
Celou publikaci provází skupina šesti dětí, v jejichž charakteristikách je vždy názorně ilustrováno řešené téma. Dílčí charakteristiky dětí velmi napomáhají tomu, aby si čtenář uvědomil, jak se může popisovaný jev projevovat u konkrétního dítěte. V každé kapitole jsou také v závěru uvedeny podněty k pedagogické diagnostice, které mohou být užitečným pomocníkem při komplexním posuzování specifik a potřeb konkrétních dětí v každodenní praxi. Publikace kombinuje teoretické poznatky prezentované čtivým způsobem s praktickými informacemi a návody, jak děti podpořit v rozvoji dílčích funkcí a schopností důležitých pro osvojování školních dovedností.
PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Recenze byla zpracována pro nakladatelství Portál