Vývojové (neboli specifické) poruchy učení nebo chování postihují nemalou část dětské i dospělé populace. Potíže dětí trpících např. dyslexií, dysgrafií nebo hyperaktivitou (ADHD) se neomezují jen na školní vyučování, ale promítají se do celého sociálního systému, v němž dítě žije. Ucelený přehled a zhodnocení světové odborné literatury k tématu vývojových poruch učení a chování i praktické návody pro jejich nápravu nabízí podstatně přepracované a rozšířené vydání úspěšné učebnice. Autorka se soustředila na doplnění nejnovějších poznatků o příčinách a projevech vývojových poruch učení a chování a jejich klasifikaci, a především na nové informace o možnostech pomoci dětem, které jimi trpí.
Kniha je rozčleněna do dvou částí:
Teoretické předpoklady specifických poruch učení
Diagnostika a náprava specifických poruch učení (zásady a techniky nápravy specifických poruch učení, projekty k nápravě,..atd.).
Také jako e-knihaDoc. PhDr. Věra Pokorná přednáší na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a současně pracuje v pedagogicko-psychologické poradně. Ve své vědecké, pedagogické i poradenské činnosti se zabývá problematikou specifických poruch učení a chování. V Portálu vydala knihy Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování, Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení aj.