Hry do školy i na tábory, do rodin i do skupin, které nejen pobaví, ale také pomohou dětem mladšího školního věku k rozvoji sebeúcty, sebeuvědomování a sebedůvěry.
Důvěra v sebe sama a ve své schopnosti si dítě buduje tím, že mu opakovaně dáváme pocítit, že je šikovné, zvládá věci kolem sebe… I rozvoj sociálních kompetencí stojí a padá s tím, jak k dítěti přistupují „jeho“ dospělí. Je dobré, pokud má dítě možnost v bezpečném prostředí „trénovat“ důležité dovednosti, z nichž sebedůvěra a sociální kompetence rostou. Ve školce se dítě učí vnímat své právo na respekt a povinnost chovat se s respektem k druhým a vyjadřovat své pocity a stát si za nimi. Dále buduje schopnost otevřeně a jasně zastávat vlastní názor, i když ostatní mají názor opačný, a zároveň respektovat názor druhých. Sebedůvěra a sociální kompetence mu pomáhají setkávat se s druhými lidmi otevřeně a uvolněně, férově vyjadřovat kritiku a snášet kritiku vlastní osoby, vyjadřovat svá přání a potřeby a dokázat říci ne.
Knihu 100 her pro rozvoj sebedůvěry a sociálních kompetencí u dětí od 8 do 12 let napsala Rosemarie Portmann, která pracovala jako školní psycholožka ve Státním školském úřadu ve Wiesbadenu a přednášela pedagogiku na univerzitě ve Frankfurtu nad Mohanem.
Hry k zamyšlení nad sebedůvěrou
Hry pro vcítění do druhých
Hry k poznávání sama sebe
Hry pro lepší sebeuvědomění
Hry pro větší sebedůvěru
Hry na seznámení
Hry pro integraci
Hry pro větší soudržnost
Hry ke zvládání konfliktů
Hry pro lepší pohodu
Knihu můžete koupit v našem e-shopu.
Podobnou tematikou se zabývá také kniha Hry a aktivity pro zkoumání emocí.