Se znaky se setkáváme každý den: jako znak lze vnímat dopravní značky a reklamní poutače, gesta a oblečení lidí kolem nás, každé umělecké dílo apod. Znakům pomáhá porozumět sémiotika - věda zabývající se znaky a zároveň metoda užívaná mnoha jinými vědami. Zahrnuje sémantiku, zabývající se vztahem označování, syntaktiku, zkoumající vztahy mezi znaky, a pragmatiku, zabývající se vztahy mezi označením a uživatelem. Je užitečná pro každého, kdo se zabývá komunikací, ať je to jazykovědec, psychoterapeut, umělecký kritik nebo reklamní specialista. Stručný úvod představuje základní principy oboru s důrazem na jeho historický vývoj ve světě i u nás, rozdílná pojetí a otevřené otázky i aplikace v hudební teorii, propagandě apod.
Publikace je určena studentům a odborníkům sociálních a humanitních věd i uměleckých oborů, zejména jazykovědcům, filozofům, sociologům, odborníkům na komunikaci a reklamu
Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.