Pracovní listy pro rozvoj tvořivosti a čtenářské gramotnosti seznamují předškoláky a mladší školáky s úvodem do literární tvorby. Kromě samotného psaní se listy zaměřují i na to, jak s příběhem pracovat, vytvořit si vlastní knihu i s obrázky, stolní hru, nebo kde nasbírat inspiraci.
Pracovní sešit Jak na pohádku ukazuje, jak rozvíjet jazykové prostředky, fantazii, imaginaci a zároveň odkrývá zákonitosti toho, co dělá příběh příběhem a děti učí mapovat a interpretovat vlastní zážitky a emoce.
Pracovní listy jsou zaměřeny na domalovávání, hledání vhodného obrázku, doplňování obrázkového čtení, kreslení dle diktátu, poznávání pohádek, kombinací postav a prostředí z různých pohádek, kreslení, hru s obrázky, stříhání, doplňování, dolepování atd.
U každého pracovního listu najdete popis aktivit, ve kterém je vysvětlen a popsán úkol pro děti; případně to, co by se děti z úkolu měly dozvědět.
Následuje část, kde je teoreticky uvedeno, jak s pracovním listem pracovat, jak jej např. variovat a úkol obohacovat či zjednodušovat podle toho, s jakým dítětem/skupinou dospělý pracuje.
Závěr doplňují aktivity k danému tématu (hry do přírody, na procházky, na dlouhou cestu autobusem, nápad, jak napsat kamarádům pohlednici, práce s obrázky z novin a časopisů atd.) a lze je hrát bez materiálu nebo s běžně dostupnými věcmi. Pracovní sešit také obsahuje návrhy na komplexnější projekty (jak si vytvořit vlastní knihu, udělat deskovou hru, loutkové divadlo apod.).
Pracovní listy Jak na pohádku jsou určeny dětem od 5 let, rodičům, prarodičům, učitelkám v MŠ a prvního stupně ZŠ.
Pracovní listy pro rozvoj tvořivosti a čtenářské...
189 Kč
Sleva 15 %
160 Kč
Ludmila Bakonyi Selingerová je autorka, maminka, učitelka a divadelnice. Napsala mnoho knih pro děti. V Portále vyšla její kniha Kdo zatočí s Naschválníkem.
Všechny knihy autoraUž jsme si trochu pohráli s přirovnáváním, což je moc důležité. Nejdříve musíme ale jednotlivé postavy postupně promyslet, aby bylo vůbec co popisovat. Když je postava nudná, nikoho příběh nebaví. Opravdoví lidé jsou složití, mají spoustu vlastností, pocitů i zkušeností a každý se jinak vyjadřuje. Toto vše dohromady tvoří jejich chování a povahy.
Prohlédněte si pozorně obrázky na následující stránce, jeden si vyberte a zkuste popsat toho, kdo na něm je.
K čemu nám je dobré vytvářet postavy
Vytváření postav dětem pomůže v oblasti zvědomování si a popisu povahových a osobnostních rysů. Pohádky jsou krásné právě ve své symboličnosti, kdy často každá postava charakterizuje pouze jeden rys, jednu vlastnost. Proto jsou k počátkům tvorby díky své jednoznačnosti naprosto ideální.
Další práce s listem
Další práce s tématem