Snímky jako Psycho, Kmotr a Matrix se nejen zapsaly zlatým (a v jednom případě i zeleným) písmem do dějin kinematografie, ale staly se i ukázkovými příklady toho, jak na nás filmy mohou působit. Audiovizuální obsahy totiž vnímáme intenzivněji a zapamatujeme si je snáze nežli jiné mediální produkty. Co všechno se v našich myslích během sledování poutavých filmových příběhů tedy odehrává? Kniha propojuje vědecké poznatky na pomezí psychologie a filmových věd s důrazem na divácký zážitek a prožitek. Nenabízí vzletné eseje o povaze média ani pronikání do imaginárních duší filmových postav, namísto toho se zaměřuje na samotné publikum a různé úrovně toho, jak zpracovává filmové příběhy. Za pomoci léty prověřených zdrojů i čerstvých výzkumných poznatků kniha mapuje specifika vnímání filmu, působivost žánrových forem i stylistických filmařských technik a také porozumění příběhům včetně jejich emočního jádra. V českém kontextu jde o ojedinělé propojení sfér psychologie a filmu, po jehož přečtení můžete filmy sledovat trochu jinýma očima a svůj divácký zážitek pak hlouběji reflektovat.
O autorovi
Sedláček, Mojmír
Mojmír Sedláček
vystudoval psychologii a mediální studia. Propojení sfér filmu a psychologie se textově věnoval pod hlavičkou různých médií, téma též přednášel…
Omlouváme se, ale tyto webové stránky nejsou optimalizovány pro tento prohlížeč. Použijte prosím aktuální verzi prohlížeče Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, popř. Safari.