Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole

Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole

Vosmik, Miroslav; Bělohlávková, Lucie

Portál, 2010

277 Kč235 Kč


Přihlaste se a nechte si hlídat dostupnost

Anotace

Možnosti integrace na ZŠ a SŠ. Praktická metodická příručka se věnuje problematice individuální integrace žáků a studentů s poruchami autistického spektra, zvl. Aspergerovým syndromem, popř. s HFA – vysocefunkčním autismem, na druhém stupni ZŠ, na osmiletém gymnáziu a na střední škole. Autoři shrnují nejnovější poznatky o poruchách autistického spektra, charakterizují možnosti integrace a v návaznosti na ně popisují nejčastější úskalí, která se mohou při integraci objevit. Osobní zkušenosti autorů se prolínají s konkrétními kazuistikami studentů integrovaných na osmiletém gymnáziu.
Mgr. Miroslav Vosmik je pedagog a výchovný poradce na víceletém gymnáziu, na němž jsou integrováni studenti s PAS.
PhDr. Lucie Bělohlávková pracuje jako speciální pedagog terapeutického střediska APLA v Praze.

Bibliografické údaje

  • Autor:

  • Podtitul:Možnosti integrace na ZŠ a SŠ

  • Ilustrátor:Zindulková, Veronika

  • Nakladatel:Portál

  • ISBN:978-80-7367-687-2

  • Počet stran / vazba:200 / Brožovaná

  • Rok vydání:2010

  • Kód:22204601

  • EAN:9788073676872

  • Obálka v tiskové kvalitě:Stáhnout

Odborné recenze

  • Hodnocení knihy:

    Publikace Mgr. Vosmika (výchovný poradce a pedagog na víceletém gymnáziu Jiřího Gutha-Jarkovského v Praze) a dr. Bělohlávkové (speciální pedagožka terapeutického střediska APLA v Praze) vznikla na základě jejich spolupráce při integraci dětí s Aspergerovým syndromem na osmiletém gymnáziu a z jejich potřeby předat své těžce nabyté zkušenosti i dalším pedagogům, rodičům i pedagogicko-psychologickým odborníkům a zlepšit tak nejen povědomí o dětech s Aspergerovým syndromem, ale především zvýšit jejich šance na úspěšné studium a život v běžné škole. Autoři přiměřeně podrobně a strukturovaně poskytují potřebné a veškeré dosud dostupné informace pro integraci dětí s Aspergerovým syndromem do běžných škol. Opírají se přitom o vlastní pozitivní i negativní zkušenosti s integrací dětí s AS na víceleté gymnázium. Stěžejní část této příručky je věnována tvorbě individuálního vzdělávacího plánu a přípravě na příchod studenta s AS do běžné školy. Autoři správně zdůrazňují nutnost neustálé a intenzivní spolupráce školy, rodiny a poradenských zařízení, jejichž přehled a konkrétní seznam také přikládají spolu s užitečnými odkazy na literaturu a internetové zdroje.

     

    Připomínky, nedostatky:

    V práci jsou na různých místech zakomponovány kasuistiky různých studentů s AS po malých částech a chyběl mi tak celistvější pohled na jednotlivé příběhy. Zpočátku jsem se v nich ani pořádně neorientovala. Uváděné situace z jejich školního života ve mne vždy vyvolaly řadu doplňujících otázek, na které jsem již v knize nenalezla odpověď. Uváděné kasuistiky jsou předkládány z pohledu školy a velice bych uvítala i pohled rodičů či poradenského zařízení.

    PhDr. Eva Šírová, Ph.D.

    - Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole - rec. E. Šírová

Čtenářské recenze

  • OBJEDNÁVKY KNIH KNIHKUPECTVÍ

    telefon:
    283 028 202

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)

  • OBJEDNÁVKY KNIH JEDNOTLIVCI A ORGANIZACE

    telefon:
    283 028 203
    283 028 204

    provozní doba:
    9.00 – 18.00 hod.
    (každý všední den)

  • REKLAMACE A DOTAZY E-SHOP

    telefon / e-mail:
    283 028 205
    kanclir@portal.cz

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)