Jak odhalit a rozvíjet různé druhy inteligence
Být inteligentní znamená víc než jenom dostávat ve škole dobré známky, řešit rychle matematické úlohy a naučit se nazpaměť co nejvíc faktů. Znamená to víc než mít jen vysoké IQ. Kniha pomáhá dětem ve stáří kolem osmého až dvanáctého roku pochopit, „na co jsou chytré“ a jak mohou své přednosti využít k tomu, aby se rozvíjely i v jiných oblastech. Pracuje s osmi druhy inteligence, jak je formulovala teorie mnohočetné inteligence Howarda Gardnera. Děti mohou zjišťovat, jestli jsou „chytré na slova“, „hudebně chytré“, „chytré na logiku“, „obrazově chytré“, „tělesně chytré“, „chytré na lidi“, „chytré na sebe“ či „chytré na přírodu“. Dobře strukturovanou knihu mohou využít nejen děti samy, ale i rodiče, pedagogové a vychovatelé, kteří se v individuálních i skupinových programech zaměřují na všestranný rozvoj dětí a chtějí je podpořit v tom, že každé z nich má nějaké přednosti a svůj způsob, jak se rozvíjet v oblastech, v nichž se mu zatím moc nedaří. Thomas Armstrong žije v americké Kalifornii. Má za sebou třicetiletou kariéru pedagoga a řadu knih a článků, v nichž se zaměřil především na rozvoj dětí a teorii mnohočetné inteligence.
Thomas Armstrong - KAŽDÝ JE NA NĚCO CHYTRÝ (Jak odhalit a rozvíjet různé druhy inteligence) Neznám jinou tak "nadupanou" odbornou knihu. Na začátku autor rozvíjí teorii rozmanitých inteligencí. Místo slova "inteligence" používá slovo "chytrost". Knížku bych doporučovala všem pedagogům, vychovatelům, ale i rodičům. Hlavně těm, kteří si myslí, že mají doma hloupé dítě. Každý jsme totiž na něco chytrý. A pokud nemáme třeba logickou chyttost, třeba se u nás projevuje chystrost na lidi nebo na sebe, jak autor srozumilteně vysvětluje. V knize se dočteme o těchto chytrostech: chystrost na slova (jazyková inteligence), chytrost hudební, logická chytrost, obrazová chytrost, tělesná chytrost, chytrost na lidi (interpersonální inteligence), chystrost na sebe (intrapersonální inteligence) a přírodní chytrost. U každého druhu chystrosti najdeme rychlý test podle kterého poznáme, zda jsme touto chytrostí obdařeni. Dále máme podněty, jak danou chytrost rozvíjet a pak velmi cenné rady, jak postupovat, když máme jiné druhy chytrosti, ale tuto právě ne. Na závěr každé kapitolky je připojen odkaz na literaturu v češtině a angličtině. Tato naučná kniha je zdrojem mnoha informací a zároveň dodá i těm, kteří si přijdou hloupí a ne tolik nadaní sebevědomí. Kolikrát mě u některých mých učitelů napadlo: "Na co jim ta jejich inteligence je, když vědomosti neumějí předat? " Jak často lidem, kteří mají vysoké IQ chybí inteligence sociální?" Jazykem autora by se dalo říci, že ti, kteří mají třeba logickou chytrost, ale nemají chytrost na lidi, nemusejí být vždy úspěšní a spokojení.
Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.