Má být dítě připravené na školu nebo škola na každé dítě? Z?mateřských škol bývá často slyšet, že nástup do základní školy je pro děti velmi tvrdý a je třeba je na něj dobře připravit. Základní škola zase operuje argumentem, že program mateřské školy je příliš rozvolněný a děti si „jen“ hrají. Jakou funkci má z?pohledu vstupu do základní školy plnit mateřská škola, co by nemělo být v?posledním roce před vstupem do školy opomíjeno a co je naopak nadbytečné? Zamyslíme se nad tím, které činnosti jsou vhodné, zda patří do přípravy na školu vyplňování pracovních listů, skupinová práce nebo sebehodnocení dětí. A zda je možné sladit očekávání všech zúčastněných aktérů ku prospěchu dětí. Knihou prolínají zkušenosti autorek a zejména pedagogů mateřských škol.
O autorech
Splavcová, Hana
Hana Splavcová vystudovala učitelství pro mateřské školy, předškolní pedagogiku a v rámci doktorského studia pedagogiku na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Má dlouholetou praxi zejména s dětmi raného věku. Působí na pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové, kde se věnuje přípravě budoucích učitelů mateřských škol a 1. stupně ZŠ.
Hana Havlínová vystudovala učitelství pro 1. stupeň ZŠ a v rámci doktorského studia pedagogiku na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Má dlouholetou praxi jako učitelka na základní škole. Působí na pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové, kde se věnuje přípravě budoucích učitelů 1. stupně ZŠ.
Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.