Aktivity pro děti s těžkým kombinovaným postižením využívají techniky konceptu bazální stimulace

Osoby pečující o děti s hlubokým nebo kombinovaným postižením mají velmi omezené možnosti, jak rozvíjet jejich osobnost po psychické a fyzické stránce. Kniha zkušené speciální pedagožky Martiny Hadačové takové aktivity, které s těmito dětmi dělat lze s cílem rozvíjet kompetence a tím jim v maximální možné míře zkvalitnit život, přináší.

Kniha Aktivity pro děti s těžkým kombinovaným postižením si klade za cíl do určité míry sloužit jako podpůrný materiál pro osoby pečující o postižené děti. Jednotlivé aktivity jsou rozděleny do několika tematických celků, kopírujících roční období a v rámci těchto kapitol pak na činnosti dle jednotlivých smyslů (zrak, sluch, čich, chuť, hmat). To ale neznamená, že by se u konkrétních aktivit rozvíjel pouze tento jeden smysl, často jde o součinnost více smyslů, jeden je ale při dané aktivitě vždy dominantní. Všechny činnosti vycházejí z techniky bazální stimulace, která u dítěte přirozeně rozvíjí jeho schopnost vnímání, lokomoce a komunikace. Její podrobnější popis je hned v úvodu knihy. Pokud se v činnostech vyskytnou speciální pomůcky (např. terapeutická houpací deka, specifické hudební nástroje), tak se autorka snažila je alternovat běžnými pomůckami z domácnosti (deka, pevný potah či prostěradlo; hra na nádobí, práce se suchými potravinami, jednoduchá výroba hudebního nástroje apod.).

Kniha obsahuje mnoho říkanek a písniček. Písničky jsou opatřeny jednoduchým notovým zápisem ve formě seřazených názvů not. Autorka je ve velkém využívá pro nafrázování asistovaných či aktivních pohybů. Tvorba melodie podle těchto „not“ je v knize také v úvodu popsána. 

Cílovou skupinou, které je kniha určena, jsou speciální pedagogové, (osobní) asistenti a rodiče dětí s těžkým kombinovaným postižením, organizace s odlehčovacími službami, stacionáře atd.

Zakoupíte na našem e-shopu