Ševčíková, Jaroslava: Wellbeing ve škole, škola v pohodě - autor recenze: ?https://www.facebook.com/hanka.kolumpkova/"Škola je tajemné a krásné místo, kam by měli žáci, ale i učitelé, chodit společně odhalovat tajemství, učit se novému a být přitom v pohodě…“
Těmito slovy otevírá Jaroslava Ševčíková svou knihu "Wellbeing ve škole, škola v pohodě", kterou vydalo Nakladatelství Portál . A mě už tato slova přesvědčila o tom, že držím knihu, která mi dá velmi mnoho.
Autorka představuje wellbeing jako přirozenou součást školního života – jako každodenní atmosféru i dlouhodobé klima, které se prolíná jak vzdělávacím obsahem, tak mezilidskými vztahy. Ukazuje, že péče o pohodu a zdravé prostředí je nezbytnou podmínkou pro učení, rozvoj a naplňování klíčových kompetencí.
Publikace může být cenným vodítkem pro školy při tvorbě nových ŠVP. Stejně tak dokáže oslovit i jednotlivé pedagogy hledající konkrétní postupy, inspirace či metodické materiály, jak téma wellbeingu citlivě a smysluplně začlenit do výuky i širšího výchovně-vzdělávacího kontextu.
Oceňuji bohatství praktických ukázek a konkrétních návrhů aktivit, které lze využít ve výuce. Kniha není jen teoretickou úvahou o tom, jak by škola mohla fungovat, ale především velmi užitečným průvodcem pro všechny učitele, kteří chtějí vytvářet prostředí, v němž se budou děti i pedagogové cítit dobře a které zároveň přirozeně povede ke kvalitnímu učení.