Pracovní sešit se zaměřuje na rozvoj sociálních kompetencí dětí, vede je k porozumění svým vlastním pocitům, ke schopnosti je adekvátně verbalizovat, vcítit se do pocitů druhých a pomoci druhému už jen tím, že jeho emoci poneseme s ním. Sdílená radost se pak stává dvojnásobnou, sdílený smutek je poloviční.
Sešit Vím, jak se cítíš je určen předškolním dětem a žákům na počátku prvního stupně ZŠ. Obsahuje více než padesát ilustrovaných pocitů a situací, ke kterým je připojeno několik návodných otázek sloužících k navázání rozhovoru s dítětem a rozšíření možností, jak může pedagog, psycholog, vychovatel či rodič s dítětem nad listem pracovat a kam lze dítě vhodnými otázkami směřovat.
Zobrazované situace jsou v knize řazeny od nejjednodušších základních citů (jako je radost, smutek, zlost, stud, nuda atd.), přes složitější situace, kdy většinou dochází ke sdílení stejné emoce (sdílená radost, sdílený smutek či starost o někoho), až po situace, které jsou mnohovrstevnaté a v nichž různí lidé prožívají různé emoce.
Obrázky jsou záměrně černobílé, aby bylo možné je kopírovat a s děti s nimi dále pracovat formou vybarvování (i volba barev může sloužit k pojmenování emocí), procvičovat orientaci na ploše, obrázky lze rozstříhat a následně skládat atd.
Tváře v mnoha pocitových situacích skvěle zachytila ve svých kresbách ilustrátorka Klára Weishäupelová.
Pracovní listy pro rozvoj sociální inteligence
169 Kč
Sleva 15 %
143 Kč
RADOST
Koho vidíš na obrázku? Jak je starý? | Je na obrázku kluk, nebo holka?
Jak se tváří? Podle čeho to poznáš? | Tváří se normálně, nebo je veselý? Jak vypadá jeho obličej?
Co si podle tebe dítě na obrázku může myslet?
Kdy ses takhle naposledy tvářil ty? A co jsi zažíval?
Když se takhle tváříš ty, děje se něco s tvým obličejem? Co a se kterými jeho částmi? A co se děje s tvým tělem? | Když se takhle tváříš ty, cítíš někde na obličeji nebo po těle horkost, třeseš se, cítíš chlad?
Vzpomeneš si na nějakou situaci, kdy ses takhle tvářil ty? Co jsi zažíval?
Kdo z tvého okolí se takhle někdy tváří? A proč? | Tváří se takhle někdy máma, táta, bráška, sestra, kamarád…?
ZLOST
Mohlo by vás zajímat
DEJ MI TO!
Koho vidíš na obrázku? Kolik postav? | Jsou na obrázku kluci, nebo holky? Jak to poznáš? Kolik jim je asi let? Popiš, co dělají.
Mají mezi sebou lidé na obrázku nějaký vztah? | Jsou to kamarádi, nebo nepřátelé?
Jak se tváří? Podle čeho to poznáš? |Mají radost, jsou smutní, nebo nazlobení? Jak vypadají jejich obličeje? Vidíš všem do tváře?
Cítí se oba lidé na obrázku stejně? Co si asi myslí? | Jak se cítí holčička? A jak se cítí kluk?
Kdo teď asi mluví a kdo poslouchá?
Na co lidé na obrázku koukají a proč? Koukají oba na stejnou věc? Na stejného člověka?
Zažil jsi tohle někdy?
Viděl jsi, že by se takhle chovali někteří lidé ve tvém okolí? Proč to dělají?
Mohlo by vás zajímat
V AUTOBUSE
Hana Zobačová je česká spisovatelka knih pro děti. Vystudovala speciální pedagogiku a češtinu a literaturu na PdF a FF MU v Brně. Pracovala jako učitelka ve speciální i běžné mateřské a základní škole. V současné době pracuje jako redaktorka v nakladatelství Portál, kde se stará o dětské tituly, a současně jako poradkyně rané péče pro děti s autismem v SVI NAUTIS Praha. Je autorkou bezmála dvaceti knih.
Všechny knihy autora