ŠPL 1 - Celkový rozvoj

ŠPL 1 - Celkový rozvoj

Mlčochová, Markéta

Portál, 2011

135 Kč108 Kč

Akce 20 %Rozebráno


Přihlaste se a nechte si hlídat dostupnost

Anotace

Šimonovy pracovní listy 1

Celkový rozvoj
Pracovní listy jsou určeny pro děti od 3 let až po žáky prvních tříd. Mají zpestřit práci dětí a pomoci jim při osvo¬jování základních vědomostí a dovedností. Dítě je motivováno, současně mu však zůstává prostor pro vlastní nápady. Stává se „spoluautorem“, uplatňuje své dovednosti. Každý list je možno využít několikrát: Dítě ho vybarví, povídá o něm, vystřihuje z něj, skládá obrázky. Každý pracovní list je doplněn stručnými pokyny pro učitele a rodiče. V těchto pokynech je uveden přehled cílů, ke kterým pracovní list přispívá, seznam pomůcek a metodické poznámky. Pracovní listy přispívají k celkovému rozvoji dítěte, prohlubují prostorovou orientaci, znalosti základních barev, paměť, myšlení a tvořivost, smysl pro detail; nabízejí uvolňovací cviky.
Mgr. Markéta Mlčochová je učitelka na ZŠ, výchovná poradkyně a speciální pedagožka se specializací logopedie, psychopedie a etopedie. V Portále vydala ŠPL 1, 2, 3, 10, Neobyčejný rok předškoláka a Povídám, povídám pohádku. Její pracovní listy vznikly z příprav na vyučovací jednotky pro děti s mentálním postižením. Velice si je však oblíbily i učitelky v mateřských školách a rodiče.

Bibliografické údaje

  • Autor:

  • Podtitul:Celkový rozvoj

  • Ilustrátor:Koubská, Patricie

  • Nakladatel:Portál

  • ISBN:978-80-262-0014-7

  • Počet stran / vazba:64 / Brožovaná

  • Rok vydání:2011

  • Kód:23306201

  • EAN:9788026200147

  • Obálka v tiskové kvalitě:Stáhnout

Čtenářské recenze


  • Mlčochová, Markéta: ŠPL 1 - Celkový rozvoj - autor recenze: Karol

    https://zivotpodlekarol.blogspot.com/2020/08/ucime-se-simonovy-pracovni-listy-c1.html

    Šimonovy pracovní listy jsou z mého pohledu jedny z nejlepších pracovních listů na trhu. Už jsem je recenzovala několikrát a stále mám další v záloze. Ráda se k nim vracím. Každý je zaměřený přesně na to, co potřebujete a každý Vám dá jiné informace, jiný druh práce.

    Tyto Šimonovy pracovní listy, které Vám ve spolupráci s nakladatelstvím Portál představím, jsou zaměřeny na celkový rozvoj a určeny dětem od 3 let až po žáky prvních tříd. Do celkového rozvoje se řadí prostorová orientace, základní barvy, uvolňovací cviky, kreslení a střihání, rozvoj paměti, myšlení a tvořivosti.

    Tak se na ně pojďme detailněji podívat.

    ORIENTACE NA PAPÍŘE

    V první části se pracovní listy zaměřují na orientaci na papíře, procvičování jemné motoriky, pravolevé orientace, procvičování znalosti základních barev, početní představy, nácvik stříhání po linii. A v druhé části se navíc prohlubuje rozvoj pozornosti a postřehu, paměti, myšlení a tvořivosti, vnímání celku a části, slovní zásoby.

    První strany jsou zaměřeny na základní síť. Dítko se výše učí chápat hranici při orientaci na papíře a nejdříve můžete pracovat s kostkami nebo hračkami. Níže se už učí rozlišovat, co je nahoře a co dole a pokud to dítko zvládne, začneme rozlišovat nahoře u okna nebo dole u dveří atd.

    Zde už se může dítko orientovat podle pokynů před a za. Stejně jako u předchozích se orientujeme podle pojmů nahoře, dole, vpravo, vlevo atd.

    ROZLIŠENÍ A UŽITÍ BAREV

    U jahody má dítko za cíl rozlišit a užít červenou barvu v kombinaci s uvolněním ruky, nácviku stříhání po linii, dodržení linie při vybarvování a dále početní představy i pojmy světlý a tmavý.

    To samé pak platí u hrušky, kde se používá žlutá barva. Na švestku využijeme modrou barvu podle stejných pokynů.

    Na list použijeme zelenou barvu. Pro motivaci si vždy vymyslete nějakou básničku zaměřenou na zelenou barvu. Tipy a nápady máte napsané v textu.

    U posledního listu si můžete vyprávět o podzimu a list vybarvit zeleně nebo i žlutě s různými odstíny k tomu si zopakujete i předchozí barvy.

    ROZVOJ POZONOSTI A POSTŘEHU

    Zde začíná druhá část, která je mimo rozvoj pozornosti a postřehu zaměřena na nácvik stříhání, vybarvování, skládání celku z částí a procvičování barev. Jako motivaci si můžete vyprávět pohádku O kohoutkovi a slepičce.

    Kuřátka může dítko spočítat, vybarvit, obrázek rozstřihat a zase složit. Dokonce můžete smíchat kohouta, slepičku i kuřátka dohromady a vytvořt tak náročnější verzi puzzlí.

    Na dalších stranách pokračujeme zvířaty - dalmatinem a ovečkou, až narazíme na sport, který začíná hokejem a pokračuje fotbalem, skokem vysokým a cyklistikou.

    Obrázky fotbalu, skoku vysokého a cyklisty jsou naležato, takže zase procvičení orientace na papíe, kam co směřuje. Dítko si je může zase roztřihat a složit.

    Poslední obrázek je jako ukázka jiného typu skládání ale i stříhání. Stříhají kolečka, která si rozstřihnou na čtvrtiny. Takže opět skládání celku z částí, ale přitom jinak, než bylo dříve.

    ZÁVĚREM

    Čím více Šimonovo pracovních listů doma máme, tím více si je zamilovávám. Jsou vytvořeny profesionálně. Tyto pracovní listy, které jsou zaměřeny na celkový rozvoj vytvoila Mgr. Markéta Mičochová, která je vytvořila z příprav na vyučovací jednotky pro děti s mentálním postižením ale velice si je oblíbily také učitelky v mateřských školách i rodiče.

    Za mě je to skvělá profesionální inspirace, na kterou jsem ještě nikde nenarazila a abych pravdu řekla, tak jsem za ně moc ráda, protože alespoň vím, jakým způsobem prostorovou orientaci v kombinaci s jinými aktivitami trénovat.

    - 29.10.2020

Další informace

Ukázky pracovních listů ke stažení


Dalmatin - obrázek
Dalmatin - text

  • OBJEDNÁVKY KNIH KNIHKUPECTVÍ

    telefon:
    283 028 202

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)

  • OBJEDNÁVKY KNIH JEDNOTLIVCI A ORGANIZACE

    telefon:
    283 028 203

    provozní doba:
    10.00 – 17.00 hod.
    (každý všední den)

  • REKLAMACE A DOTAZY E-SHOP

    telefon / e-mail:
    283 028 205
    kanclir@portal.cz

    provozní doba:
    8.00 – 16.00 hod.
    (každý všední den)