u dětí 8-14 let

Skupinové aktivity pro zvládání stresu

Tištěná kniha (2024)

0 % 4 recenze

220 Kč

259 Kč −15 %, ušetříte 39 Kč

Dodání 1-2 dny

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2024)

Překladatel
Musilová, Zuzana
Počet stran
112
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2024
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
11109201
EAN
9788026221807
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-2180-7
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

Pro psychickou a emoční pohodu dětí a také pro jejich psychickou odolnost je velmi důležité, aby se naučily zdravému zvládání stresu. Aktivity v této knize vycházejí z autorčiny mnohaleté zkušenosti s prací s dětmi. Deborah Plummer nabízí řadu pestrých a dobře proveditelných námětů, které budou užitečné pro všechny, kdo pracují s dětmi, a také pro rodiče dětí, jež mají obtíže se zvládáním náročných situací.
Děti se díky propracovaným činnostem naučí identifikovat svůj stres a obavy, a také si osvojí dovednosti a strategie, které jim v budoucnu pomohou se zvládáním náročných situací. Zjistí také, že stres nemusí být vždy na škodu, že existuje pozitivní stres, který může být jejich pomyslným motorem ve chvíli, kdy řeší něco složitějšího. Taktéž se naučí pojmenovat své emoce a pocity a zvládat je.
Knihu v závěru doplňuje několik pracovních listů.
Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester) a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými.

O autorovi

Deborah M. Plummer Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester)a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi…

Všechny knihy autora

Další knihy autora

Recenze (4)

  • Autor recenze Dagmar Magnusková Datum 9. 6. 2025


    Plummer, Deborah M.: Skupinové aktivity pro zvládání stresu - autor recenze: Dagmar Magnusková
    https://www.kultura21.cz

    Do popředí se stále více dostává téma duševního zdraví nejen u dospělých, ale hlavně u dětí a mladistvých. V minulosti opomíjené, se v současné době ukazuje jako nutné k řešení. Odborníci bijí na poplach. Nárůst obtíží psychického rázu, násilí páchaného dětmi či dospívajícími, nárůst šikany, závislostí různého charakteru, sebepoškozování i sebevražedných pokusů je alarmující. Kdy začaly být viditelné tyto změny? Plíživě nabíraly na obrátkách již během a po ukončení opatření spojené s pandemii COVID 19. Mladiství trávící čas osamoceně pouze ve společnosti svých mobilních a počítačových přístrojů, jako by ztratili kontakt nejen se svým okolím, ale především se sebou samými. Smutné je, že tento „trend“, nejen nadále pokračuje, ale se i prohlubuje. Můžeme si položit otázku. Co s tím?

    Existuje nespočet odborníků, kteří navrhují všemožná řešení. Jedno je jisté. Možná bychom mohli začít u sebe či v našem nejbližším okolí. Pokusit se v prvotní fázi najít východiska z náročnější situace sami. Zastavit se, zamyslet se, konat. Pokud již to překoná únosnou mez, pak nezbývá nic jiného než vyhledat odbornou pomoc. Pojďme se spolu bavit spíše o té prvotní fázi, i možné prevenci. Je velmi důležitá, nezbytná při předcházení případných obtíží. Posilujeme celkovou osobnost, budujeme psychickou odolnost, zvyšujeme své kompetence při zvládání stresu, strachů, nejistoty, učíme se zajišťovat si svůj vlastní „klid mysli“. Nápomocny nám mimo jednotlivců z řad odborníků a jejich služeb, mohou být vhodné populárně naučné knihy. Mezi takové můžeme zařadit i jednu z knih vysokoškolské pedagožky, terapeutky, původně také logopedky pro děti a dospělé Debory M. Plummerové.

    Útlá kniha s názvem „Skupinové aktivity pro zvládání stresu“ u dětí 8 – 14 let, je praktickou příručkou nejen pro pedagogické pracovníky a jiné profese pracující s dětmi, ale je vhodná i pro rodiče, kteří chtějí rozvíjet své vlastní rodičovské kompetence. Autorka zde uplatňuje přístup IMPACT, který klade důraz na osm základních prvků životní pohody. Konkrétněji se zaměřuje na tři z nich a to: SEBEVĚDOMÍ, SEBEPŘIJETÍ a SEBEDŮVĚRU. Tyto tři strategické pilíře jsou nesmírně přínosné pro zvládání mírného až středního stresu. Základní jednotlivé stěžejní pojmy se autorka snaží poměrně jednoduše vysvětlit, aby jim i „laik“ porozuměl.

    Samotný obsah knihy je rozdělen na teoretickou část, která zahrnuje úvod a kapitolu s názvem „Prozkoumání stresu“. V této kapitole nalezneme návod, jak s knihou pracovat, na co se zaměřit. Zahrnuje i praktické ukázky a přípravné aktivity. Druhá, výrazně obsáhlejší část knihy zahrnuje kapitoly, které jsou už zaměřené na konkrétní hry a aktivity, které můžete s dětmi a mladistvými absolvovat. Aktivity jsou rozděleny podle toho, s čím dětem mohou pomoci, jaké mohou získat či si upevnit osobnostní dovednosti, co se mohou naučit apod. Vcelku značné množství her/aktivit doplňují ještě rozšiřující aktivity a případně pracovní listy vhodné k okopírování pro skupiny dětí. Můj celkový dojem z této publikace je ambivalentní. Teoretická část se mi zdá značně chaotická, autorka skáče od jednoho k druhému. Chyběla mi nějaká systematičnost či ucelenost. Já, jako pedagogický pracovník, se v těchto pojmech docela orientuji, ale laikovi se to může zdát zmatečné, byť je to napsáno velice srozumitelným jazykem. Přínos vidím hlavně v praktické části knihy, která obsahuje zajímavé a pochopitelné aktivity, které lze s dětmi vykonávat. Určitě nějakou vyzkoušíme. Tato část by ovšem taky mohla být lépe srozumitelná, uspořádaná. Asi záleží na osobní preferenci. Mám ráda přehlednost, jednoduchost, lehkost. Celkově knihu hodnotím kladně a věřím, že by našla uplatnění při práci s dětmi, ať už vlastními, nebo svěřenými v rámci své profese.

    Hodnocení: 75 %

    autor recenze: Dagmar Magnusková
    https://www.kultura21.cz
    Přečíst celou recenzi Zavřít
  • Autor recenze Zuzana Hermanová Datum 25. 3. 2025


    Plummer, Deborah M.: Skupinové aktivity pro zvládání stresu - autor recenze: Zuzana Hermanová
    https://www.instagram.com

    Ďalšia pracovná kniha do mojej psychologickej knižnice a predovšetkým kniha, po ktorej viem, že ešte veľakrát siahnem pre inšpiráciu pri terapiách s deťmi. Autorka Deborah M. Plummer zozbierala všetky spomínané aktivity počas jej tridsaťročnej praxe logopedičky, neskôr aj facilitátorky workshopov a lektorky. Všetky aktivity sa zameriavajú na predstavivosť, všímavú hru alebo kreatívne myslenie s cieľom zlepšiť emocionálnu pohodu a odolnosť. Autorka hovorí o sebauvodomení, sebaprijatí a samostatnosti, ako prvky prístupu IMPACT pomáhajúceho zvládať stres.

    Môj pohľad na knihu je pozitívny. V prvom rade vyzdvihujem jazyk a podanie ako autorka vysvetľuje reguláciu emócii, čo sa deje v mozgu, ak sa dieťa dostane do stresovej situácie, aká je reakcia na stres a jeho dopady, skrátka, autorka jasne a stručne prevedie čitateľa celým procesom a ešte mu prinesie aj praktické typy ako pomôcť. Praktickosť sa prejavuje formou pracovných listov, ktoré tvoria väčšiu časť knihy (z čoho som mala najväčšiu radosť). Stručne jasne teória, a potom hor sa prax!

    Viem si prestaviť využívať túto knihu v školskom prostredí pri práci s deťmi, alebo na oddeleniach a v terapii… presnejšie všade tam, kde prichádzate do kontaktu s deťmi a chcete im pomôcť aspoň sčasti uľaviť od ich nepríjemného prežívania a dať im možnosti, ako si môžu pomôcť aj oni sami v budúcnosti :))

    autor recenze: Zuzana Hermanová
    https://www.instagram.com
    Přečíst celou recenzi Zavřít
  • Autor recenze ? Datum 9. 1. 2025


    Plummer, Deborah M.: Skupinové aktivity pro zvládání stresu - autor recenze: ?
    https://www.katechetiolomouc.cz

    Zdravé zvládání stresu je jedna z důležitých dovedností, která nám pomáhá zvyšovat psychickou odolnost a je důležitá pro emoční i psychickou pohodu. Této dovednosti je potřeba učit i děti. Ať už jsme v roli rodiče či pedagoga. Užitečným pomocníkem nám k tomu může být knížka Skupinové aktivity pro zvládání stresu, která vyšla v nakladatelství Portál.

    Autorka, Deborah M. Plummer, je vysokoškolská pedagožka a terapeutka. V této knize nabízí aktivity pro děti ve věku od 8 d 14 let. Hry využívají některé z prvků přístupu IMPACT – představivost, vědomá hra a kreativní myšlení.

    Kromě návrhů na konkrétní hry a aktivity v knize najdete také teorii, která se týká právě problematiky stresu u dětí. U každé hry pak uvedeny dovednosti, které aktivita posiluje a rozvíjí. Součástí jsou také návrhy, jak hru upravit, o čem si po aktivitě povídat a autorka také popisuje rozšiřující varianty hry.

    V závěru knihy je několik pracovních listů, které můžete s dětmi využít.

    Přečíst celou recenzi Zavřít

Napsali jsme o knize

Skupinové aktivity pro zvládání stresu

Knižní novinky

Stres u dětí? Ano. Pomocnou ruku podávají Skupinové aktivity pro zvládání stresu u dětí 8 – 14 let

Přečíst článek