Jak se správně rozhodovat vás naučí Kniha rozhodnutí

Pokud máte problémy s rozhodováním - a to nejen u důležitých úsudků, které mohou přinést zásadní životní změnu, ale i ve všedním životě, třeba při nákupech, výběru hudby, v práci nebo v restauraci - je tato kniha přesně pro vás. Naleznete v ní 50 graficky znázorněných modelů, které vám pomohou nalézt na vaše otázky podnětné odpovědi.

Kniha rozhodnutí, 50 modelů k rozhodování, Krogerus, TschappelerTato kniha byla napsána pro všechny, kdo mají co do činění s lidmi. Je jedno, zda pracujete jako učitelka v mateřské škole nebo vysokoškolský pedagog, jestli jste pilot nebo vrcholový manažer. Neustále se budete setkávat s týmiž otázkami. Jak učiním správné rozhodnutí? Jak mám motivovat sebe a svůj tým? Jak mohu změnit chod věcí? Jak mohu pracovat efektivněji?

V této knize naleznete celkově 50 nejlepších modelů, více či méně známých, které vám pomohou na tyto otázky nalézt odpovědi. 

Kniha rozhodnutí je vlastně pracovní sešit. Modely můžete opisovat, vyplňovat, proškrtávat nebo dále rozvíjet. Je úplně lhostejné, jestli musíte připravit prezentaci nebo vás čeká roční hodnoticí pohovor, zda je před vámi závažné rozhodnutí nebo za sebou máte vyčerpávající hádku – tato kniha vám poskytne návod. A odpovědí jste vy sami.

Kniha byla vydána v celkem 27 jazycích a prodalo se jí přes milion kusů.

Mikael Krogerus je původem finský žurnalista. Roman Tschäppeler zase švýcarský producent. Oba se potkali v alternativní dánské obchodní škole Kaospilot a dnes žijí ve švýcarském Bielu. Společně napsali několik bestsellerů, které byly přeloženy do řady jazyků.  
Knihu ilustroval Philip Earnhart.

Ukázka:

MARMELÁDOVÝ PARADOX

PROČ BYSTE MĚLI OMEZIT VÝBĚR

Intuitivně bychom se mohli domnívat, že více je více. Čím více možností prověříme, tím lepší bude naše rozhodnutí. Čím větší je nabídka možností, tím jsme spokojenější. Někdy je tomu ale naopak. Čím více možností máme na výběr, tím větší je naše očekávání, a tedy i obava, že se rozhodneme špatně. Je to takzvaný paradox volby, který ve svém legendárním experimentu demonstrovala Američanka Sheena Iyengarová:

Mohlo by vás také zaujmout: Nový One minute manager.

V jednom supermarketu nabízela ochutnávku různých druhů marmelády. Jeden den to bylo šest druhů, další 24. Při malém výběru ochutnalo marmeládu 40 procent zákazníků, 30 procent si pak koupilo skleničku marmelády. Velký výběr sice přilákal 60 procent návštěvníků, ale jen 2 procenta se rozhodla marmeládu koupit. Závěr: Výběr je fascinující, ale matoucí.

Jak se můžete s uvedeným paradoxem vypořádat ve všedním dni? Profesor psychologie Barry Schwartz doporučuje: Omezte výběr. V restauraci si například objednejte první jídlo na lístku, které vás zaujme, a pak menu ihned odložte. Protože čím více možností se vám bude v hlavě hemžit, tím méně spokojení budete.
Množství je na obtíž.

Knihu rozhodnutí můžete koupit v našem e-shopu.