Děti s PAS, ADHD a handicapem

Inkluze v mateřské škole

Tištěná kniha (2018)

0 % 1 recenze

211 Kč

249 Kč −15 %, ušetříte 38 Kč

Rozebráno

Doprava od 59 Kč Možnosti dopravy Od 1 000 Kč doprava zdarma

Tištěná kniha (2018)

Počet stran
152
Vazba
Brožovaná
Rok vydání
2018
Typ produktu
Tištěná kniha
Kód
23105901
EAN
9788026213659
Nakladatelství
Portál
ISBN
978-80-262-1365-9
Obálka v tiskové kvalitě
Stáhnout obálku

O knize  

S postupnou proměnou vzdělávání se i v mateřských školách čím dál častěji setkáváme s dětmi s postižením. Jejich rodiče stojí o to, aby se děti vzdělávaly spolu se svými zdravými vrstevníky, a v řadě případů inkluze a integrace dětí s handicapem probíhá úspěšně. Tato kniha je průvodcem pro pedagogy, kteří by rádi do mateřské školy přijali dítě s postižením, ale nevědí si s tím úplně rady, a užitečná je i pro ty, kdo už se integraci věnují. Autorka v ní nabízí řadu příkladů z praxe a na jejich základě formuluje doporučení pro učitele. Mgr. Martina Mazánková je speciální pedagožka a konzultantka pro zavádění AAK u osob se zdravotním postižením.

O autorovi

Mazánková, Martina

Recenze (1)

  • Autor recenze Lenka Štveráčková Datum 15. 3. 2019

    Mazánková, Martina: Inkluze v mateřské škole - autor recenze: Lenka Štveráčková
    https://www.kritiky.cz/recenze-knih/2019/inkluze-v-materske-skole-deti-s-pas-adhd-a-handicapem/

    Inkluzivní vzdělávání je v dnešní době velice diskutované téma. Ve společnosti i v řadě pedagogů vyvolává negativní emoce. Nesmírně důležitá je informovanost k dané problematice. V knize naleznete osobní zkušenosti a zpověď rodin mající dítě s handicapem.

    Publikace pomůže rodinám v jejich nelehké situaci, ve které se ocitli, často si neví rady, jak dál, jak jednat a komunikovat se svým dítětem, jak mu vlastně pomoci. Kniha je rozdělena do 5 kapitol. Hned na začátku jsou informace o tom, když se rodičům takové dítě narodí, jak vše vnímají i jejich sourozenci. V další části jsou souhrnné charakteristiky dětí s jednotlivým postižením a zásady práce s dětmi tělesně i duševně postiženými, dále se s poruchami autistického spektra, ADHD, ADDD.

    Velice důležitou kapitolou je význam předškolního vzdělávání u dětí s postižením. Myslím si, že je to opravdu diskutované téma, jelikož péče o děti je nesmírně náročná, rodiče jsou často na pokraji sil, jejich dítě potřebuje speciální péči, rehabilitaci, často dochází na kontroly k různým odborníkům. Rodiče se nemohou věnovat svému povolání, nemohou vydělávat peníze, bojí se častých infekcí, kterými dítě v prvním roce při nástupu do mateřské školy trpí. Jejich stav se při každém banálním nachlazení může mnohonásobně zhoršit. Je to složitá situace.

    V závěru knihy autorka popisuje problematiku spolupráce rodiny a asistentů pedagoga, také metody, jak s dětmi s různými vadami pracovat.

    Není opomenuta metoda strukturovaného učení, alternativní a augmentativní komunikace, hlavní výhody i nevýhody této metody.

    Kniha opravdu vyčerpávajícím způsobem popisuje problematiku inkluzivního vzdělávání. Velice mě zaujala kapitola alternativní a augmentativní komunikace. V publikaci naleznete praktické náměty k jednotlivým činnostem. Výborné jsou příklady z praxe. Určitě bych ji doporučila. Je čtivá, zajímavá, přehledně koncipována.

    Publikace je určena pedagogům, asistentům pedagoga, rodičům dětí s postižením, ale i studentům pedagogických fakult, prostě všem, kdo se o problematiku inkluzivního vzdělávání zajímá.

    Přečíst celou recenzi Zavřít