Stres je ve společnosti všudypřítomný a nevyhýbá se ani dětem a dospívajícím. Je samozřejmě žádoucí, aby dítě pomalu posilovalo a zvyšovalo svoji psychickou odolnost do té míry, aby dokázalo zvládnout zdravou dávku stresu. Otázka, kde začíná a končí míra pozitivního stresu, je určena spíše odborníkům. Pro rodiče a pedagogy je důležitější poskytovat dítěti psychologickou a emocionální pohodu a podporovat ho v jeho celkovém rozvoji, a to např. pomocí zážitků ze hry.
Deborah M. Plummer se ve své sedmé knize, vydané Portálem, zaměřuje tentokrát na věkovou kategorii dětí 8 – 14 let a nabízí rodičům a pedagogům nápady na skupinové hry pro zvládání stresu. Vychází přitom z tzv. přístupu IMPACT, který klade důraz na osm základních prvků životní pohody. Aktivity uvedené v knize rozvíjejí tři z nich, a to sebeuvědomění, sebepřijetí a sebedůvěru.
Autorka hned v úvodu seznamuje čtenáře s cílem knihy, kterým je pomoci dětem rozpoznat některé z jejich obav a strachů, rozvíjet dovednosti a strategie pro rozpoznání příznaků stresu a v neposlední řadě pochopit výhody plynoucí z tzv. pozitivního stresu. Děti během aktivit zkoušejí přemýšlet o tom, jakým způsobem se vyrovnávají se svými aktuálními problémy, dokáží identifikovat své silné stránky, zkoumají sílu své vlastní představivosti, poznávají svoji schopnost ovládat a měnit pocity, které mají následně vliv na jejich chování. V závěru pak rozvíjejí a upevňují své dovednosti v oblasti soustředění a pozornosti.
Na úplném konci knihy jsou pak jednoduché pracovní listy pro práci s tématy týkajícími se stresu. Pracovní listy lze použít tak, jak jsou vytvořené, případně si je lehce upravit pro starší děti.
Z anglického originálu Helping children to manage stress přeložila Zuzana Musilová.
Mohlo by vás zajímat
UKÁZKA Z KNIHY
UKÁZKA Z KNIHY
Deborah M. Plummer Deborah M. Plummer je vysokoškolská pedagožka (De Montfort University, Leicester)a terapeutka, autorka řady publikací pro práci s dětmi i s dospělými.
Všechny knihy autorau dětí 8-14 let
259 Kč
Sleva 15 %
220 Kč